Folk som skal ta på magen

EnsligStork

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Kjenner jeg gruer meg til magen titter frem. Virker som om det er fritt fram for alle å ta og kjenne på en gravidmage.
Jeg har ekstrem fobi mot at noen skal ta meg på navlen eller komme borti den. Da kaster jeg opp (bokstavelig talt), er heller ikke veldig glad i nærhet fra andre som ikke står meg veldig nær og er heller ikke en som klemmer hvem som helst.

Gruer meg litt til å fortelle det på jobb, da hu ene som jobber der er kliiin gæærn. Spesielt når det kommer til gravide, barn eller små dyr. Hu kan fint finne på å stå å tafse på en totalt ukjent kvinne sin gravide mage og kommentere høyt for alle hvor god den her mens hun står å stryker på magen hennes.

Hvordan har dere som har vært gravide før løst dette?
Er det i det hele tatt et problem eller er dette noe jeg bare har oppi mitt hode?
Tenker at alle er like gærne som hu jeg jobber med:hilarious:

Takker for alle svar
 
Sånne folk gjør meg litt tullete. Jeg endte til slutt med å ta dem på magen tilbake og skryte av hvor flott og rund den var. Ga seg fort da..
 
Jeg tok tilbake jeg... Var ei dame som kom og tok på magen min og spurte med et smil "er du langt nå" og jeg la hånda mi på magen hennes og svarte "6 måneder, enn du da?"
Hun var ikke gravid og ble litt paff over at jeg tok på magen hennes :hilarious:
 
Jeg har heldigvis sluppet dette gjennom begge mine graviditeter. Det har kun vært et par nære venner som har fått kjenne og da har de spurt i forkant om det er ok for meg. Håper jeg slipper å oppleve det denne runden også.
 
Jeg kommer til å klikke :confused:
Har en topp der det står "if you didn't put it there, dont touch it!" Og skal finne meg flere sånne!

Jeg er ikke glad i å bli tatt på av folk jeg ikke kjenner, barn gjør ingenting, for min del kan ungene i barnehagen omså (ikke egentlig men dere skjønner poenget) pelle meg i nesa, men voksne.. nei, no touch please, de vet bedre! :hungover:
 
Jeg kommer til å klikke :confused:
Har en topp der det står "if you didn't put it there, dont touch it!" Og skal finne meg flere sånne!

Jeg er ikke glad i å bli tatt på av folk jeg ikke kjenner, barn gjør ingenting, for min del kan ungene i barnehagen omså (ikke egentlig men dere skjønner poenget) pelle meg i nesa, men voksne.. nei, no touch please, de vet bedre! :hungover:

Hahaha, helt enig med deg! Da jeg gikk gravid med første gikk det helt fint med alle barna på jobb, men tror de fleste voksne så på meg at jeg ikke likte det eller ikke ville bli tafset på. Har et til tider veldig tydelig kroppsspråk, spesielt om jeg ikke liker noe :rolleyes:
 
Jeg synes det var litt rart i starten, da følte jeg dem bare tok på flesket mitt. Nå hvor magen er kommet mer frem og blitt hard så gjør det ingenting for min del.
 
  • Liker
Reactions: Cgn
Aldri opplevd dette, utenom familien min da. De fikk selvsagt lov til å kjenne på spark å sånt:happy:
Hadde sagt ifra om noen fremmede plutselig tok på magen min, det er jo ikke greit. Spesielt om man ikke er konfortabel med magen sin selv.
 
Dette er min første gang, så vet liksom ikke hva jeg kan forvente av «magekladding»:confused:
Er det slik at ukjente folk faktisk er så frekke at dem tar deg på magen?:eek:
 
Dette er min første gang, så vet liksom ikke hva jeg kan forvente av «magekladding»:confused:
Er det slik at ukjente folk faktisk er så frekke at dem tar deg på magen?:eek:
Jepp, noen eier ikke sosiale antenner og tror kroppen din er på utlån for samfunnet :confused:
 
Jeg har virkelig ikke opplevd å bli tatt på magen ufrivillig mange ganger. Men husker første gang jeg var gravid, så kom det en helt ukjent kollega bakfra og begynte å stryke meg på magen sånn helt ut av det blå. :confused: Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si.
 
Da jeg var høygravid som 18/19 åring, fikk jeg helt panikk av det. Så ble jeg som en lemmen etterpå. Min private mage skal da ikke taes på av hvem som helst :eek:
 
Jeg har virkelig ikke opplevd å bli tatt på magen ufrivillig mange ganger. Men husker første gang jeg var gravid, så kom det en helt ukjent kollega bakfra og begynte å stryke meg på magen sånn helt ut av det blå. :confused: Jeg ble så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle si.

Uakseptabelt etter min mening:mad:
 
Jepp, noen eier ikke sosiale antenner og tror kroppen din er på utlån for samfunnet :confused:
Det er jo helt villt...o_O

Da venninna mi var preg så spurte jeg når hu hadde ganske kul om jeg kunne få lov å kjenne:p Så det er eneste gang jeg har tatt på en gravid mage, kunne aldri falt meg inn å gått rundt å tatt på folk. LOOL, jeg hadde blitt så jævla sur om folk hadde gjort det med meg. :p Bare mannen som får lov å ta meg på magen :hilarious:
 
Jeg var utrolig redd for at dette skulle skje forrige gang jeg var gravid, men det viste seg å være en ubegrunnet frykt, for det skjedde ikke en eneste gang:) så det er ikke så vanlig som man tror at folk tar på mager uoppfordret.
 
Blei tatt på magen av ei vildt fremmed dame enda jeg ikke var gravid... "Hvor langt på vei er du?" Tafsa tilbake å sa på brei nordnorsk "Æ e bare feit! Ka e di unnskyldning??" Dama gikk ut av butikken.
 
Opplevde det et par ganger tidlig i svangerskapet sist og da hadde jeg svært lite mage, tenkte at "ja, hvis du absolutt skal ta på fettet så værsågod!" :p:hilarious:
Da magen ble synlig så var det ingen som tok.men jeg skjulte den godt bak jakke og skjerf :laughing002 det blir vanskelig nå siden det blir mage midt på sommeren denne gangen ...
 
Back
Topp