Folat

I dag anbefaler de at alle kvinner mellom 16-44 år (?) skal gå på det. Så her går jeg på det i i hvertfall ut svangerskap og ammeperiode.

Jordmor spurte meg om jeg gikk på det, og hun sa jeg bare trengte å tømme glasset? Var ikke vits i å gå på det lenger..

Hø? Har de endret retningslinjene? Sist jeg var gravid skulle man ta ut uke 12.

Begge de andre svangerskapene mine var det til uke 12 som gjaldt! Tok alltid en ekstra uke og to, i tilfelle eg ikke var kommet så langt som eg trodde..

Oi, da er ikke jeg oppdatert hvertfall :( med forrige tok jeg ut uke 13 eller 14, og det er under 2 år siden.. skal til legen i morgen, får spørre da.

Jeg tar Lifeline Care Gravid kosttilskudd, og den er det bl.a. folat i. Den skal brukes fra planlagt graviditet og ut svangerskapet :) Dessuten anbefalte legen min meg å ta folat ut 2. trimester, spurte ikke noe mer om hvorfor..

Er tom nå straks, er 14+3. Begynner på gravidvitaminer etter det da, og de inneholder forlat uansett :)

Spurte jordmor om det, begynte med noko tabletter og kapsler fra Mollerens og den har folat men i mindre mengde. Var helt greit nå er hat gått fordi veke 12.

Jeg tar Gravitamin som inneholder både folat og andre vitaminer. Legen mente jeg bare skulle fortsette med dem ut svangerskapet :)

Hø? Har de endret retningslinjene? Sist jeg var gravid skulle man ta ut uke 12.
Vet ikke om retningslinjene er endret. Men forrige gang jeg var gravid anbefalte legen meg å ta folat ut svangerskapet, ikke fordi babyen trengte det, men fordi det var blitt oppdaget at mange gravide manglet folat i kroppen. Noe som var uheldig for den gravide selv da, antar jeg, uten at jeg vet hva som skjer da.. :)

Har tatt det i hele 2 år vi var prøvere og til jeg gikk tom, dvs. uke 11. Vil tro lagrene mine er fulle, så gadd ikke kjøpe en ny flaske.

Jeg tar kun t.o.m. uke 12, jeg blir så dårlig av å ta tabletter. Pluss at jeg må ta jerntabletter under hele svangerskapet, da jeg har svært lavt jernlager..

Måtte sjekke det opp og retningslinjene sier fremdeles tom uke 12. Jeg gikk tom uti i uke 13 så sluttet da. Da har jeg iallefall ikke gjort noe galt for babyen. :) Har aldri fått noe beskjed om at vi gravide har godt av folat jeg. Kun fått beskjed om å ta tran ;)

Back
Topp