Folat

Jeg har tatt folat over et år nå, bør være ganske sikret. :D Jeg planlegger å ta hele svangerskapet.

Jeg har tatt folat over et år nå, bør være ganske sikret. :D Jeg planlegger å ta hele svangerskapet.

leste at om man tar for mye folat så tisser man bare ut det overflødige, så det skal ikke være noe galt i det :D

Jeg har tenkt på det samme selv. Det kan vel ikke skade :) tenkte å spørre legen om råd når den tid kommer :)

Hva skjer hvis man tar for mye forlat? mtp at jeg daglig tar multitabletten fra lifeline care gravid pakka + B-kompleks brusetablett som også inneholder folat.

Hva skjer hvis man tar for mye forlat? mtp at jeg daglig tar multitabletten fra lifeline care gravid pakka + B-kompleks brusetablett som også inneholder folat.

Det er vel noe med at det kan skjule noen andre mangler.. Usikker.. Hvor mye er det i den brusetabletten?

Også bør man huske å ta tran for å få i seg vitamin D! Viktig for opptak av kalsium blant annet :D

Ja, ok. Jeg tror jeg ville hørt med legen eller apoteket, men mener å huske at det ikke er for mye før man overstiger 1000ug. Med forbehold om at jeg tar feil..

Anbefalt inntak av folat for gravide og ammende er 0,4 mg(altså 400 mikrogram). Daglig dose skal ikke overstige 1 mg(1000 mikrogram).

Noen som vet hvor man kan kjøpe folat på nettet? Her er det to timer til nærmeste apotek... har heldigvis litt liggende men hadde håpet at jeg slapp en to timers kjøretur på glatt vinterføre :)

Noen som vet hvor man kan kjøpe folat på nettet? Her er det to timer til nærmeste apotek... har heldigvis litt liggende men hadde håpet at jeg slapp en to timers kjøretur på glatt vinterføre :)
Det er folat i den blå boksen med B-vitaminer som de selger i butikken, men vet ikke om det dekker daglig dose

Back
Topp