Folat

Tar multivitamin for gravide + omega-3 for gravide, men den sliter jeg litt med pga kvalme og brekninger…. Tar også d-vitamin, annenhver dag for å ikke få for mye, og e-vitamin for å forhindre strekkmerker :) Også spiser jeg masse meieriprodukter :D

Har tatt det sporadisk siden jeg slutta med prev i august, men hverdag etter el. Slet litt med husken syklusens 14 førstedager.
Tar gravid av et eller annet merke. Er veldig opptatt av at jeg må få i meg kalsium som det er mye av i disse. Da jeg slitter med kvalme og mamma påstår at grunnen til at bestemor hadde stygge tenner var at tre svangerskap med hypermessis hadde tømt kroppen hennes for kalk. Vet ikke hvor reelt dette faktisk er, men jeg tar ingen sjanser.

Syns disse gravid boksene er litt ironiske man skal ta dem fra man begynner prøvingen til man er 12 uker på vei. Folk flest er jo litt hemlighetsfulle i denne tiden, men boksene skriker jo gravid. Skulle man treffe noen kjente på apoteket med en boks synlig merket gravid er jo katten ute av sekken på 123.

Jeg må ta D-vitamin får å ikke bli mer slapp, så da husker jeg folat og omega 3 også.

Både tran og folat tas her i gården. Fant ut noe sent om graviditeten, men tar alt av vitaminer nå ihvertfall :)

Oh no!!! Glemt å tatt sen to dager på rad nå :O

Hvor lange tar dere folat? 3 mnd eller litt ekstra for "å være trygg"?

Jeg har ikke fler igjen nå, så da gidder jeg ikke kjøpe et nytt glass:)
Er 12+3 nå

fant selv ut av graviditeten litt "sent" føler jeg. begynte på folat uke 8 da jeg fant det ut. men tenkte å snakke med legen om en bare skal slutte etter 1.trimester eller fortsette litt til..

så deilig å slutte på de å heller ta omega3 multi :)

Back
Topp