For dere med litt mer langsiktig og større mål ang vektredusjon!

~Frøken Lykkelig~

Elsker forumet
Ser det er mange her som skal ned 5-10 kg.
Jeg har som må å gå ned 40kg innen jeg er helt fornøyd. Er ei stor jente fra før, la på meg 22kg mens jeg gikk gravid. veide 100kg da jeg ble gravid,nå er jeg oppe i 122kg!! Det er fryktelig slitsomt! Jeg vil ha de BORT! og gjerne ned på 80kg. Det er MYE men skal prøve å bruke tiden. Jeg vil veldig gjerne ha et barn til og skal IKKE være like tung igjen. ALDRI mer! For hver kilo som detter av nå,skal den ALDRI på igjen!

Noen som er i lignende situasjon,som skal ned en del kilo? Har som mål å gå ned 10kg innen jul. Så får vi ta det som det kommer etter det. Setter meg små, realistiske mål, men starter på 10kg med en gang siden man mister en del vannvekt i starten.
Har ikke tro på å kutte ut matvarer for en langvarig endring, men heller spise litt av alt med måte. Og mosjonere. Spise riktig og unne seg litt innimellom er bare sunt:)

Om noen har lyst til å joine meg og oppdatere med to faste veiedager i måneden hadde det vært moro:) har ikke tro på å veie for ofte:)
Send med en pm eller "meld deg på" under her:)
Lykke til jenter! 
 
Jeg skal også ned en god del ja.. veier idag 94 kilo og mar første mål å komme ned til 70kg og så et siste mål ned til 65 tenker jeg..[:)]

Har prøvd å leve sunt nå etter fødselen og gå turer og begynte på 30ds men tok for 5 dager siden en puppe operasjon så må nok vente 6 uker før jeg starter igjen[:)] da skal jeg begynne å jogge også tenkte jeg[:D]

Virker som du har en god plan og jeg tror det er viktig for å få det til[:D] lykke til[:D]
 
Jeg vil bli med på det. skal også ned 40 kg før jeg blir fornøyd. kan tenke meg å gå ned mere, men 40 kg er mitt foreløbig mål. så jeg vil veldi gjerne bli med på veing. trenger motivasjon. sliter veldi med å klar å gå ned.
 
Jeg startet på 92kg og skulle ned 32 av de, har nå tatt av 10kg så jeg har "bare" 22 igjen.
Tar alt pent og rolig for å unngå å sprekke (eller revne helt som jeg påstår), for jeg har erfart fra tidligere at jeg ikke må gape over for mye for raskt[:)][;)]
Teller kalorier og er mer aktiv enn på lenge (mest pga en aktiv jobb)[;)]
Mine kortsiktige mål er derfor 2kg pr mnd, og det har gått fint til nå hvertfall[:)][;)]
 
kankjse der jeg gjør feil- trur jeg skal klare det på så kort tid. bedre å ha slke mål, så slipper mann å blir så fort skuffet.
 
Det er hvertfall lite som demotiverer meg mer enn å ikke nå målene mine..
Og det var veldig vondt å innse det[8D] Men det blir ingen ende på denne "slankinga". Det skal være for resten av livet, blir ikke aktuelt å glemme/være ubevisst på hva som går inn i kroppen mer[;)] Så jeg har sluttet å tenke på det som en kur.
 
Grete roede funker som bare det. jeg gikk ned selv 20 kg på 5 mnd. men har ikke råda nå til 2000 kr. prøver å gå etter det nå, men trur det at vi veide oss 1 gang i uken hjalp veldi å. blir mer til at en følger dietten da :)
 
Så moro å se at fler vil være med! Da foreslår jeg at vi veier oss på mandager:) gjerne skrive med cm også,siden jo mer man trener jo mer muskler får man. Og muskler veier mer enn fett.

Veide meg og målte meg i går:
-122kg
-144cm rundt midjen-ved navlen
-80cm rundt hvert lår
-40cm rundt hver arm

Er alle klare for å veie neste mandag?

Del gjerne oppskrifter på sunn og god mat også, om du har noen:)
Og oppdater når dere kan:)
 
ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: Strawberry Daiquiri

Grete roede funker som bare det. jeg gikk ned selv 20 kg på 5 mnd. men har ikke råda nå til 2000 kr. prøver å gå etter det nå, men trur det at vi veide oss 1 gang i uken hjalp veldi å. blir mer til at en følger dietten da :)

Steike, det er jo kjempe bra! [:D] Så flink du har vært! [:D]

Ja, jeg hører nesten alle på kurset sier at de skal gå på kurs helt til de har nådd målet, så gå ett vedlikeholdskurs, før de gir seg.
Bekymrer meg litt, for jeg har egentlig ikke tenkt tanken på at jeg bør gå flere kurs. [:-] Har ikke råd til 2000,- så ofte liksom. [8D]



nei , det er dyrt. da jeg gikk på det kostet det bare 1300 kr. så ble ikke så mye da.
 
Ja, jeg blir med på å veie neste mandag-.[:D]
 
Har veid meg mandager hele veien uansett, så ingen problem med å oppdatere her også[:)]
 
jeg blir også med! jeg har minst 15 kg igjen, har gått ned 10 til nå. Med 15kg i minus er jeg nede på 80 kg. men i forhold til høyde vekt etc så bør jeg ned til 70... så kanskje 25 kg til... Men jeg har veid 80, og tror jeg kan bli fornøyd. Håper jeg blir fornøyd.. [;)] Vi får se når jeg er der... [;)]
Mitt neste mål er å komme under 90 kg grensa til julebordet i slutten av november. Noe som bør gå!!
jeg har slitt masse med å gå ned, for jeg tror p-staven ødelegger masse for meg... har holdt på siden januar, men skikkelig seriøst fra april, først da jeg begynte å gå ned....


I går var målene mine:
Bryst/overarm/midje/lår/rumpe/hals
100/36/91/70,5/122/37,5 = 457

og vekta:
6. september: 95,6
13. september: 95,2
20.september: 94
4. oktober: 93,4 [:)]

Slankedagbok: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=21008563
 
dette blir bra jenter :D
Jeg skal iallefall oppdatere hver mandag:D gleder meg til mandag for å se om noe har skjedd:)
 
så "fint" å se andre store her[:)]

jeg er selv 112 kg og skal ned til 65 eller noe.. kanskje jeg er fornøyd med 70 også.. men jeg skal ha bukplastikk hvis d trengs og da må jeg nok ned på 60 tallet. d går litt sakte da jeg fullammer enda[:)]
 
Slenger meg med her jeg.

Er faktisk 122 idag, med mensen vel og merke, men målet er det samme uansett. Skal ned til 100 i første omgang.
Skal ned mer etter det, men vil ta et mål av gangen, begynte på 133, så 33 kg var nok til første stormål[:)]

Vet ikke hvor mye som er hovedmålet, for har vært overvektig hele livet også, så vet ikke hva som vil se best ut, eller hva jeg vil trives med..

Uansett, greit å ha andre på "samme størrelse" å motivere, kjenner jeg innimellom blir liiitt motløs med noen av de andre som skal ned fra 76-70(dette er et eksempel) [8D]
Det er jo vekttap de ønsker også, men veien er endel kortere for de[8D]
 
Ja det er jeg enig i:) "godt" å se vi er flere store her inne:)
veide meg i stad faktisk, siden søndag har jeg gått ned 2 kg[:)] Moro:)
Tør ikke bli for glad enda, at det skal gå raskt med de 10 første kiloene som skal av(første lille delmål), men det er iallefall 2 kg som ALDRI skal på igjen:) !!
hvor i verden er du fra Milla?
 
jeg er bare 170cm høy:/
Har meldt meg inn i vektklubben.no:) Takk!
trente for 3.dag i stad på 30 day shred og har gått ned 2 kg siden søndag:D
 
ORIGINAL: AprilMamma2010

Ja det er jeg enig i:) "godt" å se vi er flere store her inne:)
veide meg i stad faktisk, siden søndag har jeg gått ned 2 kg[:)] Moro:)
Tør ikke bli for glad enda, at det skal gå raskt med de 10 første kiloene som skal av(første lille delmål), men det er iallefall 2 kg som ALDRI skal på igjen:) !!
hvor i verden er du fra Milla?


Er veldig greit og motiverende at man går ned en "god del" i begynnelsen. Masse vann som forsvinner og man ser vekta går nedover tydelig[:)]
Jeg brukte 1,5 mnd på de første 10 kg, men så har det gått desto saktere etterpå(skal sies at jeg ikke har prøvd nødvendig mye på å gå ned etterpå heller da[8D]) Men nå er det ånkli på`n igjen, håååper det allfall går noe framover, sånn at motivasjonen holder seg vedlike[:)]
Alle kilo som er ned er jo fantastisk gode å ha, er som du sier, det er x-antall kilo som ALDRI skal på igjen.

Er fra Trondheim[:D]
 
Hehe.. jeg er 168 og 122kg! Da kan du tenke deg hvorfor jeg vil ned! Siden du mener du er ganske overvektig, og du er faktisk der nå som jeg har som mål innen sommeren neste år! Ned til 85kg!:) hehe...
 
hvordan går det med dere jenter?
Målte og veide meg i dag. på 1 uke har jeg gått ned 2,5kg og mistet 5 cm rundt livet og 2 cm rundt lårene!
Hurra:)
 
Back
Topp