Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Husker dere å ta tilskudd av folat?
Jeg visste ikke om det med forrige så startet ikke før jeg var 4 uker på vei.
Tar denne nå: bilde i vedlegg
![]()

Jeg begynte å ta folat i dag. Men har ikke sett den du har bilde av der, er det noe annet i tillegg til folsyre?
Fra nettet:Jeg begynte å ta folat i dag. Men har ikke sett den du har bilde av der, er det noe annet i tillegg til folsyre?
Bruker samme som deg, gått på i noen måneder, 4+3 i dag (tror jeg)Husker dere å ta tilskudd av folat?
Jeg visste ikke om det med forrige så startet ikke før jeg var 4 uker på vei.
Tar denne nå: bilde i vedlegg
![]()

Jeg skal definitivt begynne! Jeg hadde helt vill jernmangel siste gang jeg var gravid, og det blir det bare svimmelhet og lite energi av. Ikke noe særlig å gå slik inn i fødsel heller.Har tatt Folat i 3 år.
Men! Legen min sa i dag at jeg burde ta tilskudd av jern også. Gjør dere det?
Jeg er mye mer sliten og trøtt nå enn sist. Hva slags jern tar du da?Jeg skal definitivt begynne! Jeg hadde helt vill jernmangel siste gang jeg var gravid, og det blir det bare svimmelhet og lite energi av. Ikke noe særlig å gå slik inn i fødsel heller.
Jeg har 3 typer liggende, pga fikk ikke til å ta sist pga ble kvalm og dårlig i magen. Så får bare prøve meg fram hva som går denne gangen. HarJeg er mye mer sliten og trøtt nå enn sist. Hva slags jern tar du da?
Skånsomme mot magen er bra ja! Har du nor erfaring med flytende? Jeg har tatt det før, men vet ikke om gravide skal ta det.Jeg har 3 typer liggende, pga fikk ikke til å ta sist pga ble kvalm og dårlig i magen. Så får bare prøve meg fram hva som går denne gangen. Har
- Nycoplus Jern 27 mg
- VitalKost aminojern 25 mg
- Gevita Hemofer (2 tabl gir 27 mg)
Alle er lav dose og "skånsomme for magen".
Ikke erfaring. Jeg fikk jern (og blod) intravenøst etter fødselen, men husker jeg tenkte "neste gang må jeg være flinkere til å ta jern!"Skånsomme mot magen er bra ja! Har du nor erfaring med flytende? Jeg har tatt det før, men vet ikke om gravide skal ta det.