Folkeopplysningen - sukker

Jeg er ihvertfall langt unna hysteri når det kommer til slikt, men syns det var interessant å vite siden de selges som sunne varer.

Gir eldste her en smoothie innimellom fordi hun liker dem jeg altså, og uten dårlig samvittighet. Og hun spiser mye vanlig frukt. Kommer aldri til å telle noe der altså.
Men det er heller ikke rent sukker :D

Det blir jo det samme som juice. Det markedsføres som sunt det også. Men så lenge du moser frukten og juicer den som man gjør med smoothie/juice. Så sitter man igjen med sukker og ikke noe av det som er bra for kroppen.
Jeg er heller ikke helt hysterisk. Han har fått mange poser med smoothie. Men alt med måte tenker jeg. Trenger ikke drikke juice til hvert måltid, og man trenger ikke drikke smoothie mellom hvert måltid. Men litt her og der er det ingen som dør av.
Min får nå smake på både sjokolade og kjeks. Men vi spiser godt og variert og han er aktiv (15 mnd). Så litt sukker her og der bryr jeg meg ikke noe om
 
Det blir jo det samme som juice. Det markedsføres som sunt det også. Men så lenge du moser frukten og juicer den som man gjør med smoothie/juice. Så sitter man igjen med sukker og ikke noe av det som er bra for kroppen.
Jeg er heller ikke helt hysterisk. Han har fått mange poser med smoothie. Men alt med måte tenker jeg. Trenger ikke drikke juice til hvert måltid, og man trenger ikke drikke smoothie mellom hvert måltid. Men litt her og der er det ingen som dør av.
Min får nå smake på både sjokolade og kjeks. Men vi spiser godt og variert og han er aktiv (15 mnd). Så litt sukker her og der bryr jeg meg ikke noe om
Har vel mye med at smoothieposene er ment for små barn og babyer. Det er ikke juicen. Og siden det er strenge regler ang hva man har i barnemat så har jeg ikke tenkt så langt. De er jo fra 4 mnd.
Blir jo ikke det samme som å lage frukt puré hjemme heller selv om man moser, for man koker det ikke på samme måte. Det var mer det at det er et raffinert produkt jeg ikke har tenkt over, ikke at det er sukker i..
 
Jeg var klar over det, men ikke lenge siden jeg fikk vite det. Søskenbarnet mitt snappet meg det for 1mnd siden eller noe. Jeg ble overrasket, men de får en smoothie av og til likevel :happy:
 
Regna nesten med de er fulle av sukker, men det bryr oss fint lite. Eldste har fått smoothie når han har spist lite i noen dager. Bedre enn ingenting.
 
Har ikke dårlig samvittighet for de få posene han får iløpet av uka. Vanlig mat prøver vi helst å få i eldstemann her.
 
Back
Topp