Folat.

Vi skal vel stoppe når vi har komt til uke 12? Da har ikke kroppen behov for så mye lenger fordi babyen har utviklet indre organ og slikt? :-P rett meg om jeg tar feil :-P

Jeg tar nok halve mengden (200mg) etter første trimester, det er bra for kroppen å få i seg noe :)

Er 13+2 i dag men har ikke slutta enda for har hørt så mye forskjellig :p

Sluttet i forrige uke, 9+ ett eller annet. Ble så kvalm av de at jeg taklet ikke ta de mer, nå slipper jeg all kvalmen. Så spiser jeg heller mat inneholdende folsyre, jeg tror faktisk at kroppen klarer å si ifra om hvilken mat den trenger, og min kropp har spurt mye etter f.eks kornblandinger, leverpostei, banan, sitrusfrukter, jordbær og bringebær, peanøtter, rødbeter og gulrot… så da spiser jeg det jeg har lyst på og får i nok folat + at jeg slipper å være kvalm :D

Har fortsatt et par brett igjen med kosttilskudd for gravide i første trimester. Så tar de ut selv om jeg er over 12uker

Eg tar det hele svangerskapet! Pga forskningen! Får mer svar på tirsdag

Skal komme nye retningslinjer der man blir anbefalt å ta hele svangerskapet fikk jeg vite.. Tar ikke hver dag.. Men når jeg kommer på det.. Tok 2 mnd før jeg ble gravid å da.. Så regner med det er ok..

Jeg fikk beskjed av fastlegen at hun ønsket jeg skulle ta det 2 uker over 12-ukersgrensen i tilfelle man var kortere på vei enn man tror :)

Back
Topp