For dere med litt mer langsiktig og større mål ang vektredusjon!

Jeg er selv ute på den øde landeveien ... Midt ute der et sted ... Har egentlig stått og lurt på lenge nå - snart 9 månder nå , hvor tid det vil løsne her ... er lei at vekten bare hopper opp og ned ... føles som ikke det vil under 88.5 , men kanskje det holder på å skje noe nå - får har bare 200 gram igjen nå så er jeg tilbake på juni vekten [:)] Har snart kvittet meg med det dumme + 3 kg jeg klarte å få i sommer . Håper bare det vil løsne nå ! Får jeg mistet  3 kg det første 2 ukene i februar / mars , men siden den gangen har vekten bare hoppet opp og ned - håper den kan snart være på mitt parti ! [8D] Jeg vet at det er mulig , siden jeg mistet 17.4 kg i 2009 men den dumme høsten og vinteren ødela alt med + 11.3 kg ... Så denne høsten og vinteren skal det ikke komme noen slike ekstra kg ! [:)] Totalt minus 5 kg siden jeg startet skikkelig i slutten av februar [:)] Må bare være tolmodig dessvere [8D] 
 
Syns vi er flinke alle sammen jeg[:D]
Vekta står stille her og. Har ikke veid meg denne uka,hadde gått opp 900gram på mandag,men tror det er mye vann...[>:] Så nå er jeg på vannvogna igjen[:D]
Vært på trening i dag og,det er kjempe deilig[:D]
 Skal veie meg i morgen tidlig, blir spennende å se[;)]
 
Veiedag i dag. Jeg gikk ned den kiloen jeg gikk opp forrige uke[:D] Og det MED mensen! Hurra[:D]
 
Off, ei halv uke siden jeg bidro noe i denne tråden[&:]
Jeg fikk samme resultat som deg AprilMamma2010[:D][;)]
Vi er nå bra flinke vi![:D][8D]

(jepp jeg dytter[;)])
 
Syns vi er grådig flinke shannon! [:D][:D]
Vet ikke heeelt om jeg kan si det samme denne gangen.. Vært mye småspising denne uka... vært hos svigers og ramlet helt av... Gått to lange fjellturer men...
Til uka er det trening igjen, gleder meg veeeldig til det!
 
hehe, jepp! Vi klapper oss selv på skulderen her[8D] Det går jo så absolutt rette veien[:D]
Jeg følte jo at jeg ikke hadde vært flink forrige uke men ned 1kg likevel, så om jeg klarer å være moderat igjen i kveld nå så har jeg vel håp om 0,5kg til i det minste[:)]
Det er vel da jeg får motsatt resultat da kanskje[8D]
Jobbet bare 3 av 5 dager forrige uke, det kan jo fort ha bremset ned alt det. Pulsklokka de 3 andre dagene passerte 2000kcal forbrent på jobb så.. vi får se! (kjenner jeg er veldig glad i jobben min i denne sammenhengen ja!)[:)]

Fikk på meg en av de buksene jeg skulle slanke meg inn i i dag[:D] Så jeg skal se om jeg ikke legger inn bilde i krympetråden min iløpet av dagen/kvelden[:D][;)]
 
Så bra[:D]
Moro å få på seg "gamle" bukser igjen[:D]
Uff,skeiet helt ut denne uka.. har en dårlig følelse.. Vurderer å droppe å gå på vekta denne uka å heller vente en uke... Får se[:)]
Gleder meg vannvittig til å komme på trening igjen altså,det blir godt![:D]
 
Men er det ikke like greit å se hva ei ukes "ugang" har gjort med vekta da?
Da kan det være at det ikke blir like lett å skeie ut unødvendig lenge en annen uke?
Og om det skulle vise seg å gå bedre enn ventet så har du kanskje lært litt mer om sammenhengen mellom matinntak og aktiviteter ligger for kroppen din?
Å ikke trampe på vekta endrer ikke resultatet av handlingene dine vet du, er det ikke like greit å lære noe av det?[:)][:)]
 
ORIGINAL: shannon

Men er det ikke like greit å se hva ei ukes "ugang" har gjort med vekta da?
Da kan det være at det ikke blir like lett å skeie ut unødvendig lenge en annen uke?
Og om det skulle vise seg å gå bedre enn ventet så har du kanskje lært litt mer om sammenhengen mellom matinntak og aktiviteter ligger for kroppen din?
Å ikke trampe på vekta endrer ikke resultatet av handlingene dine vet du, er det ikke like greit å lære noe av det?[:)][:)]


Uff du har et poeng der..Eller mange gode poeng i grunn... Joda jeg skal på vekta i morgen. Regner med jeg har gått opp og ikke ned...[>:]
Men får bare ta det for det det er og bite i det sure eplet... Skal iallefall på trening i morgen, GLEDER meg!
Gruer meg til den vekta i morgen, så får jeg heller stramme inn til uka. Lurer veldig på om jeg skal prøve lavkarbo... Eller iallefall tilnærmet.. Å kutte ut brød,ris,poteter,pasta og sukker. Å se etter en uke om det har noe effekt. Har det det,kommer jeg definitivt til å fortsette[:)]
 
ORIGINAL: AprilMamma2010

ORIGINAL: shannon

Men er det ikke like greit å se hva ei ukes "ugang" har gjort med vekta da?
Da kan det være at det ikke blir like lett å skeie ut unødvendig lenge en annen uke?
Og om det skulle vise seg å gå bedre enn ventet så har du kanskje lært litt mer om sammenhengen mellom matinntak og aktiviteter ligger for kroppen din?
Å ikke trampe på vekta endrer ikke resultatet av handlingene dine vet du, er det ikke like greit å lære noe av det?[:)][:)]


Uff du har et poeng der..Eller mange gode poeng i grunn... Joda jeg skal på vekta i morgen. Regner med jeg har gått opp og ikke ned...[>:]
Men får bare ta det for det det er og bite i det sure eplet... Skal iallefall på trening i morgen, GLEDER meg!
Gruer meg til den vekta i morgen, så får jeg heller stramme inn til uka. Lurer veldig på om jeg skal prøve lavkarbo... Eller iallefall tilnærmet.. Å kutte ut brød,ris,poteter,pasta og sukker. Å se etter en uke om det har noe effekt. Har det det,kommer jeg definitivt til å fortsette[:)]

Jeg er rimelig sikker på at det funker jeg altså[;)] For min del er det ikke det som hindrer meg i å starte på lavkarbo/ketolyse.
Jeg kan rett og slett ikke bruke ketolyse pga diabetesen. Og om jeg ikke kan bruke den ekstremkuren det er å gå raskt ned i vekt så velger jeg heller å telle kalorier. For jeg er veldig glad i ris, potet, brød og pasta, og jeg er glad for at jeg kan ta en dag å skeie ut uten at det ødelegger for lang lang tid framover.
Jeg synes da igrunn jeg har kuttet nok i karbohydratene med kaloritellinga og, aldri spist så mye grønnsaker før som jeg gjør nå, og jeg er rausere med kjøtt enn jeg var før, mer bevisst på å få i meg nok proteiner (for det metter jo).[;)]
Jeg tror godt du får kjemperesultat av en lavkarbolivsstil/ketolysekur, spørsmålet er vel heller om du takler såpass fet kost, og om du trives med kostholdet/restriksjonene[;)]

Og du, om du ikke blir fornøyd med veiinga i morgen så later du bare som om du ikke har veid deg. Du bestemmer selv hva du deler med gjengen vettu[;)]
 
ORIGINAL: shannon

ORIGINAL: AprilMamma2010

ORIGINAL: shannon

Men er det ikke like greit å se hva ei ukes "ugang" har gjort med vekta da?
Da kan det være at det ikke blir like lett å skeie ut unødvendig lenge en annen uke?
Og om det skulle vise seg å gå bedre enn ventet så har du kanskje lært litt mer om sammenhengen mellom matinntak og aktiviteter ligger for kroppen din?
Å ikke trampe på vekta endrer ikke resultatet av handlingene dine vet du, er det ikke like greit å lære noe av det?[:)][:)]


Uff du har et poeng der..Eller mange gode poeng i grunn... Joda jeg skal på vekta i morgen. Regner med jeg har gått opp og ikke ned...[>:]
Men får bare ta det for det det er og bite i det sure eplet... Skal iallefall på trening i morgen, GLEDER meg!
Gruer meg til den vekta i morgen, så får jeg heller stramme inn til uka. Lurer veldig på om jeg skal prøve lavkarbo... Eller iallefall tilnærmet.. Å kutte ut brød,ris,poteter,pasta og sukker. Å se etter en uke om det har noe effekt. Har det det,kommer jeg definitivt til å fortsette[:)]

Jeg er rimelig sikker på at det funker jeg altså[;)] For min del er det ikke det som hindrer meg i å starte på lavkarbo/ketolyse.
Jeg kan rett og slett ikke bruke ketolyse pga diabetesen. Og om jeg ikke kan bruke den ekstremkuren det er å gå raskt ned i vekt så velger jeg heller å telle kalorier. For jeg er veldig glad i ris, potet, brød og pasta, og jeg er glad for at jeg kan ta en dag å skeie ut uten at det ødelegger for lang lang tid framover.
Jeg synes da igrunn jeg har kuttet nok i karbohydratene med kaloritellinga og, aldri spist så mye grønnsaker før som jeg gjør nå, og jeg er rausere med kjøtt enn jeg var før, mer bevisst på å få i meg nok proteiner (for det metter jo).[;)]
Jeg tror godt du får kjemperesultat av en lavkarbolivsstil/ketolysekur, spørsmålet er vel heller om du takler såpass fet kost, og om du trives med kostholdet/restriksjonene[;)]

Og du, om du ikke blir fornøyd med veiinga i morgen så later du bare som om du ikke har veid deg. Du bestemmer selv hva du deler med gjengen vettu[;)]


Det er DET jeg lurer på også.. Er veldig glad i ris,pasta,brød og poteter. Og det å kunne skeie ut en gang i blandt. Kan visst ikke spise knekkebrød heller så er veldig i tvil nå altså...
Lurer heller på om jeg skal prøve å skjerpe inn på kostholdet og ha en snopfri helg igjen. Det trengs...
Og det at jeg ikke kan spise frukt.. hm,det plager meg litt.. og heller ikke NOE sukker.. Nei,tror jeg fortsetter som før..

MEN du! Hva spiser du etter trening? Hva er mat med nok proteiner? Er ikke så rutinert på hva som er i forskjellige matvarer og syns det er møkkakjedelig å fly i butikken å lese på absolutt alt jeg skal handle!
Skal handle i morgen(handler en gang i uka) og har du da forslag til middag og annen mat som er sunt og godt?
 
ORIGINAL: AprilMamma2010

ORIGINAL: shannon

ORIGINAL: AprilMamma2010

ORIGINAL: shannon

Men er det ikke like greit å se hva ei ukes "ugang" har gjort med vekta da?
Da kan det være at det ikke blir like lett å skeie ut unødvendig lenge en annen uke?
Og om det skulle vise seg å gå bedre enn ventet så har du kanskje lært litt mer om sammenhengen mellom matinntak og aktiviteter ligger for kroppen din?
Å ikke trampe på vekta endrer ikke resultatet av handlingene dine vet du, er det ikke like greit å lære noe av det?[:)][:)]


Uff du har et poeng der..Eller mange gode poeng i grunn... Joda jeg skal på vekta i morgen. Regner med jeg har gått opp og ikke ned...[>:]
Men får bare ta det for det det er og bite i det sure eplet... Skal iallefall på trening i morgen, GLEDER meg!
Gruer meg til den vekta i morgen, så får jeg heller stramme inn til uka. Lurer veldig på om jeg skal prøve lavkarbo... Eller iallefall tilnærmet.. Å kutte ut brød,ris,poteter,pasta og sukker. Å se etter en uke om det har noe effekt. Har det det,kommer jeg definitivt til å fortsette[:)]

Jeg er rimelig sikker på at det funker jeg altså[;)] For min del er det ikke det som hindrer meg i å starte på lavkarbo/ketolyse.
Jeg kan rett og slett ikke bruke ketolyse pga diabetesen. Og om jeg ikke kan bruke den ekstremkuren det er å gå raskt ned i vekt så velger jeg heller å telle kalorier. For jeg er veldig glad i ris, potet, brød og pasta, og jeg er glad for at jeg kan ta en dag å skeie ut uten at det ødelegger for lang lang tid framover.
Jeg synes da igrunn jeg har kuttet nok i karbohydratene med kaloritellinga og, aldri spist så mye grønnsaker før som jeg gjør nå, og jeg er rausere med kjøtt enn jeg var før, mer bevisst på å få i meg nok proteiner (for det metter jo).[;)]
Jeg tror godt du får kjemperesultat av en lavkarbolivsstil/ketolysekur, spørsmålet er vel heller om du takler såpass fet kost, og om du trives med kostholdet/restriksjonene[;)]

Og du, om du ikke blir fornøyd med veiinga i morgen så later du bare som om du ikke har veid deg. Du bestemmer selv hva du deler med gjengen vettu[;)]


Det er DET jeg lurer på også.. Er veldig glad i ris,pasta,brød og poteter. Og det å kunne skeie ut en gang i blandt. Kan visst ikke spise knekkebrød heller så er veldig i tvil nå altså...
Lurer heller på om jeg skal prøve å skjerpe inn på kostholdet og ha en snopfri helg igjen. Det trengs...
Og det at jeg ikke kan spise frukt.. hm,det plager meg litt.. og heller ikke NOE sukker.. Nei,tror jeg fortsetter som før..

MEN du! Hva spiser du etter trening? Hva er mat med nok proteiner? Er ikke så rutinert på hva som er i forskjellige matvarer og syns det er møkkakjedelig å fly i butikken å lese på absolutt alt jeg skal handle!
Skal handle i morgen(handler en gang i uka) og har du da forslag til middag og annen mat som er sunt og godt?

Nå er det ei stund siden jeg trente sist, jeg får nok fysisk aktivitet på jobb for tiden, har vært sånn siden august nå! Men jeg kjenner at jeg begynner å komme meg ovenpå med energi etter jobb nå, så snart setter jeg vel igang igjen tenker jeg[:)] Jeg pleide å drikke en av de der smoothiene til yt? mellommåltid het det vel kanskje, var vel rundt 200-250kcal i en sånn. Ellers så er det jo bra sammensatt næring i en nutrilettbar, og så sier de at melk er veldig bra etter trening.
Proteiner får du i hovedsak av kjøtt og fisk. Melkeprodukter har mye bra proteiner også, og så må vi ikke glemme egg da[:)] Så er det mange som ser litt ned på det kanskje, men jeg har i tillegg kjøpt proteinpulver bare for å prøve det, og kjøper du et uten smaktilsetning kan du ha det i hva som helst du spiser.. øker proteininnholdet ditt betraktelig.. Jeg testet ikke det så voldsomt da.. hadde litt ekstra i morgenshaken min, og i pannekakerøra f.eks om vi skulle ha det til middag/frokost på lørdager[:D]
Hmmm mattips ja, her har du to oppskrifter jeg testet forrige uke, den siste synes jeg var kjeeeempegodt[:)] Den første kan jeg finne på å lage igjen om det bare er meg og vesla.. mannfolket var ikke imponert der..
Gulrotsuppe:  http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=sunn&artid=15005
Biff med rotfruktrisotto:   http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=sunn&artid=18407

Jeg har flere oppskrifter jeg skal teste derfra vet jeg, liiiiker at de opplyser næringsinnhold pr porsjon på høyre side der[:)][:)][;)]
 
ÅÅÅÅÅÅÅ FYYYY SØREN!!!![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Nå er jeg happy!
Gikk akkurat på vekta..NED(JA NED JA) 400gram siden forrige mandag! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Da gikk jeg ikke opp likevel! Er nå 1,8kg fra delmål nr to! :) Hurraaaaaaaaaaaaaa!
Har akkurat dratt en seieresdans på gulvet her nå!
Var ikke mye ned, men det var NED iallefall[:D][:D][:D]

Nei det var deilig du!

Nå går jeg på uka med nytt mot og gleder meg masse til å trene senere i dag! Skal ut å gå tur i kulda med to venninner og barna deres[:)] Det blir koselig!
 
Uff gikk bare ned 200gram jeg[:o] og jeg som liksom har vært så flink, håper virkelig det bare er pga jeg har mensen[8|]
 
Uff,denne helga har jeg skeiet ut[:'(][>:]
Har spist sjokolade(nissene har kommet i butikken jooo! [:D]), litt potetgull, is, nøtter, bakte brownies i går og ja... det er ikke måååte på liksom! Gått på en skikkelig smell![:@]

MEN, har tenkt til å kjøpe fiberrik og masse godt pålegg i morgen, og ha en lavkarbo uke for å se om det hjelper litt...
Nå må jeg ta meg selv i nakken og slutte med disse utskeielsene! Til helga er det helt stopp!!! Da er det SNOPFRITT!

Nå er det nok altså!

Skal sies da,hatt jeg har ikke hatt mer enn to skikkelig utskeielser siden starten på september[:)] Det er jeg fornøyd med!
Men syns denne vekta vipper opp og ned hele tida, så nå er det på tide å kutte ut!
Har helt sikkert gått opp også...[:'(][:'(]
Veiedag imorgen... kan ikke akkurat si jeg gleder meg nei...
 
Spennende at du skal prøve lavkarbo da, men jeg synes nå du skal gi det litt mer enn bare ei uke, det kan ta litt tid å se noe resultater vet du[;)]

Jeg vet jeg har vært flink hele denne uka, men snikveiing torsdag viste +1,4kg, jeg kjenner og på meg at jeg bærer på mer vann[&:][:'(] Spent på hva pokker vekta sier i morgen ja![>:]
Funderer på om det tar litt tid fra utskeiing til vektendring?[8|] At resultatene jeg har sett denne uka er pga utskeiing ukene før?? For de hører mer sammen føler jeg[8|]
 
Sånn har jeg tenkt litt også.. At det tar litt tid? For forrige uke, da jeg trodde jeg skulle gå opp,men gikk ned 400gram, hadde jeg vært kjempe flink uka FØR... Så stemmer bedre overens det ja..
Uff skal på vekta nå...Blir spennende å se hvor mye jeg har gått OPP! [:'(]
 
Ja og DER kom straffa mi[:(]

OPP 1,1kg siden forrige mandag! Jeeeeez! over 1kg på en uke liksom! Nei nå er det slutt! Innkjøp av fiberike knekkebrød,pålegg,egg og se om jeg finner lavkarbobrød.
Så er det på'n!
 
Usj altså, det er ikke noe kjekt det der nei[>:]
Jeg mener teorien min holder vann enda jeg altså, forrige uke var jeg opp 0,5kg og det stemmer med utskeiinga uka før der igjen.
Denne uka er jeg ned 0,6kg igjen og det tror jeg godt kan stemme overens med det jeg gjorde uka etter.. haha, det blir rotete dette, men i hodet mitt ser jeg det klart i det minste[8D]
Neste mandag tror jeg at jeg får et kjempebra resultat for det jeg gjorde forrige uke var bra tørr jeg påstå[8D][:D] Og det jeg gjør denne uka ser jeg ikke før mandagen etter der igjen..
Så får vi se om teorien holder!
 
Jeg har gått ned 0,5kg til, så må jo liksom være fornøyd, men synes dette går alt for treigt. Trener som en helt og er i ketose. Ja ja får bare fortsette[&:]
 
Back
Topp