For oss som har gått opp 10kg +

Jeg har gått opp 17 kg. Og det rare er at ca 15 av dem er bare mage... Så jeg ser jo litt rar ut, men den giga magen og tynne armer og bein...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gikk opp 15-16 kg før siste kontroll. Uka før fødsel fikk jeg masse vann i kroppen, iallfall i føttene, så aner ikke hvor mye jeg veide helt på slutten. Da jordmor tok vannet, ble selv hun overrasket over hvor utrolig mye som kom. Spruta til og med i ansiktet på a :p hehe.

Aner ikke vekta mi ennå, har ikke turt å sjekke... men er jo bare gått 3 dager siden fødsel ;) håper jeg får ned magen litt snart, for den er ennå så stor at jeg fikk spørsmål i dag om jeg hadde født...

Jeg har ikke veid meg på to uker. Men hadde da gått opp 15kg. De to forrige svangerskapene gikk jeg opp mye mer... La meg bare si det sånn at jeg alltid slutter å være nær vekta når den nærmer seg tre siffer. Amming har ikke hjulpet meg med å bli kvitt babyverden tidligere. Den sitter godt og må utsettes for stramt treningsprogram og bevisst matinntak. Men etter tre svangerskap og fire barn: det er så verdt det. Og at jeg veier mer enn andre er i grunn mitt problem. Flott at ikke alle strever med vekta, men vi har alle vårt.

Lagt på meg 12,5 kg (uke 39), og er i grunn fornøyd med det. Ble over 20 kg forrige gang, noe jeg syns var i overkant. Syns det høres merkelig ut å bare legge på seg 2-3 kg, evt tape vekt.

ja da du,jeg må nok innom denne tråden..

Har lagt på meg 15 kg til sammen,men nå den siste mnd hadde jeg bare lagt på meg 1 kg..så ser ut som det går sakte nå,heldigvis..
Med storebror la jeg på meg over 20 kg og de siste mnd la jeg på meg 4 og 5 kg...Alt omtrent ble borte etter noen uker..

Du er slettes ikke alene :p
Jeg har gått opp 10,5 kg (er 37+5).
Syns ikke det er så ille jeg, selvfølgelig er det deprimerendes å gå på vekta :p
Men vi får trøste oss med at vi føder på en god tid på året så vi har god anledning til å gå mange trilleturer i forhåpentligvis fint vær ;)

14 kg opp her. :-)

Fin tråd, godt man ikke er så alene! Gått opp 11kg nå-- forrige gang gikk jeg opp 8 kg men veide 27kg mer i utgAngspunktet så jeg er fornøyd!

Har lagt på meg 15 kg til nå. 38 + 3 idag. Spent på etter fødsel, men stresser ikke. Har jo hele sommeren foran oss :)

Forrige gang 19 kg, denne gang 13 til nå .. Tror det er helt vanlig med 10kg +/- 19 var i overkant mye, slet med de 5 siste kg i flere år.. Denne gangen håper jeg å få av alt ijen !!

Du er nok ikke alene nei ;) Jeg veide meg for 3 uker siden og hadde da gått opp 13 kg. Har gått opp enda mer siden det, og har fortsatt en måned igjen til termin, så er litt bekymra for at det blir nærmere 20 :mad: Gruer meg til å gå på vekten igjen.

Jeg har bekkenløsning, så har ikke fått rørt noe særlig på meg i svangerskapet, og når man er vant med å trene mye, så er det vel kanskje ikke så rart at kiloene kommer strømmende på. Ikke vet jeg, men håper virkelig at jeg får de av fort etter fødselen. Det viktigste er uansett å få en velskapt baby, så prøver å fokusere mest på gleden ved å være gravid :)

Jeg har gått opp 16-17kg hittil og fortsatt noen uker igjen. Men ser jeg har fått masse vann i kroppen..så håper det er det som gjør det:p

Jeg har nådd 20 kg og føler med deg hehe! Jeg må minne meg selv på at det forsvinner etterhvert for jeg elsker trening og om smaksløkene mine kommer tilbake så er det tilbake til sunn og vegansk/vegitarisk mat. Det viktigst er jo tross alt at baby har det bra, mor kan komme inn i buksene sine etter hvert;)

• Liker
Reactions: Mie
Jeg har nådd 20 kg og føler med deg hehe! Jeg må minne meg selv på at det forsvinner etterhvert for jeg elsker trening og om smaksløkene mine kommer tilbake så er det tilbake til sunn og vegansk/vegitarisk mat. Det viktigst er jo tross alt at baby har det bra, mor kan komme inn i buksene sine etter hvert;)
Jeg har også vegetarisk kost som basis, men nå under svangerskapet har jeg hatt dårlig matlyst. Stort sett spist ting jeg aldri rører; frokostblandinger, syltetøy, fint brød.. Herregud, suksessoppskrift på drømmekroppen gitt :p Helt rett - babyens trivsel er desidert viktigst <3

Gått opp 18 kg men av erfaring raser det av etterpå. Syns dere bare skal slappe av med vekta, viktig å spise sund og næringsrik mat og ikke en masse søppelmat og sukker så skal man ikke ha dårlig samvittighet for de ekstra kilone er min synspunkt :p

Jeg kommer fra april med trøst, her er jeg nemlig 300g unna å ha gått opp 30kg!
Ikke noe fra halsen og opp.
Men å går fra jobb hvor jeg går, løfter og bærer 8-10 timer hver dag, samt trener 3-4 ganger i uka, til sengeliggende med bekkenløsning gjør jo sitt.
Har ikke hatt noe godterisug heller, men har spist litt frukt. Og så tenkte ikke vi på at salt i maten burde kuttes der kuttes kan, så det har sikkert hjulpet på.
Leste i går at på 1 kg er 60% vann. Jeg er ved godt mot, og etter at hodet festet seg, klarer jeg å gå litt, så har de siste ukene hvertfall fått til minimum 20 min med gåing hver dag. Og vet at når kroppen min har fått summet seg etter fødsel, venter både joggesko og treningstøyet mitt på meg. Er fryktelig spendt på hvor mye/lite selve fødselen kommer til å ta av vekten. Hadde termin på tirsdag, overtidskontroll tirsdag som kommer.

Sniker fra juni.
Jeg veide meg i dag: 107 kg, det vil si 19 kg opp. Og jeg har 6 uker til termin. Er det rart jeg synes det er tungt å gå?? Eller har vondt i ryggen og bekken? Vel, det føles helt jævlig å vite at jeg mest sannsynlig bikker 110 før kiden er ute. Men jeg har myyye vann i kroppen nå, så håper en god del vil renne av ganske fort.
Men dobbelthaka er ikke direkte kledelig nei...

Gikk opp 12 kg og hadde håpt at de ikke skulle forsvinne etter at jeg fødte - for å få nesten normalvektig BMI. Men 2 dager etter fødselen var 11kg borte og ingen kunne se at jeg hadde vært gravid. Skylder på stresset med prematur baby og nyfødtintensiven. For all del: klager ikke på at babymagen forsvant på et blunk, men jeg tviholder på den siste kiloen, den skal ingen steder :p

Raste på 4 kg i påsken, og har rundet 12 kg opp :) Fornøyd jeg altså, for fram til februar hadde jeg en ytterst liten økning. 2-3 kg elns. Nå er det 13 dager til termin, og skulle det ryke på noen kg til, so be it! Nå er hvertfall formen bedre pga perm og mulighet til hyppigere hviling, så får bevegd meg mer innimellom :)

Føler nesten at jeg var litt i overkant før svangerskapet også når jeg ser så mange veier fra 55 kg liksom :eek:
Jeg er 168/169 cm og starta på 62-64 kg :s

Jeg startet på 55 kg denne gangen, og da var jeg ganske tynn. Og jeg er bare 160 høy. Var nede i 51 kg før jeg avsluttet ammingen og vekten stabiliserte seg, og da var folk rundt meg alvorlig bekymret for meg..

Så synes igrunn 62-64 høres greit ut jeg med din høyde :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp