FOR forfengelig?

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Jeg liker å pynte meg.. Jeg liker å PLANLEGGE å pynte meg. Jeg kan bruke uker, ja MÅNEDER på å bestemme en kjole, sko, sminke, hår og alt som ellers må stemme til noe vi skal. Dette har jeg (og jo, jeg SER jo den altså) fått en del reaksjoner på.

Jeg viser meg så og si aldri utenfor døren i joggebukse, med mindre det er rett i bhg for å levere snuppa, eller opp til mine foreldre for å hente noe. Og til og med da har jeg sminke på. Når jeg går tur har jeg ikke sminke på OG joggebukse, og håper jeg ikke møter folk..emoticon

Vi skal i bryllup i juni, og en lokal frisør har tilbud på øyevippeextensions. 300 kr for vippefarge og extensions, og jeg tvilte ikke et sekund og slo til, så de settes på et par dager før bryllupet.
Dette er vipper som holder i flere uker (har hatt det før, så jeg vet hva det "er")
Dette bestilte jeg mens jeg var på senteret med noen venninner, de ventet på meg og lo da jeg sa hva jeg skulle. De syns dette var heeelt unødvendig og teit å bruke penger på (noen av dem, ikke alle heldigvis..emoticon ).
Ikke at jeg bryr meg så veldig om hva de mener, men det fikk meg bare til å tenke litt mer generelt.. Er jeg FOR forfengelig? Er det så utenom normalen å ville føle seg vakker?

Jeg LIKER å føle meg vakker, og JA, jeg liker å få bekreftet de følelsene. Er det virkelig så merkelig? Eller har jeg bare veldig uforfengelige venner?

Skulle ønske jeg var som deg....
Jeg er ikke flink til å sminke meg, så det blir med mascara bare :(

Så nei, jeg synes ikke du er forfengelig!! Du liker å pynte deg, og det synes jeg du skal kose deg med :)

åååh, får ikke lese igjen..:P

Men uansett, jeg er ikke flinkest i verden til å sminke meg jeg heller, men det kommer seg etterhvertemoticon

jeg syns ikke du er for forfengelig :)

det er deilig å kunne unne seg det hver eneste dag, det å føle seg fin. hva som får enhver person til å føle seg det er jo individuelt! du liker å sminke og stæsje deg, for da føler du deg fin, andre kan lett gå ut i joggebukse og håret i en tjafs, og føle seg "fin" nok i det!

jeg syns det er viktig at man tar hensyn til seg selv når det gjelder slike ting, altså mener jeg ikke det å " ta helt av", men å unne seg ting man liker i ny og ne absolutt ikke er en negativ ting. dine venner bruker kanskje tid og penger på noe annet som får dem til å føle seg bra.. som sydenturer, ting til hus/leilighet eller lignende!

jeg er nok litt som deg, elsker å fikse meg, og ha ting planlagt i god tid! hvis ikke ender jeg opp med å føle meg crap! hehe

Ikke sant! Nå har jeg liksom den perfekte kjolen, de perfekte skoene (står mellom to par nå--emoticon ), og det som mangler er liksom håret og øyevippene. Mine er korte, rette, lyyyse og såvidt synlige uten mascara. Selv etter omgang med rettetang og mascara så retter de seg ut igjen. Derfor er det jo deilig å kunne sette på litt ekstra, samt farge de jeg har mørke, for å fullføre. Håret har jeg en viss plan for, men det spørs helt hvordan det går med extensionene jeg har sendt inn igjen..emoticon

Etter mitt syn er du for forfengelig, og jeg må innrømme at jeg nok ville ha gjort som dine venninner og ledd litt av deg.

Men jeg synes ikke du skal legge så mye i den latteren. Det er fint at vi alle er forskjellige. Noen er forfengelige, og andre er det ikke. Jeg er sikker på at venninnene dine setter pris på den du er uansett.

Selv er jeg sikkert altfor lite forfengelig, og venninnene mine kan nok erte meg litt for det av og til, men det er hyggelig og vennskapelig erting som er godt ment, og jeg synes bare det er fint med venninner som ikke er helt lik på meg selv.

Ja du er kanksje forfengelig...men hvorfor skal det være en negativ ting. Jeg syns faktisk at det kan være et  positivt ord jeg. Du liker å se bra ut, og er gjennomtenkt i dine valg. Syns du skal fortsette med det, det viktigste er jo at du trives og er vel med deg selv. Drit i hva andre mener.

Jeg har vel et snev av det...går aldri ut av døre i joggebukse, og passer på at det jeg har på meg ser bra ut, FØR jeg går ut døra. Sminke meg MÅ jeg, og fikse håret m.m.

Go for it girlemoticon

Tja, etter min mal så er du kanskje i overkant forfengelig, men det er jo godt vi er forskjellige. Du blir helt sikkert fin:)

Bouncing buttplug skrev:
Jeg liker å pynte meg.. Jeg liker å PLANLEGGE å pynte meg. Jeg kan bruke uker, ja MÅNEDER på å bestemme en kjole, sko, sminke, hår og alt som ellers må stemme til noe vi skal. Dette har jeg (og jo, jeg SER jo den altså) fått en del reaksjoner på.

Jeg viser meg så og si aldri utenfor døren i joggebukse, med mindre det er rett i bhg for å levere snuppa, eller opp til mine foreldre for å hente noe. Og til og med da har jeg sminke på. Når jeg går tur har jeg ikke sminke på OG joggebukse, og håper jeg ikke møter folk..emoticon

Vi skal i bryllup i juni, og en lokal frisør har tilbud på øyevippeextensions. 300 kr for vippefarge og extensions, og jeg tvilte ikke et sekund og slo til, så de settes på et par dager før bryllupet.
Dette er vipper som holder i flere uker (har hatt det før, så jeg vet hva det "er")
Dette bestilte jeg mens jeg var på senteret med noen venninner, de ventet på meg og lo da jeg sa hva jeg skulle. De syns dette var heeelt unødvendig og teit å bruke penger på (noen av dem, ikke alle heldigvis..emoticon ).
Ikke at jeg bryr meg så veldig om hva de mener, men det fikk meg bare til å tenke litt mer generelt.. Er jeg FOR forfengelig? Er det så utenom normalen å ville føle seg vakker?

Jeg LIKER å føle meg vakker, og JA, jeg liker å få bekreftet de følelsene. Er det virkelig så merkelig? Eller har jeg bare veldig uforfengelige venner?

Jeg er ganske så lik deg. 
Men jeg viser meg overhode aldri utenfor døra hvis jeg ikke har sminke på. Det er en selvfølge. Joggebukse kan jeg gå med bare i hagen vår, eller plassen rundt her. 
Jeg er nok veldig forfengelig av meg selv, men innimellom kan det faktisk bli litt slitsomt.. Jeg håper jeg vokser det av meg etterhvert, (uten at jeg da skal se ut som en dass)emoticon

Hjelpes, er det noe å reagere på da?

Jeg også liker å planlegge i god tid og tenker allerede på et bryllup jeg skal i senere i sommer. Jeg planlegger gjerne  i ganske detalj hva jeg skal ha på meg og improviserer etter hvert om jeg ikke finner det jeg hadde tenkt. Jeg liker også å se velstelt ut. Skal ejg ut så sørger jeg for at jeg ikke ser sjuskete ut, selv om jeg ikke trenger full sminke. Joggebuksa kan jeg til nøds slå plen i, he he.

Men dersom en kun snakker om utseende og klær og sminke og sånn så kan en virke for forfengelig, det gjelder jo å holde seg på et nøkternt nivå, i allefall utad ;-)

Jeg skjønner at folk reagerer på det, men samtidig er jeg veldig lik deg. Jeg planlegger antrekk leeenge, og vil at alt skal være perfekt.
MEn jeg går gjerne i kosebukser på butikken og i bhg, og kan fint gå ut døren uten sminke. Og det syntes jeg er litt befriende, å slippe å pynte meg for noen...
Men så elsker jeg også å dolle meg også da, er vel ofte det at jeg ikke gidder bruke tid på det....

Jeg syntes ikke du er forfengelig!

Ja, i mine øyne er du veldig forfengelig. Men hva gjør vel det?
Du skader jo ingen og går ikke ut over noen negativt.
Kos deg du emoticon

Varer det bRe i noen uker?!?! Jeg hadde håpet det skulle vare lenger... Du, mens jeg har deg her, kjøpte du den kjolen du viste oss her? Den til 35 tusen eller hva det var?

Du er nok forfengelig, men ikke FOR forfengelig.
Synes ikke det var så ille i det hele tatt jeg.

Sonja Borge skrev:
Etter mitt syn er du for forfengelig, og jeg må innrømme at jeg nok ville ha gjort som dine venninner og ledd litt av deg.

Men jeg synes ikke du skal legge så mye i den latteren. Det er fint at vi alle er forskjellige. Noen er forfengelige, og andre er det ikke. Jeg er sikker på at venninnene dine setter pris på den du er uansett.

Selv er jeg sikkert altfor lite forfengelig, og venninnene mine kan nok erte meg litt for det av og til, men det er hyggelig og vennskapelig erting som er godt ment, og jeg synes bare det er fint med venninner som ikke er helt lik på meg selv.

Sign! hehe høres ut som du er ganske lik meg. ;-)

Jeg går ikke ut døra uten mascara. Heller midt i byen i morgenkåpe (som jeg ikke har for det er så stygt) enn til postkassa uten mascara. Jeg kan gå hvor som helst i joggebukse, men helst ikke... Da jeg var liten var det ikke snakk om og ut å leke i snøen uten skjørt. For mamma var det ikke snakk om at jeg skulle ut uten dress. Kompromiss: Dress med skjørt på utsiden;)

Regan skrev:
Varer det bRe i noen uker?!?! Jeg hadde håpet det skulle vare lenger... Du, mens jeg har deg her, kjøpte du den kjolen du viste oss her? Den til 35 tusen eller hva det var?

Woot, 35.000?? Ja, nei, det kan jeg ikke huske faktisk! (at jeg har vist den, hadde uansett overodet ikke vært aktuelt å faktisk KJØPE den..emoticon

Nei det ble nok en til "bare" 500emoticon

Og sånn ellers, nei, det er overhodet ikke det eneste jeg snakker om, selv om det kanskje virker sånn her inne hos dereemoticon Det er egentlig relativt skjeldent jeg snakker om sånt til "de" vennene. Har andre til sånt, som er meg lik meg på områdetemoticon Men noen av mine venner er litt sånn "hiver på meg dette og går"- og de forstår ikke helt hvordan jeg gidder noe annet eller hvordan jeg har tid med to unger..emoticon  Men for min del så går det på prioriteringer. Jeg har fra jeg var ganske ung valgt ut klær kvelden før jeg gikk på skolen, og dermed har det fulgt meg videre også..emoticon

Det var ikke det at de reagerte, eller lo litt per se, som jeg til slutt lurte på, men at det var bare den dere litt sterke "Herregud, det hadde jeg ALDRI giddet, at du bruker penger på DET!"..
Jeg går ikke til dem og sier "Fy faen, de klærne der hade ikke jeg vist meg LEVENDE I!"..emoticon

All honnør til deg!

Skulle ønske jeg orket å pynte meg mer jeg. Men må innrømme at det ofte blir sminkeløst ansikt og joggebukse. Ikke på jobb eller ute på spesielle anledninger da, men til hverdags ellers. Har bare ikke energi til det mellom lek med barna, megling mellom barn, jobb, husarbeid ol.

Jeg syns ikke du hørtes for forfengelig ut. Kos deg i bryllup!

Back
Topp