Folsyre

Fullfører boksen jeg har, har ganske mange igjen. Så er det over på en boks gravidvitaminer som jeg kjøpte o sverige, er mye folat i det også. Har lest at det er anbefalt for kvinner å ta mye folar, og man burde ta ut ammeperioden?

Fullfører boksen jeg har, har ganske mange igjen. Så er det over på en boks gravidvitaminer som jeg kjøpte o sverige, er mye folat i det også. Har lest at det er anbefalt for kvinner å ta mye folar, og man burde ta ut ammeperioden?
Hm... Ja det er stadig ny forskning ;-)

Jeg har sluttet nå. Leste på apotek1 sine sider at dosen skal halveres etter uke 12 og jeg orker ikke kutte opp piller haha

Legen min ville at jeg skal fortsette å ta ut uke 13 for å være sikker på at man tar folat ut de 12 ukene som er viktigst med tanke på at man ikke er heelt sikker på hvor langt man er på vei før oul.

Bruker opp boksen jeg har og går over på kosttilskudd for gravide/ammende som også inneholder folat, men mindre mengde

Sluttet å ta uke 10+5 og er redd det kan gå galt jeg :/
Den største utviklingen av babyen er jo ferdig etter uke 10, etter det fortsetter den bare å vokse så det går nok helt fint! Tenk på alle som ikke vet de er gravide før sent, eller som ikke vet de skal ta folsyre.... Det går nok helt fint, viss du har født friske barn før og så er det nok liten kjangse for at det er noe galt :)

Den største utviklingen av babyen er jo ferdig etter uke 10, etter det fortsetter den bare å vokse så det går nok helt fint! Tenk på alle som ikke vet de er gravide før sent, eller som ikke vet de skal ta folsyre.... Det går nok helt fint, viss du har født friske barn før og så er det nok liten kjangse for at det er noe galt :)
ja har født friske barn fra før, men da tok jeg også folat helt til uke 12(litt mer) ;) kjenner jeg blir småbekymra for alt for tiden. Men det går vel bra :) takk for å vri om på tankene mine;)

Nå har jeg gått over på Nycoplus Mamma :) Tok Nycoplus Gravid i første trimester.

Det er folsyre i begge disse tilskuddene.

Sluttet å ta uke 10+5 og er redd det kan gå galt jeg :/

Det gjorde jeg også.. og egentlig bare tatt sånn sporadisk. Starta en god stund før vi ble gravid, så har spist en boks tilsammen. Men legen min sa det faktisk ikke var fullstendig dokumentert at folsyre nødvendigvis var dokumentet at det hadde den effekten. Målte innholdet i kroppen og det var laaangt over referansen, så antok det var ok å slutte i uke 9/10 når boksen var tom. Men kjenne jo på det når alle tar hver dag og leeenge.. :/

Var på TUL da jeg var 12+4, og hadde planer om å slutte med folat når jeg kom til 13+0. Men så ble jeg framskyndet til 13+5, og slutta da ved 14+0. Litt sånn smått ocd-tendenser, jeg ser den, hehe :P

Back
Topp