Folkens

:BangHead Det tenker jeg om de. De vil ikke sitt eget barns beste, og ødelegger for mange andre. Og så stopper jeg der;)

:angry7

Kan bare signere de over. Jeg klarer ikke å se mange formildende omstendigheter for at man bevisst velger å ikke vaksinere, spesielt dersom det er det at "alle andre gjør det, så da trenger ikke vi" som ligger til grunn.

Synes det grenser til omsorgssvikt..

Hva synes dere om foreldre som ikke vaksinerer barna sine fordi alle andre gjør det, så da trenger ikke de?
At de som ikke vil vaksinere barna sine kan få ha sin egen kolloni på ei øy utti stillehavet!

Er idioti å ikke vaksinere.. ikke bare for å beskytte egne barn men også andre sine barn.
Nå er enkelte sykdommer som har hvert "utryddet" kommet tilbake fordi noen ikke ville vaksinere...
Å argumentene for ikke å vaksinere er jo helt bak mål...

:BangHead

Uansvarlig overfor sine egne barn, og dem som av medisinske grunner ikke kan vaksineres.

Selv tenker jeg å vaksinere meg selv faktisk, fordi jeg fant ut *treigt nok* at man ikke er fullvaksinert lenge som voksen.
Jeg har også tenkt på det. Siste vaksinene mine utenom stivkrampe og reisevaksiner ble tatt i 1998. Litt for lenge siden.

Hvis man lar være å vaksinere barna sine bør det være en medisinsk årsak til det. Andre grunner er idioti og egoistisk! Man risikerer farlige konsekvenser for seg selv og barna sine. Og ikke minst risikerer man for de som faktisk ikke kan medisinere barna sine pga medisinske grunner.

Jeg syns det er uansvarlig å ikke vaksinere ungene sine. Syns man skal ta hensyn til de som har dårlig immunforsvar og som blir mye sykere enn andre når de blir smittet. Kunne aldri falt meg inn å ikke vaksinere mine barn. Syns ikke man burde kunne si nei til vaksinering jeg.

Har en bekjent som vet jeg er gravid, som jeg ikke hadde snakket med på kanskje 10 år, som plutselig spurte om jeg skulle vaksinere babyen min når den kommer. "Selvfølgelig", svarte jeg, og fikk slengt tilbake fra han: så du driter i om ungen din blir rammet av autisme du da??? For det første - det er ikke dokumentert sikkert nok for at dette kan være en konsekvens - og for det andre: heller et barn med autisme enn et barn som ikke lever pga manglende vaksine!!! Det er en risk jeg er villig til å ta!

Voks opp, du har et samfunnsansvar - og se til å vaksiner ungene dine fort som faen, er alt jeg har å si sånne IDIOTER!!!

Jeg blir så sint inni meg at jeg ikke har ord som egner seg her :p

Tragisk! Vi får jo til og med vaksinene gratis, det er galskap å la være.

Har en bekjent som vet jeg er gravid, som jeg ikke hadde snakket med på kanskje 10 år, som plutselig spurte om jeg skulle vaksinere babyen min når den kommer. "Selvfølgelig", svarte jeg, og fikk slengt tilbake fra han: så du driter i om ungen din blir rammet av autisme du da??? For det første - det er ikke dokumentert sikkert nok for at dette kan være en konsekvens - og for det andre: heller et barn med autisme enn et barn som ikke lever pga manglende vaksine!!! Det er en risk jeg er villig til å ta!

Voks opp, du har et samfunnsansvar - og se til å vaksiner ungene dine fort som faen, er alt jeg har å si sånne IDIOTER!!!

Måtte bare ha gått hvis jeg snakka med han der jeg..

Hvis det er årsken så synes jeg det er tåpelig.
Men generelt sett så må folk få gjøre som den ønsker

Om det er årsaken så er det teit syns jeg, men det er vel mange andre grunner ofte som gjør at mange velger det bort og.

Uansett mener jeg man bør vaksinere med mindre man av medisinke årsaker ikke kan!!!

At enkelte tror på at vaksiner kan være årsak til autisme er naivitet!

Er så mye bra dokumentasjon på at vaksinen ikke har noe med autisme å gjøre at jeg synes det blir en alt for tynn unnskyldning. Da burde de ikke gi ungene sine mat heller - de kan få hull i tennene eller de kan også få noe så forferdelig som diabetes!!! :O det er jo mye verre enn å dø av meslinger og kusma!

Er så mye bra dokumentasjon på at vaksinen ikke har noe med autisme å gjøre at jeg synes det blir en alt for tynn unnskyldning. Da burde de ikke gi ungene sine mat heller - de kan få hull i tennene eller de kan også få noe så forferdelig som diabetes!!! :O det er jo mye verre enn å dø av meslinger og kusma!

Har det ikke vært mye om den saken der at en forsker fikk betalt for å komme ut med informasjonen osv da?

Heller autisme enn død ja, helt klart. Autisme betyr ikke at man ikke får et fullverdig liv

Jeg får ikke inntrykk av av det er en vanlig grunn til å la være, da. Jeg har i alle fall aldri hørt noen oppgi det som grunn. De som ikke vil vaksinere gjør det stort sett fordi de oppriktig mener at det beste for barna er å la være, og det tror jeg mange glemmer i denne diskusjonen.

Vi følger vaksineprogrammet, altså, bare så det er sagt (vil jo ikke bli halshugd her...).

Har det ikke vært mye om den saken der at en forsker fikk betalt for å komme ut med informasjonen osv da?

Heller autisme enn død ja, helt klart. Autisme betyr ikke at man ikke får et fullverdig liv
Det stemmer. Vaksiner har aldri skapt autisme, men foreldrene trengte en grunn til at barnet fikk autisme og betalte forskeren. Han mistet lisensen sin.

Det stemmer. Vaksiner har aldri skapt autisme, men foreldrene trengte en grunn til at barnet fikk autisme og betalte forskeren. Han mistet lisensen sin.

Det er faktisk flere forskninger som er basert på faktafeil og feil tall osv. Eneste forskningen vi kan stole 100% på er den fra danmark, pga at der er det lavere tall på de som vaksinerer ungene sine, så det er eneste forskningen som er basert på tall som virkelig kan gi en pekepinn, og der var det ingenting som tilsa at det var høyere andel autismebarn ved de som var vaksinert. Hvorfor foreldre i danmark er så dårlige på å vaksinere barna sine er derimot en annen diskusjon!

Hva synes dere om foreldre som ikke vaksinerer barna sine fordi alle andre gjør det, så da trenger ikke de?
Har ikke lest andres svar, men min mening er at det er utrulig egoistisk, uansvarleg og regelrett farlig for barnet og andre rundt dem. Synest de foreldrene burde tenke seg om før de sier nei til vaksinering, tenke på hva konsekvenser det kan få for alle rundt dem og ikke minst dem sjøl.

Back
Topp