For oss som har prøvd lenge

Kan jeg henge meg på denne tråden? :) Vi prøvde i 3 år før jeg ble gravid med jenta vår etter første prøverørsforsøk. Vi har ikke gått på prevensjon siden hun ble født for over to år siden. Vi hadde et mislykket fryseforsøk i høst, og skal i gang med nytt forsøk igjen så fort TR kommer (selv om jeg som alltid håper at TR ikke kommer :p )

Masse lykke til alle sammen! Håper det blir mange positive tester fremover :)
Velkommen skal du være :) håper det klaffer på neste forsøk :) skal selv i gang med forsøk så snart tr dukker opp, regner med det er i de nærmeste dagene :)

Kan jeg henge meg på denne tråden? :) Vi prøvde i 3 år før jeg ble gravid med jenta vår etter første prøverørsforsøk. Vi har ikke gått på prevensjon siden hun ble født for over to år siden. Vi hadde et mislykket fryseforsøk i høst, og skal i gang med nytt forsøk igjen så fort TR kommer (selv om jeg som alltid håper at TR ikke kommer :p )

Masse lykke til alle sammen! Håper det blir mange positive tester fremover :)
Det er klart du kan :) Velkommen til oss :) Håper dere får et vellykket forsøk denne gangen, og at jenta deres snart blir storesøster :)

Ååh, noe av det som irriterer meg, er de som klager over svangerskapet til en som har vansker med å bli gravid. Møtte ei venninne i går, hun var så sliten, trøtt, kvalm osv.. Jada, jeg vet at et svangerskap er tungt, for jeg hadde et forferdelig svangerskap med mini, inn og ut av sykehus hele tiden.. Men jeg klagde aldri! Måtte bare si til hun at vær glad du blir gravid du.. Men hun tok ikke hintet, selv om hun vet hva vi gjennomgår.. Dagens syt ;)
Ja sånne irriterer vanne av meg!!! Baaaah! Skal søren meg være glad at de er gravide, tar sånt for gitt...

jeg takler ikke folk som vet at de snakker med en som sliter for å bli gravid men likvel står og klager over at de er gravid.
greit de skal få ha sine følelser og de skal få ha sine tanker, men de kan no i det minste klage til en som ikke er i prøve fasen og det ikke har klaffet for og gjerne skal innom prøverør..

jeg takler ikke folk som vet at de snakker med en som sliter for å bli gravid men likvel står og klager over at de er gravid.
greit de skal få ha sine følelser og de skal få ha sine tanker, men de kan no i det minste klage til en som ikke er i prøve fasen og det ikke har klaffet for og gjerne skal innom prøverør..

Hvordan går det med deg??

Hvordan går det med deg??
med meg går det bedre. dog ikke helt bra ennå.. forsøker å innse at jeg enten må gå med bøyd hode til jobben igjen og si jeg blir sykemeldt lengre eller om jeg skal be om en lettereliste... er blitt annbefalt å ta en til to uker lengre sykemelding enn hva jeg føler at jeg trenger... menmen... jeg vet ikke...

Tusen takk missi12 og Prøver! Masse lykke til til dere og! Så spennende at du og skal i gang med forsøk snart Prøver. Håper at det blir full klaff for oss begge :)

Jeg er også lei av folk som klager over graviditeten når de vet hva vi går igjennom! Å være gravid kan være fryktelig ubehagelig og slitsomt. Men man trenger ikke klage til en som mer enn gjerne ville tatt over plagene for å få den fantastiske premien som kommer til slutt!

Noen her som har tatt ringtesten? Husker første gang jeg var gravid, tok jeg testen og det tok lang tid før den begynte å gå, den sto heelt stille. Husker jeg tenkte det var rart, jeg var jo allerede gravid. Nå ett år etter tok jeg den igjen. Brukte fortsatt lang tid før den pendla, først frem og tilbake, så i sirkel og så stoppa den. Tror dere andre at tiden den står i ro før den begynner å gå sier noe om tiden før barnet kommer?? siden tiden den står i ro mellom hver pendling betyr tidsrommet mellom hvert barn, mener jeg :-P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Som om jeg skulle sagt det selv!

Tusen takk missi12 og Prøver! Masse lykke til til dere og! Så spennende at du og skal i gang med forsøk snart Prøver. Håper at det blir full klaff for oss begge :)

Jeg er også lei av folk som klager over graviditeten når de vet hva vi går igjennom! Å være gravid kan være fryktelig ubehagelig og slitsomt. Men man trenger ikke klage til en som mer enn gjerne ville tatt over plagene for å få den fantastiske premien som kommer til slutt!
Ja, blir spennende, håper så inderlig at det klaffer :) synes det er så tungt med alle forventningene under forsøk, og den nedturen man får når man tester negativt. Men 2013 er året, det har jeg bestemt! :)

helt enig, de skal få lov til å klage så mye de vil, bare vær forsiktig med hvem du klager til. Spes når du vet historien deres osv..

Noen her som har tatt ringtesten? Husker første gang jeg var gravid, tok jeg testen og det tok lang tid før den begynte å gå, den sto heelt stille. Husker jeg tenkte det var rart, jeg var jo allerede gravid. Nå ett år etter tok jeg den igjen. Brukte fortsatt lang tid før den pendla, først frem og tilbake, så i sirkel og så stoppa den. Tror dere andre at tiden den står i ro før den begynner å gå sier noe om tiden før barnet kommer?? siden tiden den står i ro mellom hver pendling betyr tidsrommet mellom hvert barn, mener jeg :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
er det den der du holder en ring i tråd over magen, for å se kjønn? Jeg prøvde den aldri, men funker den liksom når man ikke er gravid også? :p

er det den der du holder en ring i tråd over magen, for å se kjønn? Jeg prøvde den aldri, men funker den liksom når man ikke er gravid også? :p

Du tar testen over magen når du er gravid, men hvis du tar den når du ikke er gravid, skal den tas over håndleddet. Bruker ikke tråd, men hårstråd fra den som testes. Prøvde den på mamma for å se troverdigheten i testen, og hos henne sto den helt stille. Folk sier forskjellig i forhold til hva som betyr hvilket kjønn. Her hvor vi kommer fra tror jeg det er sirkel for gutt og strek for jente. Så jeg fikk jente først, og så gutt :P

Du tar testen over magen når du er gravid, men hvis du tar den når du ikke er gravid, skal den tas over håndleddet. Bruker ikke tråd, men hårstråd fra den som testes. Prøvde den på mamma for å se troverdigheten i testen, og hos henne sto den helt stille. Folk sier forskjellig i forhold til hva som betyr hvilket kjønn. Her hvor vi kommer fra tror jeg det er sirkel for gutt og strek for jente. Så jeg fikk jente først, og så gutt :p
Hmm.. Kanskje jeg skal prøve :p så fremt den ikke står helt stille og overtroiske meg freaker helt ut.. Haha :p

Hmm.. Kanskje jeg skal prøve :p så fremt den ikke står helt stille og overtroiske meg freaker helt ut.. Haha :p

hehe, får håpe den beveger seg skikkelig :D Jeg kjenner at jeg tror litt på denne testen altså :P Så freaka litt ut av at den brukte så lang tid før den begynte å bevege seg. Men får to barn i følge den i hvert fall :P

hehe, får håpe den beveger seg skikkelig :D Jeg kjenner at jeg tror litt på denne testen altså :p Så freaka litt ut av at den brukte så lang tid før den begynte å bevege seg. Men får to barn i følge den i hvert fall :p
Hehe, jeg tror som regel på alt sånt, overtroisk? neeeida :)

Ja sånne irriterer vanne av meg!!! Baaaah! Skal søren meg være glad at de er gravide, tar sånt for gitt...

Urrrrk!

Snakk om.. det hater jeg også. Men det blir vel dessverre sånn at man blir litt bitter når andre klager på noe noen sliter med eller aldri kan få... :(

Jeg står selv i stor fare for å få et svangerskap fra helvete selv.. men det stopper meg ikke fra å gå gjennom det for å få en baby til :) Men mulig det blir med nummer to også da... time will show! :D

Du tar testen over magen når du er gravid, men hvis du tar den når du ikke er gravid, skal den tas over håndleddet. Bruker ikke tråd, men hårstråd fra den som testes. Prøvde den på mamma for å se troverdigheten i testen, og hos henne sto den helt stille. Folk sier forskjellig i forhold til hva som betyr hvilket kjønn. Her hvor vi kommer fra tror jeg det er sirkel for gutt og strek for jente. Så jeg fikk jente først, og så gutt :p

What? Dette må jeg forsøke! :D

Kan jeg få i detalj hvordan dette fungerer? ;)

What? Dette må jeg forsøke! :D

Kan jeg få i detalj hvordan dette fungerer? ;)

Selvfølgelig!
Du tar en giftering (eller annen ring som veier like mye hele veien rundt) og trer den i et av dine lengste hårstå. Så får du hjelp av noen som er relativt stø på hånden til å holde den helt stille over håndleddet ditt. Dersom den står i ro/snurrer rundt seg selv betyr det ingen ting, hvis den begynner å pendle frem og tilbake, betyr det her i trøndelag (tror jeg) jente, og omden går i sirkel betyr det gutt. Hvis det stopper i mellom betyr det at det blir noe avstand i tid mellom barna. Til slutt vil ringen slutte å bevege seg :)

Back
Topp