for oss med risiko svangerskap.

Arvet det fra min mor som har arvet det fra sin far igjen osv osv. Den sykdommen er veldig hissig i familien vår. Bror min er 2 år eldre enn meg å hatt 11 propper alt. Så jeg må også teste barna mine når dem er tenåringer. Kan trygt si jeg er redd for å komme i ulykker osv. Å ks denne gangen. Pga operatic behandling øker sjansene mine veldig til å få propper. Men nå tar jeg 100×2 ml med klexane daglig. Så krysser fingre for null propper denne gangen

oy så pass :O stakkar, da er jeg heldig som bare har hatt 1 blod propp. masse lykke t , håper d går bra denne gangen :)

Jeg er født med hjertefeil, har mistet 2 ganger før og legen mente at jeg ikke kunne bli gravid igjen, men det er jeg :) 26 uker på vei med tungpust og nestinntil søvnløs på nettene og bekkenlåsninger. Men hver dag er en glede og legen mener at den positive innstillingen min er bra for bebien :) så høyrisikosvangerskap her.

så kjekt at du klarte å bli gravid igjen :) blir du satt i gang før termin eller meine de at du skal klare å gå svangerskapet fult ut ? :) masse lykke til videre i svangerskapet :)

så kjekt at du klarte å bli gravid igjen :) blir du satt i gang før termin eller meine de at du skal klare å gå svangerskapet fult ut ? :) masse lykke til videre i svangerskapet :)

Blir keisersnitt 17/6, 8 dager før termin for å være på den sikre siden :)
Tusen takk for det, lykke til du å :)

har også en blodsykdom,fikk dyp venetrombose etter første fødsel.Tar blodfortynnende hver dag. 3 spontan aborter og ett katastrofekeisersnitt har jeg også hatt pga morkakesvikt...så dette er ett risikosvangerskap. men får kjempe god oppfølging av både fastlege og gyn.pol, så tror at denne gangen skal alt gå bra :)

For meg er det bare blodtrykket tror jeg.. :-P

Risikosvangerskap her pga. overvekt,tidlige komplikasjoner under fødsel,blødninger.

har også en blodsykdom,fikk dyp venetrombose etter første fødsel.Tar blodfortynnende hver dag. 3 spontan aborter og ett katastrofekeisersnitt har jeg også hatt pga morkakesvikt...så dette er ett risikosvangerskap. men får kjempe god oppfølging av både fastlege og gyn.pol, så tror at denne gangen skal alt gå bra :)

så bra du får god oppfølging ;) det er viktigt. det gjør jeg og :)

Jeg er ikke gravid enda (tror jeg) men jeg prøver :)
Jeg hadde blodpropp for 6 år siden som resulterte i indre tarm prolaps på to steder (tykktarm og tynntarm) i tillegg har jeg migrene.

Så jeg har altså mye migrene + tarm prolaps som hindrer meg i å ha normal avføring (konstant forstoppelse)

Jeg er litt redd for ett svangerskap og regner med at det regnes som risikosvangerskap, men nå har vi venta så lenge at vi vil prøve likevel :)

Blir nok keisersnitt på meg når den tid kommer...

Noen andre som har liknende problemer med tarmen?

har d gått greit til nå i svangerskapet eller har du hatt masse blødninger ? , hva er hyperthyrose ?
Høyt stoffskifte. Har hatt en del blødninger, og 4 styrtblødninger som varte lenge. Men får god oppfølging :)

Jeg er ikke gravid enda (tror jeg) men jeg prøver :)
Jeg hadde blodpropp for 6 år siden som resulterte i indre tarm prolaps på to steder (tykktarm og tynntarm) i tillegg har jeg migrene.

Så jeg har altså mye migrene + tarm prolaps som hindrer meg i å ha normal avføring (konstant forstoppelse)

Jeg er litt redd for ett svangerskap og regner med at det regnes som risikosvangerskap, men nå har vi venta så lenge at vi vil prøve likevel :)

Blir nok keisersnitt på meg når den tid kommer...

Noen andre som har liknende problemer med tarmen?

off :/ d hørtes ikke godt ut! . hadde jeg vert deg , så hadde jeg tatt en tur til legen å spørt ka han synts, å vist han meine at d ikke sko ver någe problem så e d bare til å prøve å få baby ;)

off :/ d hørtes ikke godt ut! . hadde jeg vert deg , så hadde jeg tatt en tur til legen å spørt ka han synts, å vist han meine at d ikke sko ver någe problem så e d bare til å prøve å få baby ;)

Jeg har vært hos leger i 6 år også :) 3 forskjellige på ahus som sa forskjellige ting. Så jeg bytta til Hamar for en 2nd opinion og fikk time hos en kvinnelig spesialist. Hun mente jeg burde får barn før en evt. operasjon (for å løfte opp tarmen igjen).

Spørsmålet mitt i disse årene har vært: Operasjon eller barn først?
Desverre kan ett svangerskap etter en operasjon gjøre slik at tarmen får prolaps igjen.

Så nå kjører jeg på med barn, og tar operasjon etterpå :) og håper svangerskapet går bra! :-/

det holder jeg me deg i ;) du kommer nok til å få god oppfølging av lege å sykehus :) lykke til ;) gi en lyd når du he blitt gravid å fortell koss d går :P

det holder jeg me deg i ;) du kommer nok til å få god oppfølging av lege å sykehus :) lykke til ;) gi en lyd når du he blitt gravid å fortell koss d går :P

Takk!!
Ja, nå har jeg og typen bestemt oss og så får vi bare håpe og be om at det går bra med både meg og baby. Kommer nok til å stikke innom sykehus oftere enn normale gravide for å passe på :)

Tr skal komme den 19. April og vi hadde oss hver 3. dag under el, så jeg hååååper det var godt nok for en spire til å holde seg fast. Men vi er bare på pp3, så det spørs om det skjer så fort som man ønsker :)

Hvordan ligger dere ann? Er dere gravide alle sammen her inne? Og hvordan takler dere det med respektive problemer som medfølger risikosvangerskap?

spennende :) jeg er 32 uker på vei på lørdag :) denne graviditeten har godt fint for babyen :P men jeg har slete en del m sykdommen min. men er glad for at d ikke har godt noe ut over babyen vår :P ser ut som jeg kanskje er heldig å slepper svangerskapsforgifftning denne gangen :P jeg har hatt noen blødninger. men d har bare vert blod kar som har sprukket ;) så alt er fint :P å babyen vokser som han skal

jeg er en person som tar d meste som d kommer, så jeg bekjymrer meg ikke noe serligt, er heller mannen min som tar seg av den delen :P

2 akutte ks, sv.sk.forgiftning med første, livmor som ikke gjorde jobben sin på nr 2 (ble litt blodfattig da ja) og jaggu har jeg ikke fått sv.sk.diabetes nå. Og overvektig, la oss ikke glemme det :rolleyes:

Back
Topp