Folat

Har bare tatt forlat og omega 3. Burde jeg tatt noe mer???
Tar forresten også D vitamin, men det er fordi jeg har påvist mangel..
 
Har bare tatt forlat og omega 3. Burde jeg tatt noe mer???
Tar forresten også D vitamin, men det er fordi jeg har påvist mangel..
Ikke egentlig, iallefall ikke om du har et greit kosthold ellers [emoji6] mange blir imidlertid litt ensidige (kvalme/dårlig matlyst), så da kan det jo være greit med litt ekstra som gir det som maten ikke gir. Samtidig sier de jo at kosttilskudd ikke bør brukes som erstatning for er variert kosthold [emoji14]
Det er vel uansett mest for at du ikke skal få mangler - minsten tar det den trenger så evt mangel vil gå utover deg først....
 
Innbiller meg at jeg hørte at nye retningslinjer sa hele svangerskapet.. er det feil altså?
 
Har bare tatt forlat og omega 3. Burde jeg tatt noe mer???
Tar forresten også D vitamin, men det er fordi jeg har påvist mangel..
D-vitamin burde faktisk alle ta. Det er den nye folkesykdommen. Man kan unngå at barnet i magen får MS om man har nok d-vitamin i lageret sitt. I Norge mener dessverre legene at man skal ligge på mellom 50-100 i verdi. Det er lavest i hele verden. Kroppen min har det mye bedre når jeg har gått fra verdi på 24 til +|- 200. Perfekt ;)
 
Jeg mener jeg også hørte noe om nye retningslinjer for folsyre så skal spørre fastlegen neste uke.
 
Tenkte også å tømme boksen ;) Tror den blir tom ca. rundt uke 12 faktisk :)
 
Innbiller meg at jeg hørte at nye retningslinjer sa hele svangerskapet.. er det feil altså?
Det står det på pakka, men hvis det stemmer er verken lege eller sykehus her oppdatert.. ikke særlig betryggende igrunn:p
 
D-vitamin burde faktisk alle ta. Det er den nye folkesykdommen. Man kan unngå at barnet i magen får MS om man har nok d-vitamin i lageret sitt. I Norge mener dessverre legene at man skal ligge på mellom 50-100 i verdi. Det er lavest i hele verden. Kroppen min har det mye bedre når jeg har gått fra verdi på 24 til +|- 200. Perfekt ;)

oj det hørtes spennende ut ang ms.har du noe link til god forskning der?
 
Jeg spiser ganske sunt til vanlig. I dag tar jeg folat og tran, skal høre med sykepleier på time torsdag om når jeg skal slutte med folat. Har ellers ingen planer om å ta noe mer, som eks multivitamin av noe slag.
 
Det står det på pakka, men hvis det stemmer er verken lege eller sykehus her oppdatert.. ikke særlig betryggende igrunn:p

er ganske sikker på at de sa det på ivf-klinikken i haugesund :) har lest i det siste at det og kan hjelpe mot migrene så ingen grunn for meg til å stoppe :)
 
Jeg tar folat, multivitaminer, d-vitamin og omega 3
 
Jeg var hos fastlegen i går. Hun sa at fra uke 12-13 skal man ta halve dosen av det man tidligere har tatt med folat -ca 200. Dette må man fortsette med resten av svngerskapet. Hun foreslo å dele folattablettene i to eller ta de gravidpakkene.
 
Jeg var hos fastlegen i går. Hun sa at fra uke 12-13 skal man ta halve dosen av det man tidligere har tatt med folat -ca 200. Dette må man fortsette med resten av svngerskapet. Hun foreslo å dele folattablettene i to eller ta de gravidpakkene.
Det må jo gå greit å ta annahver dag og da? Så varer pakken ut september [emoji5]️
 
Boksen min går tom nøyaktig på 12+0 dagen [emoji38]Tenker det holder siden jeg får i meg ganske mye grønt. Har i tillegg gått på folsyre siden sommer siden vi prøvd en liten stund [emoji5]
 
Back
Topp