For en flott gjerning!

så utrolig bra gjort! alle burde absolutt hvert slik som henne og flere burde absolutt gjøre det samme

så utrolig snilt gjort, snakker om å ha ett varmt hjerte for de rundt seg hun ikke kjenner :) hadde enda verden hatt flere slike....

Måtte dele denne på fb, og fikk den her tilbakemelding: Ja det var veldig fint gjort! Men håper inderlig alle som ser barn ute i sånne omstendigheter ringer barnevern og evt. politi. Nå vet ikke jeg historien bak, men det er viktig å reagere på uforsvarlige forhold.

Og det e vell strengt tatt ingen barn eller voksene som skal behøve å fryse i hjel i vårt land..?

Måtte dele denne på fb, og fikk den her tilbakemelding: Ja det var veldig fint gjort! Men håper inderlig alle som ser barn ute i sånne omstendigheter ringer barnevern og evt. politi. Nå vet ikke jeg historien bak, men det er viktig å reagere på uforsvarlige forhold.

Og det e vell strengt tatt ingen barn eller voksene som skal behøve å fryse i hjel i vårt land..?
likte den tilbakemeldingen! for det er viktig å reagere på flere måter også!

Ja det er sant. Man.kan ikke bare la det.passere når det er barn.med i bildet.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Satt akkurat med de samme tankene.
Hadde heller ringt noen som kunne ta seg av dem.
At noen skal fryse i et land som norge er utenkelig for meg.

Jeg satt også med samme tanke i hode etter å ha lest artikkelen.
Flott gjerning i forhold til barnet, men også en skremmende situasjon!

Artikkelen antyder at barnet og moren kan være hjeløse, noe som (for meg) tyder på at de kanskje er av utenlandsk opprinnelse og er tiggere. Da blir det en veldig tosidig situasjon, synes jeg.
Det er selvsagt først og fremst viktig at barnet ikke fryser, men på den andre siden vil denne hjelpen kunne føre til at moren fortsetter sin tigging i kulda, sammen med sitt barn. Derfor er det viktig at slike forhold meldes! For å beskytte barnet!

Så flott denne damen tok ansvar for å holde dette barnet varmt. Godt å lese det finnes slike mennesker!
Håper også denne familien får hjelp videre!:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hmmm interessant!
greit nok at det kanskje er moren sitt svar men vis man har en 3 åring som virker kald kan man jo da ta med dette barnet inn eller tvinge vottene på plass igjen! Ingen er tjent med et kaldt barn!

Er greit at moren ble ganske forfjamset når hun kom tilbake igjen, og kan da forstå dette men å bli irritert over at noen prøvde å hjelpe er da virkelig ikke noe vits i!
Og flere burde fortsatt prøve å hjelpe selvom dette brevet kan dessverre føre til at flere velger å ikke gjøre det

Hmmm interessant!
greit nok at det kanskje er moren sitt svar men vis man har en 3 åring som virker kald kan man jo da ta med dette barnet inn eller tvinge vottene på plass igjen! Ingen er tjent med et kaldt barn!

Er greit at moren ble ganske forfjamset når hun kom tilbake igjen, og kan da forstå dette men å bli irritert over at noen prøvde å hjelpe er da virkelig ikke noe vits i!
Og flere burde fortsatt prøve å hjelpe selvom dette brevet kan dessverre føre til at flere velger å ikke gjøre det
Jeg synes det er spesielt at en 3 åring for lov å velge hva hun skal ha på seg når det er -15 - 20 ute... Og at moren velger å la henne sitte lettkledd ute på en benk mens hun er på shopping. Hun hadde tross alt tilbudt henne votter..

l
Jeg synes det er spesielt at en 3 åring for lov å velge hva hun skal ha på seg når det er -15 - 20 ute... Og at moren velger å la henne sitte lettkledd ute på en benk mens hun er på shopping. Hun hadde tross alt tilbudt henne votter..
ja ikke sant! veldig betenkelig det! når det er såpass kaldt ute er det rart at moren også lot de sitte ute! så syns det brevet var veldig unødvendig og fryktelig idiotisk!

Hmmm interessant!

Enig med deg.
Dessverre kan dette føre til at færre tør å hjelpe.

Synes det var litt i overkant krasst det brevet fra moren..

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Het enig.
En.treåring er ikke i stand.til å bestemme hva.som.er best når det er så kaldt. Her skulle moren tatt dem med inn eller i det.minste hatt på jenta en dress fra starten av når det er så kaldt.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Spesiell sak dette...
Umiddelbart tenkte jeg at jeg har full forståelse for at moren reagerer. Det hadde jeg gjort om noen kom å "invaderte" barnet mitt, som høyst sannsynlig sto igjen rimelig redd og forfjamset etter "overfallet"
Men på den andre siden er det fremdeles mye som skurrer... Hva gjør et barn ute i -15 uten votter? Og det kan ikke ha hatt på seg bobledress ettersom den ukjente kjøpte nettopp dette... Mulig barnet hadde flere lag med ull. Men om mitt barn var trassig og ikke vill hatt på seg klærne i -15 grader og jeg skulle inn på et kjøpesenter hadde jeg tatt med meg barnet inn... Ikke latt det sitte på en benk ute, når det ikke vil ha på seg klær...

Merkelig hele greia.

Back
Topp