ORIGINAL: Auliana
Jeg syns ikke det er noe forskjell.
Et hundebitt er et hundebitt...1)Bikkjer og små barn har ikke noe å gjøre sammen! Vil man ikke avlive valpen, da må man gi den vekk.2) Det avlives tusenvis av kattunger vært år...fordi ingen vil ha dem, eller for at de ikke er stuerene osv osv osv.. Same shit, new wrapping...
3)jattes vekk med at det er en valp....
4)Hundebitt må taes på alvor, båndtvang må overholdes!!!
Hundehold er greit, så lenge eierene tar sin oppgave dønn seriøst. Da setter man mennesker FØR hunden, valp eller ikke...
1) Hunder og barn uten tilsyn har ikke noe sammen å gjøre, jeg er helt enig. Og spesielt valper og små barn har ikke noe sammen å gjøre
2) Jeg er overhode ikke for at kattunger skal avlives fordi ingen vil ha dem! Derfor mener jeg at folk bør STERILISERE kattene sine, om de ikke skal bruke de i oppdrett
3) det er ikke snakk om å jatte det vekk, men en valp er en liten baby og et lite barn selv. De trenger oppdragelse og må lære hva som er riktig og galt!
4) enig i at hundebitt skal tas på alvor, samme med båndtvan
MEN når man anskaffer seg en hund og da spesielt en valp, må man være klar over at den valpen BITER I TING! Den biter i klær, den biter i sko, den biter i sofaen, den biter i bøker osv osv osv. Man må lære valpen at den ikke skal bite. Den klør i tenna, akkurat på samme måte som en baby som får tenner klør! Og hunder leker på den måten. Derfor må man som eier være bevisst på at barna ikke skal leke med hunden, og lære det til barna! Det gjelder forøvrig alle dyr!
Å avlive "et barn" fordi det har lekt blir for meg helt drøyt!!!
Jeg personlig syns det burde være et slags hundersertifikat jeg, hvor man må gå på kurs og være godkjent før man får hund. Rett og slett fordi det kreves litt kunnskap og innsikt å dressere en hund.
Folk som ikke gidder det, bør ikke ha hund.
Og jeg håper du er en av de som ikke kommer til å anskaffe deg hund.