For oss som har hatt INNSETT i November/Desember 2024

SnøFnugg24

Flørter med forumet
Hei
Hadde vært hyggelig å skrive med andre som har satt inn embryo I november og desember 2024, enten det er ved fersk- eller frysforsøk.

Skriv gjerne:
Innsett nummer, Når du satt inn i nov/des og når du har tatt eller skal ta graviditetstest, evt resultat. Tanker, følelser, spørsmål eller annet rundt forsøket.

Last edited:
Dette er mitt første innsett. Jeg satt inn embryo fra fryseforsøk forrige uke (fryseforsøk pga høy AMH og fare for overstimulering).
Skal ta graviditetstest neste uke.
Jeg fikk ut over 20 egg ved første stimulering, men bare ett gikk gjennom alle delingene, så dette er mitt eneste forsøk på denne runden.
Litt kjedelig om det ikke fester seg og jeg må starte over igjen, men jeg ser andre gjennomgår forsøk på forsøk så det er kanskje en ting man bare må regne med?

Bruker progesteron-støtte. Ikke opplevd noen bivirkninger i forhold til dette.
Idag har jeg begynt å kjenne noen murringer. Litt som svake menstruasjons smerter. Usikker om man i det hele tatt kan kjenne festesmerter, eller kan det være kroppen som støter det fra seg? Vanskelig å si. Må vell uansett bare vente til neste uke å se.
Ventetiden føles lang i hvertfall.

Hadde egguttak i september, men pga. totalfrys, ble det ikke satt inn før i november.

Hadde mitt første innsett 7. november fryseforsøk. Klinikken hadde testdato den 23. nov. Men jeg tok min første test 17. nov. Den ble positiv! Og var fortsatt positiv den dagen klinikken ønsket at jeg skulle teste. Skal ha først ultralyd om 1 1/2 uke.

Mange følelser! Er livredd for å miste og noen dager føler jeg meg gravid og andre ikke. Er så mye venting hele tiden. Krysser bare for at alt går bra til slutt.

Hadde egguttak i september, men pga. totalfrys, ble det ikke satt inn før i november.

Hadde mitt første innsett 7. november fryseforsøk. Klinikken hadde testdato den 23. nov. Men jeg tok min første test 17. nov. Den ble positiv! Og var fortsatt positiv den dagen klinikken ønsket at jeg skulle teste. Skal ha først ultralyd om 1 1/2 uke.

Mange følelser! Er livredd for å miste og noen dager føler jeg meg gravid og andre ikke. Er så mye venting hele tiden. Krysser bare for at alt går bra til slutt.

Jeg hadde også uttak i september men måtte hoppe over to sykluser, så ventetiden har vært lang ja.
Men åhh GRATULERER med positiv test! Herregud så gøy at det klaffet! Forstår godt redselen med å miste. Jeg tenker det jeg og, at hvis testen viser gravid, så kan fremdeles kroppen støte det bort. Tror ikke helt jeg klarer å glede meg over at det festet seg før kanskje uke 10-12..
Jeg skjønner ikke helt den utregninga for hvor langt man er på vei når det gjelder IVF. Har de sagt noe til deg om hvilken uke du er i nå?

Takk! Prøver å være glad som mulig nå. Men man teller bare ned til 12+0. Er halvveis nå da :smiley-ashamed004

Man er 2+5 når man setter inn. For eggløsning/egguttak er dag 2+0. Om man setter tredagers inn, blir det jo da 2+3 ved innsett.

Var ikke så lett å forstå seg på i starten. Måtte spørre andre her inne:joyful:

Skal ha innsett nr 5 eller 6 på torsdag. Har faktisk mista tellinga :banghead: :p Har hatt en positiv test som varte en uke før den sank igjen. vi har tilsammen 3 på frys. Blir privat om ikke det går med en av de. Prøver og ‘’glede’’ meg til det private og få mer utredning og forhåpentligvis bedre oppfølging. :Heartbigred En må liksom lære seg og se fremover og hva en kan gjøre selv. Ta kontroll over det som en kan styre.

Skal ha innsett nr 5 eller 6 på torsdag. Har faktisk mista tellinga :banghead: :p Har hatt en positiv test som varte en uke før den sank igjen. vi har tilsammen 3 på frys. Blir privat om ikke det går med en av de. Prøver og ‘’glede’’ meg til det private og få mer utredning og forhåpentligvis bedre oppfølging. :Heartbigred En må liksom lære seg og se fremover og hva en kan gjøre selv. Ta kontroll over det som en kan styre.

Krysser fingrene for deg!! Hvorfor velger du privat istedet? Får du lite oppfølging der du er nå? Og overfører du da de som er på frys til den private klinikken?

Krysser fingrene for deg!! Hvorfor velger du privat istedet? Får du lite oppfølging der du er nå? Og overfører du da de som er på frys til den private klinikken?
Jeg skal fullføre i det offentlige, men har allerede hatt 3 uttak som er max. Får ingen oppfølging, bare en plan jeg skal følge og det skal med deres tidsskjema, ikke med min syklus.

Hei
Hadde vært hyggelig å skrive med andre som har satt inn embryo I november og desember 2024, enten det er ved fersk- eller frysforsøk.

Skriv gjerne:
Innsett nummer, Når du satt inn i nov/des og når du har tatt eller skal ta graviditetstest, evt resultat. Tanker, følelser, spørsmål eller annet rundt forsøket.
Hei!
I tilfelle du ikke har sett tråden, så har vi ei gruppe for alle som er i prosess med assistert befruktning i november: 'November 2024'

Ser ikke ut som at noen har oppretta desembergruppe, så kanskje dette kan være den:)

Og hvis du vil ha et brukernavn som er lettere å huske, finner du bruksanvisning her: 'Slik endrer du kallenavnet ditt'

Last edited:
Tanker, følelser? Mye frustration, smerter, angst, bekymringer, ventetid og mye penger.
1. forsøk: var det mye håp og hver trinn en stor glede. Men det var også vondt med alle medikamenter og uttak osv. . Mye ventetid og tusen tanker: Går det bra? Hvorfor er det ikke så mange egg? Hva er gal med meg? Det går på mental helse. Også sier alle man skal være positiv, det er jo bare forsøk 1...men man er av og til ganske sliten og må holde tilbake følelser.
2. forsøk: enndå mindre egg men stor håp, mange forventinger fordi ny plan, nye medisiner, mer penger...men enndå mer nederlag

Jeg synes hele prosessen er ikke sjekt og frustrerende. Man jobber mot en positiv test, men videre har man fortsatt beskymringer. Og hele veien tusen spørmål i hodet: Fester seg egget? Har vi penger til en runde til? Hva skjer hvis vi får alldri barn? Er det håp? Hvorhvor har jeg nå vondt? Betyr smerter noen positiv?

Man er fult med medisiner, jeg føler meg nå 2 år gravide og spiser vitaminer og god mat og drikker ikke alkohol og ikke kaffee...dessuten hele veien springer til legen og man vil ikke sier noe til medarbeider, kollegga eller venner og familie...holder den hjemelig fordi man følger seg gammelt og alle spørrer sikert: hvorvor klarer du ikke å få et barn?

Det er mye press, mange forventninger, mye håp....og man prøver krampaktig å være positiv.
Mannen spørrer: Føler du deg allerede gravid......
Og svaret er alltid........jeg føler ingenting

det er mye vondt- men det store håpet gir kraften for å gå videre i prosessen, for å prøver alt på nytt eller prøve det en gang ....

Jeg har hatt innsett nr 2 nå i november. Satte inn en femdagers blastocyst 25. november, så i dag er jeg 13 dpo.

Jeg har hatt to IVF-uttak. Første gang fikk vi ut 7 egg, 5 ble befrukta, ingen overlevde til frys. Satte inn et tredagers, men fikk negativ test. Andre forsøk gikk bedre, vi fikk ut 14 egg, 12 ble befrukta og 2 (!) overlevde til frys. Ble overstimulert, så dette innsettet er et fryseforsøk med ett av eggene fra dette forsøket.

I starten av syklus begynte jeg med østrogenplaster, og så progesteronstøtte fra fem dager før innsettet. Gonapeptyl dagen etter innsett.

Har blodprøve først 13. desember (23 dpo), men har testa positivt hjemme allerede. Første svake test 10 dpo. Her er dagens:
IMG_6935.jpeg

Foreløpig forholder jeg meg rolig. Er forsiktig optimist og håper veldig, men har hatt tre spontanaborter og én missed abortion (i uke 9), så jeg slapper nok ikke helt av før jeg er i andre trimester :)

Glemte å si at tida for tidlig ultralyd (ca uke 7) for min del er enten rett før jul eller i romjula. Da er jeg hjemme hos foreldrene mine på juleferie i Tromsø. Har sjekket om noen tilbyr privat ultralyd i romjula eller lillejulaften, men ser dårlig ut. Veldig spent på om sykehuset lar meg komme inn i jula, eller om de tar helt juleferie.

Hei!
I tilfelle du ikke har sett tråden, så har vi ei gruppe for alle som er i prosess med assistert befruktning i november: 'November 2024'

Ser ikke ut som at noen har oppretta desembergruppe, så kanskje dette kan være den:)

Og hvis du vil ha et brukernavn som er lettere å huske, finner du bruksanvisning her: 'Slik endrer du kallenavnet ditt'

Takk for tips!
Jeg så ikke den tråden før jeg opprettet denne. Men ja, denne tråden kan jo gjelde oss som går over i desember-måned (som også da har utført innsett mot slutten av november)

Takk for tips!
Jeg så ikke den tråden før jeg opprettet denne. Men ja, denne tråden kan jo gjelde oss som går over i desember-måned (som også da har utført innsett mot slutten av november)
Bare hyggelig :) Det er også IKM-grupper på forumet Vi som prøver, for hver uke folk venter mensen (eller håper den ikke kommer). Men der er det både IVF-folk og andre prøvere :)

Tanker, følelser? Mye frustration, smerter, angst, bekymringer, ventetid og mye penger.
1. forsøk: var det mye håp og hver trinn en stor glede. Men det var også vondt med alle medikamenter og uttak osv. . Mye ventetid og tusen tanker: Går det bra? Hvorfor er det ikke så mange egg? Hva er gal med meg? Det går på mental helse. Også sier alle man skal være positiv, det er jo bare forsøk 1...men man er av og til ganske sliten og må holde tilbake følelser.
2. forsøk: enndå mindre egg men stor håp, mange forventinger fordi ny plan, nye medisiner, mer penger...men enndå mer nederlag

Jeg synes hele prosessen er ikke sjekt og frustrerende. Man jobber mot en positiv test, men videre har man fortsatt beskymringer. Og hele veien tusen spørmål i hodet: Fester seg egget? Har vi penger til en runde til? Hva skjer hvis vi får alldri barn? Er det håp? Hvorhvor har jeg nå vondt? Betyr smerter noen positiv?

Man er fult med medisiner, jeg føler meg nå 2 år gravide og spiser vitaminer og god mat og drikker ikke alkohol og ikke kaffee...dessuten hele veien springer til legen og man vil ikke sier noe til medarbeider, kollegga eller venner og familie...holder den hjemelig fordi man følger seg gammelt og alle spørrer sikert: hvorvor klarer du ikke å få et barn?

Det er mye press, mange forventninger, mye håp....og man prøver krampaktig å være positiv.
Mannen spørrer: Føler du deg allerede gravid......
Og svaret er alltid........jeg føler ingenting

det er mye vondt- men det store håpet gir kraften for å gå videre i prosessen, for å prøver alt på nytt eller prøve det en gang ....

Uff! Dette hørtes frustrerende ut ja! Det er mye bekymringer som du nevner! Og veldig kjedelig når man ikke ønsker å være åpen om prosessen med siden nærmeste.
Siden du nevner penger, gjør du det offentlig eller privat?
Tilbyr stedet du er på samtaler rundt dette, så du kan få luftet frustrasjonen din?
Det er sikkert mange her inne og som føler/har følt akkurat det samme som deg.

Jeg har hatt innsett nr 2 nå i november. Satte inn en femdagers blastocyst 25. november, så i dag er jeg 13 dpo.

Jeg har hatt to IVF-uttak. Første gang fikk vi ut 7 egg, 5 ble befrukta, ingen overlevde til frys. Satte inn et tredagers, men fikk negativ test. Andre forsøk gikk bedre, vi fikk ut 14 egg, 12 ble befrukta og 2 (!) overlevde til frys. Ble overstimulert, så dette innsettet er et fryseforsøk med ett av eggene fra dette forsøket.

I starten av syklus begynte jeg med østrogenplaster, og så progesteronstøtte fra fem dager før innsettet. Gonapeptyl dagen etter innsett.

Har blodprøve først 13. desember (23 dpo), men har testa positivt hjemme allerede. Første svake test 10 dpo. Her er dagens:
Vis vedlegget 449807

Foreløpig forholder jeg meg rolig. Er forsiktig optimist og håper veldig, men har hatt tre spontanaborter og én missed abortion (i uke 9), så jeg slapper nok ikke helt av før jeg er i andre trimester :)

Herregud så spennende!! Tenk om dette går veien for deg da!?
Forstår veldig godt følelsen av å ikke slappe av før andre trimester. Det kommer nok ikke jeg til å gjøre den dagen jeg blir gravid heller, MEN det har festet seg og det er jo en gooood start!
Hva var grunnen til at du fikk gonapeptyl dagen etter innsett?

Herregud så spennende!! Tenk om dette går veien for deg da!?
Forstår veldig godt følelsen av å ikke slappe av før andre trimester. Det kommer nok ikke jeg til å gjøre den dagen jeg blir gravid heller, MEN det har festet seg og det er jo en gooood start!
Hva var grunnen til at du fikk gonapeptyl dagen etter innsett?
Legen sa det var for å frigjøre en del av kroppens egne hormoner som ville bidra positivt på livmorslimhinnen og embryos evne til å feste seg. Tok én enkeltinjeksjon.

Vi går privat men i Helse Norge får man støtte til 3 forsøk, likevel koster det mye. 80k-90k per forsøk, og når eggene vokser så sakter at man ha uttak ganse sent, må man betale endå mer ^^ Men penger er ikke helt viktig, der er bare frustrerende at flere blir gravid på ingenting, uten beskymringer eller velger abort...kanskje jeg må og roer meg endå mer og tenker ikke så mye om det.

Vi går privat men i Helse Norge får man støtte til 3 forsøk, likevel koster det mye. 80k-90k per forsøk, og når eggene vokser så sakter at man ha uttak ganse sent, må man betale endå mer ^^ Men penger er ikke helt viktig, der er bare frustrerende at flere blir gravid på ingenting, uten beskymringer eller velger abort...kanskje jeg må og roer meg endå mer og tenker ikke så mye om det.
Forstår frustrasjon din. Man ønsker jo å bli glad for at andre rundt blir gravid (som ikke har prøvd så hardt). Men noen ganger er det så dritt og urettferdig at det tar tid for en selv.

Føler også veldig mange som ikke går igjennom IVF/prøvd en stund, ikke forstår hvor stress det er. Får hele tiden høre at når man får barn, da starter det vanskelige. Men tenk om man ikke kan få barn? Er det ikke vanskelig da også? Og tid, når det kommer til oss damer så handler alt om tid.

Det er redsel for at det ikke skal gå, redsel for å miste når det går, vil jeg noen gang se to streker, det koster mye penger, mye venting, ikke stress men stresser, alt en må gjøre «riktig hele tiden», spise ditt og datt, ta kosttilskudd, det å planlegge sprøyter og syklus og ikke minst være glad når andre rundt sier at dem klart det på første forsøk eller innen et halvt år. ( har mange venner som har blitt gravide dem siste 2 årene)

Har pcos så var glad når mensen kom, for da viste jeg at jeg fikk en ny sjanse den mnd. men nå når jeg er gravid, sjekker jeg hele tiden for blod da jeg er pisse redd for at det ikke skal gå denne gangen heller. Sist jeg hadde SA var på jobb. Trodde jeg skulle ha litt mer senka skuldre denne gangen, men nei. Er så redd for å se rødt og vet ikke hva jeg skal gjøre om det skjer igjen, for sist tok det en uke før symptomene forsvant fra første blødning. En uke er lenge! Selv om jeg vet at blod ikke betyr at det ikke går bra og er ikke uvanlig i starten av svangerskapet. Så blir man likevel redd.

Bare mange tanker som kom nå :smiley-ashamed004 Beklager utblåsning med negative tanker. Men greit å få dem ut.

Ja det er skremmende dyrt! De som styrer landet sier vi må få flere barn, men om du sliter med å få barn så må du punge ut med haugevis av kroner! Makes no sense.. Har du forsøkt offentlig?

Ja, livet kan være urettferdig, men vi får ikke gjort noe med akkurat dette. Forsøk å ikke grave deg ned i mørket med at du sliter mens mange andre får det til. Du gjør det du kan akkurat nå. Mer enn du gjør nå får du ikke gjort :Heartred Forsøk å være snill med deg selv i denne prosessen. Det er hardt nok som det er. Vær din beste venn. Vær stolt av deg selv for alt du går gjennom!
Og, du er absolutt ikke alene med å ha problemer med dette og du kjenner nok noen med dette problemet uten at du vet det. De fleste ssnakker jo ikke høyt om det.
Jeg har delt det med mine nærmeste kollegaer rett og slett fordi jeg vil de skal forstå hvis jeg plutselig trenger noe tilrettelegging på jobb, hvis jeg er sliten en periode osv. Kan det være aktuelt for deg å fortelle en nær kollega? Evt sjefen din om dere har god kontakt?

Back
Topp