Folat..

Baby2018

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Om jeg kaster opp så mye, kan jeg da ha kastet opp folat og andre vitaminer jeg tar?

Jeg tar alltid medisiner på morgenen, og kaster opp kanskje 10-20 min etter..

Dumt om det ikke får noen virkning pga oppkast.

Ja. Hvis du ser tablettene kommer opp går det an å ta nye. Prøv å ta tablettene på det tidspunktet du er helt i ro og ikke skal spise slik at du kanskje greier å holde det nede lengst mulig.

Jeg ser ingen tablett, jeg ser bare spy.. Jeg vet ikke om den kommer opp [emoji50]

Er det kombitabletter du tar eller? Mange som blir veldig dårlige av de, har jeg sett rundt omkring på forumene her. Har du prøvd å bare ta den lille folat-pillen?
Ellers håper jeg virkelig du blir bedre snart altså, dette høres jo ufattelig slitsomt ut :(

Jeg ser ingen tablett, jeg ser bare spy.. Jeg vet ikke om den kommer opp [emoji50]

Da skal du tenke at de er tatt.
Men tenk over tidspunktet du tar TBL! Hvis du vet at du spyr 10-20 min etterpå ville jeg prøvd å kanskje ventet til senere på dagen f.eks.

Ellers så tror jeg det er vel så viktig med næring og væske som disse tablettene i din situasjon, så jeg ville fokusert mer på det. Det går som regel bra!

Da skal du tenke at de er tatt.
Men tenk over tidspunktet du tar TBL! Hvis du vet at du spyr 10-20 min etterpå ville jeg prøvd å kanskje ventet til senere på dagen f.eks.

Ellers så tror jeg det er vel så viktig med næring og væske som disse tablettene i din situasjon, så jeg ville fokusert mer på det. Det går som regel bra!

Jeg gjør alt jeg kan for å få i meg næring og spesielt væske. Sistnevnte går som regel bra, men det meste kommer opp igjen. Jeg er iskald og føler meg helt skjelven i kroppen. Kan umulig være normalt? [emoji50][emoji173]️

Jeg gjør alt jeg kan for å få i meg næring og spesielt væske. Sistnevnte går som regel bra, men det meste kommer opp igjen. Jeg er iskald og føler meg helt skjelven i kroppen. Kan umulig være normalt? [emoji50][emoji173]️

Noen har det jo dessverre slik. Hyperemisis er jo en sjelden men veldig reell og aktuell diagnose. Det er ikke vanlig, men det er ikke unormalt. Du skal ikke gå og være redd det er noe GALT med deg. Når man ikke får i seg næring så kan man gjerne både fryse og skjelve, særlig hvis man har lite å gå på.

Tror du hadde hatt godt av intravenøs oppvæsking. Vil tro det er det de vil ha deg inn på sykehuset for.

Noen har det jo dessverre slik. Hyperemisis er jo en sjelden men veldig reell og aktuell diagnose. Det er ikke vanlig, men det er ikke unormalt. Du skal ikke gå og være redd det er noe GALT med deg. Når man ikke får i seg næring så kan man gjerne både fryse og skjelve, særlig hvis man har lite å gå på.

Tror du hadde hatt godt av intravenøs oppvæsking. Vil tro det er det de vil ha deg inn på sykehuset for.

Veldig godt formulert! Tusen takk [emoji173]️[emoji1303] Venter på tlf nå [emoji5]

Prøv og ta det i det du skal lege deg for kvelden. På sengekanten Eller noe. Jeg kastet opp mye med hun minste. Gikk ned mange kilo. På ultralyd i 12 uke så de at fosteret hadde tatt all næring den trengte. Kroppen min derimot ingenting. Kroppen passer på at fosteret får det det skal. Hvis du ikke har nok, så har kroppen også et reservelager det henter i fra

Back
Topp