Folsyre

ariel

Har en liten spire i magen:-) septemberbarn <3
Hvor mange tabletter tar dere? Leste nettopp på mammanett at de nye kostholdsrådene anbefaler å ta to, altså 800 mcg. Å fortsette med 400 etter første trimester. Ble litt usikker her!!!

Tar en tablett. Tenker det sikkert fint å kombinere med sund mat.

Jeg har også hørt at det er snakk om å forandre på retningslinjene i forhold til folsyre, blant annet at man skal fortsette ut svangerskapet. Men jeg vet ikke hva som er rykter og hva enda så tar bare en foreløpig :)

Jeg har også hørt at det er snakk om å forandre på retningslinjene i forhold til folsyre, blant annet at man skal fortsette ut svangerskapet. Men jeg vet ikke hva som er rykter og hva enda så tar bare en foreløpig :)

Ja det var liksom det. Holder meg til en så lenge jeg ikke hører noe annet fra lege eller jordmor:)

Hvor mange tabletter tar dere? Leste nettopp på mammanett at de nye kostholdsrådene anbefaler å ta to, altså 800 mcg. Å fortsette med 400 etter første trimester. Ble litt usikker her!!!

Tar også bare 1stk. Link til vedlegget da, hadde vært interessant å lese artikkelen.

Jeg tar vel 600 mikrogram, en vanlig folsyre på 400, og en multivitamin som inneholder 200. Det er godt over et år siden jeg begynte med det, og jeg fikk målt folsyrenivået mitt som veldig godt i fjor vår, så jeg tror ikke jeg trenger noe mer. Kommer til å fortsette med folsyre hele svangerskapet og ammeperioden, det har jeg gjort med de store barna også.

Back
Topp