For høyt HCG?

Guttemamma12

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg hadde en blødning på søndag. Blødde ganske mye mørkt rødt blod i noen timer. Så ga det seg helt. Målte HCG på mandag som var på 11499. Skal være 5+5 idag.

Målte igjen idag, og får svar på den i morgen. Men hun som tok blodprøven sa at 11499 var for høyt... Hva betyr dette?

Disse ventedagene er så lange. Hadde en MA i august, så er vel litt ekstra bekymra nå..

Altså, det ligger helt i øvre normalområde, men kvinner produserer hCG ulikt. Det kan jo også bety flerlinger når det er høyere enn forventet.

Enig med de over :) kan være tvillinger :D

To er bedre enn ingen, Hehe ☺ Men jeg er jo fryktelig nervøs nå ift. at jeg blødde en del. Men HCG hadde kanskje ikke rukket å synke noe på bare en dag?..

Og noen som vet hvor høyt HCG-nivået skal være før det slutter å doble seg?

Spurte du ikke hvorfor vedkommende sa at det var for høyt?
Jeg syns igrunn det høres ut som et unødvendig og lite begrunnet utsagn og det er vel ikke denne personen som skal vurdere resultatet heller?
Jeg ville ikke lagt så mye i det og heller ventet på legens vurdering.:) håper alt er bra!:)

Spurte du ikke hvorfor vedkommende sa at det var for høyt?
Jeg syns igrunn det høres ut som et unødvendig og lite begrunnet utsagn og det er vel ikke denne personen som skal vurdere resultatet heller?
Jeg ville ikke lagt så mye i det og heller ventet på legens vurdering.:) håper alt er bra!:)

Jo, jeg spurte, og ho svarte bare at det var høyt. Så ble ikke så mye klokere av det. Det er ikke hennes jobb å svare på det nei, men jeg var ikke inne hos legen idag. Var bare og tok blodprøver. Ventetiden føles veldig lang, så derfor jeg spurte henne. Jeg prøver å ikke legge så mye i noe av det som blir sagt disse dager, men det er jammen ikke lett Blir smågal av å gå her og tenke og analysere alt.

To er bedre enn ingen, Hehe [emoji5] Men jeg er jo fryktelig nervøs nå ift. at jeg blødde en del. Men HCG hadde kanskje ikke rukket å synke noe på bare en dag?..

Og noen som vet hvor høyt HCG-nivået skal være før det slutter å doble seg?
Hcg er veldig individuelt og jeg syns ikke tallet ditt var ekstremt høyt så ville ikke brydd meg om hun dumme dama som sa det! Men hvis du har vært gravid med tvillinger så kan blødningen din ha vært at du mistet den ene. Det kalles Disappearing twin eller vanishing twin hvis du vil google. Jeg vet om ei som fikk beskjed om spontanabort pga blødning og smerter. hCG økte, men ikke like mye som forventet. På ultralyd noen uker senere fant de to fosteranlegg, men den ene uten hjertelyd. Så det kan være noe sånt som har skjedd. Ellers er det mange som blør isbtarten av svangerskapet uten noe spesiell grunn. Håper på det beste for deg! [emoji173]️

Tok forresten å plottet inn verdien din på en nettside og den ser veldig fin og gjennomsnittlig ut [emoji4]
https://nor.wantbaby.info/kalkulatorer/hcg-stigning
be72fe46b56081188ea38d379cae30c4.jpg

Huff, kjære deg[emoji173]️ vet dette er tøft. Mistet selv i juli[emoji22] men! Jeg hadde også en relativt kraftig blødning i begynnelsen av dette svangerskapet. Som en menstruasjon som varte tre dager. Likevel er alt bra[emoji4][emoji1303] så ikke mist motet helt enda[emoji173]️ stor klem!!

Takk for fine, oppmuntrende kommentarer. Får som sagt svar i morgen på HCG-prøvene. Jeg føler egentlig jeg har mistet motet litt. Men samtidig, puppene er ømmere og jeg har vært småuggen i hele dag. Dette var ikke tilfellet før jeg hadde blødningen på søndag, så allikevel lever det nok et bitte lite håp ennå.

Takk for fine, oppmuntrende kommentarer. Får som sagt svar i morgen på HCG-prøvene. Jeg føler egentlig jeg har mistet motet litt. Men samtidig, puppene er ømmere og jeg har vært småuggen i hele dag. Dette var ikke tilfellet før jeg hadde blødningen på søndag, så allikevel lever det nok et bitte lite håp ennå.
Håper dette er uskyldig! Du har jo veldig fin hcg, håper den øker fint når du får svaret i morgen.

Håper også dette går fint <3

Krysser fingrene for deg ❤️ Håper alt går som det skal :)
Jeg blødde mye i hele svangerskapet med minstemann, men alt var fint med han. Hva med å be om en ul når du får svarene? :)

Back
Topp