Folk som skal ta på magen

For meg så blir det altfor intimt å ta på magen, får helt angst. Skjønner ikke at folk ikke har antenner til å skjønne at det ikke er greit! Iallfall uten å spørre!
 
Var ingen som tok meg på magen noen av gangene, lyser kanskje lang vei av meg at jeg ikke liker det :p
 
Det er veldig opp og ned på om folk opplever dette eller ikke. Får håpe at jeg er en av de heldige som ikke opplever det :hilarious:
I verste fall så blir det noen knekte fingre og sure folk hehehe :angel12
 
Skal bestille ei sånn t-skjorte der det står "hands off!" Eller noe i den duren.
 
Skal bestille ei sånn t-skjorte der det står "hands off!" Eller noe i den duren.
Det var lurt!
Får finne noen kule design. Har utstyr til å lage her hjemme. Garantert mye inspirasjon på google!
 
Har alltid hatt litt komplekser for magen min, så når folk skal ta på magen blir jeg helt klein og Stivner til i hele kroppen før jeg fysisk tar bort hånden deres:p
 
Oh gosh! I dag ble jeg grabbet!
 
Hva!!!!???
Hvorfor? Hvordan? Hva pokker!!??
De fleste i klassen min vet jo at jeg er gravid, noen av dem er veldig investert i ivf-prosessen med meg, så hun ene gjorde det litt på kødd :wideyed: jeg SKVATT
Begynte først å hylflire fordi jeg skvatt sånn, også endte jeg opp med å tenke "herregud, er jeg så oppblåst??" Følte meg jo som en ballong allerede liksom :hilarious:
 
De fleste i klassen min vet jo at jeg er gravid, noen av dem er veldig investert i ivf-prosessen med meg, så hun ene gjorde det litt på kødd :wideyed: jeg SKVATT
Begynte først å hylflire fordi jeg skvatt sånn, også endte jeg opp med å tenke "herregud, er jeg så oppblåst??" Følte meg jo som en ballong allerede liksom :hilarious:
Ja men blir litt tatt på senga når noen plutselig skal tafse. Ikke dagligdags kost :hilarious:
Du er ikke aleine om å føle deg oppblåst, jeg føler meg stappa. Spiser som en blåhval og føler jeg har det litt som en tvangsfora gås. Men jeg gjør det frivillig:hilarious:
Håpe du slipper unna noe mer tafsing. Synes det var gruelig tidlig!
 
Ja men blir litt tatt på senga når noen plutselig skal tafse. Ikke dagligdags kost :hilarious:
Du er ikke aleine om å føle deg oppblåst, jeg føler meg stappa. Spiser som en blåhval og føler jeg har det litt som en tvangsfora gås. Men jeg gjør det frivillig:hilarious:
Håpe du slipper unna noe mer tafsing. Synes det var gruelig tidlig!
Jeg ble egentlig ganske rystet
 
Det er helt lov og innafor å si tydelig ifra om at det ikke er greit å bli tatt på sånn uten videre. Trenger ikke forklare eller noe. Ingen har rett til å ta på dere uten at dere tillater det, også om det er "uskyldig" tafsing på spøk eller regelrett tafsing.
 
Det er helt lov og innafor å si tydelig ifra om at det ikke er greit å bli tatt på sånn uten videre. Trenger ikke forklare eller noe. Ingen har rett til å ta på dere uten at dere tillater det, også om det er "uskyldig" tafsing på spøk eller regelrett tafsing.
Det er jeg velsig enig i. Men jeg er så sjenert og tilbakeholden. Så jeg lar ofte meg selv lide istedenfor å si ifra.... jobber med saken :confused:
 
Det er jeg velsig enig i. Men jeg er så sjenert og tilbakeholden. Så jeg lar ofte meg selv lide istedenfor å si ifra.... jobber med saken :confused:
Det er vel fort sånn det er. Og at man blir paff, overrasket, fryser til og ikke får til å si i fra før det er for sent, på en måte. Det er en veldig naturlig reaksjonsmåte. Slike situasjoner kan (og kanskje bør) øves på. Ikke så lett siden dette med uønsket berøring kommer så plutselig, men visualisering av situasjonen hvor man sier nei og tar vekk hånden til tafseren eller å øve på samme situasjon med ei venninne eller partner kan kanskje hjelpe. Evt. Ta en prat med tafseren etterpå hvor man sier at det ikke er greit å ta på andre (gravide eller ei) uten at man får lov. Selvsagt har man personer som man tolererer mer intimitet fra, men uansett har man grenser for hva som er greit eller ikke i samspill med andre. Og av og til når man kjenner at grensene er overskredet, har alle rett til å si i fra om hvor den grensa går.
 
Last edited:
Kjenner jeg gruer meg til når magen begynner å vises på jobb. Man kvier seg ekstra mye for å være streng hvis folk tafser når en jobber i butikk/service yrke:wideyed: Tenk om de legger igjen en sur mld på Facebook liksom. haha

Jeg hadde store problemer med å bli tatt på av både kjente og ukjente tidligere, typ håndhilsning vansker. Dette har heldigvis gitt seg nå, men ai da hadde det blitt baluba ved tafsing.
 
Jeg opplevevde tafsing på magen et par ganger i forrige svangerskap, og det er så ubehagelig.. Jeg tok på magen til vedkommende etterpå, og det ble slutt på tafsingen:D
 
Jeg fikk raserianfall til slutt i et familieselskap:angry4 da hadde jeg fått nok av alle kommentarer på strl på magen og av tafsing. Jeg sa at jeg likte ikke når noen tok på meg eller kommenterte på om jeg hadde stor eller liten mage før og gjør det fremdeles ikke:angry3

Måtte beklage meg etterpå for jeg kunne vel ha sakt det på en liiiiitt roligere og finere måte:laughing021 så jeg bekymrer meg ikke denne gang
 
Back
Topp