For kaldt?

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Hvor kaldt må det være før vi ikke kan gå ut med bebisene? Her er det minus 10 i dag. Kunne tenkt meg litt frisk luft i dag. :)

Minus 10 effektive kuldegrader for utelek for friske barn under 3 år. Se an tiden ute og individuelle forskjeller ift sensitiv hud i ansiktet og astma. Å ligge i en lun vogn i le er det ingen grenser, men sjekk hud i ansikt gjevnlig. Jeg har babycall med gradestokk. Det er -12 grader ute nå, men kun -5 i vogna, så lufta hun puster inn er ikke så kald.

Vi går tur ute i 15 minus når det er sol og vindstille. Lar henne sove ute også. Sola varmer jo litt. Her om dagen var det -14 i skyggen, men -9 i sola. Og så er det ennå varmere inne i vogna.

Jeg har også hørt 10 minus, og i vogna blir de mer skjerma..
Jeg gikk en tur første kalde dagen når det var 12- gikk helt fint det.. Han koste seg i vogna han, så lenge man er godt kledd..
Ellers ta en titt på denne:
http://www.klikk.no/foreldre/article533377.ece
Den fyren der er hudlege da. Tenker lungene er mer viktig å ta hensyn til.
Man ser det med en gang om huden fryser.

Vi går tur ute i 15 minus når det er sol og vindstille. Lar henne sove ute også. Sola varmer jo litt. Her om dagen var det -14 i skyggen, men -9 i sola. Og så er det ennå varmere inne i vogna.
Ja på første nyttårsdag sov hun ute i sola. Det var minus 14 grader, men inne vogna var det +9 ;)

Vi var ute når det var -15, ikke lenge, men tror man må se det litt an. I dag var det -12, og vi tok oss en 10 min tur og det var nok det :)

Den fyren der er hudlege da. Tenker lungene er mer viktig å ta hensyn til.
Man ser det med en gang om huden fryser.
Det sto om lungene også. Og at hudlegen, helsestasjonen og en barnehage hadde alle forskjellige temp grenser.. Det viktigste er vel å være obs på det, også kjenner man sitt barn best. Jeg hadde vært mer skeptisk til å gå ut når de var enda mindre..:-)

Back
Topp