Folat

Går på sånn lifeline som har folat i seg. Skal fortsette med det resten av graviditeten i hvert fall :)

Måtte sjekke det opp og retningslinjene sier fremdeles tom uke 12. Jeg gikk tom uti i uke 13 så sluttet da. Da har jeg iallefall ikke gjort noe galt for babyen. :) Har aldri fått noe beskjed om at vi gravide har godt av folat jeg. Kun fått beskjed om å ta tran ;)
Sikkert bare legen min som er litt eksperimentell :p Har skiftet fastlege siden den gang, og har ikke hørt noe om dette nå. Men er med i et forskningsprosjekt nå i svangerskapet og har fått beskjed derfra at jeg skal ta folat hele veien. Så får jeg vel gjøre det :)

Sikkert bare legen min som er litt eksperimentell :p Har skiftet fastlege siden den gang, og har ikke hørt noe om dette nå. Men er med i et forskningsprosjekt nå i svangerskapet og har fått beskjed derfra at jeg skal ta folat hele veien. Så får jeg vel gjøre det :)
Bare å være lydig forskningssubjekt ja :)

Kommer til å ta folat til boksen er tom, og så fortsette med sånn pakke med vitaminer for gravide :)

Jeg går på triobe for b12 mangel, den inneholder også folat så jeg kommer til å fortsette med det til jeg får beskjed av legen om at jeg ikke trenger mer :)

Back
Topp