Folat

sira100

Betatt av forumet
Hvor lenge skal dere gå på det? Jeg var på min første legetimen i dag, og da sa legen at jeg skulle bare fortsette med det etter uke tolv og... Men hun sa ikke hvor lenge. Hva gjør dere?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg kommer til å slutte når jeg er tolv uker på vei.
Legen min sa i dag at forskning viser at det er helst innen uke 9-10 som det er viktigst å bruke folat. Så da venter jeg til etter ul neste uke, for å være på den sikre siden.

Jeg tar til ihvertfall uke 13. Ble satt tilbake en uke sits på ordinær ul, så best å ikke ta noen sjangser :)

Hvor lenge skal dere gå på det? Jeg var på min første legetimen i dag, og da sa legen at jeg skulle bare fortsette med det etter uke tolv og... Men hun sa ikke hvor lenge. Hva gjør dere?

Sent from my iPad using BV Forum
Til meg sa legen ut uke 12

♡02.03.2015♡

Sist gang tok jeg ikke folat, merkelig greie at legen ikke sa noe om det til meg.. Nå har jeg gått på det i flere mnd pga vi har prøvd så lenge. Når jeg passerte uke 6 ble jeg så dårlig at jeg nesten ikke har tatt noen tabletter, men fortsetter til uke 12 altså på onsdag:) så er det stopp!:)

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Som det står over, er det uke 9 og 10 forskning viser det er viktigst. Så uten annen beskjed fra lege kan man trygt slutte etter uke 12.
Jeg fikk beskjed for flere år siden å ta folsyre/folat, da kroppen min trenger det. Så her blir det ikke slutt på det uansett ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg går på Gravid kosttilskudd, Lifeline Care fra apoteket. Har fortsatt noe igjen etter 12.uke og fikk beskjed om at det gikk fint å gå på de videre. Og det skal jeg :) Er jo ikke skadelig og det som blir til overs, blir skylt ut i urinen.
Går så over til Ammede og gravid-pakken som er for 2.trimester og utover ;)

Har også en slik pakke fra apoteket med 4 tabletter. Er over 12 uker, men kommer til å ta til pakken er tom. Går da over noe annet, må bare finne ut hva :p

Back
Topp