Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Begynte da jeg slutta på pilla, rutina var jo allerede inne med å ta ei pille før leggetidom det klaffer på første pp har jeg tatt det i 6uker, eller 4 uker. Alt etter hvordan man regner graviditetsuker
![]()
Men hvor lenge skal vi ta folat?Det er kun interessant hvor lenge du har tatt folat før EL. Så i ditt eksempel betyr det at du vet at EL ikke kommer før 4 uker etter siste p-pille og første IKM er 6 uker etter siste pille (eventuelt at dere først bruker kondomer de første fire ukene så dere ikke treffer noe egg da). I min familie er det mange som har hatt positiv graviditetstest veldig tidlig etter pilleslutt (2 uker etter), slik at EL kom den første uken/de første dagene etter siste p-pille. Da bør man ha tatt folat den siste måneden man tok p-pille hvis ikke blir det bare noen dager med folat før unnfangelse.Da er man jo egentlig nesten to uker på vei allerede den den dagen man tar siste pille.
![]()
De sier de første 3 mnd i svangerskapetMen hvor lenge skal vi ta folat?
Ok. Takk! Husket ikke når jeg fikk beskjed av jordmord om å slutte sistDe sier de første 3 mnd i svangerskapet
Prøver siden Nov 12
Ok. Takk! Husket ikke når jeg fikk beskjed av jordmord om å slutte sist![]()
Aha! Det visste jeg faktisk ikke, at vi bør ta hele svangerskapet. Genialt med forum;-)Det viktigste er de første tre månedene, men etter det kan du gjerne fortsette, men halvere dosen. Så du kan gjerne fortsette da å enten ta 1 tablett annenhver dag eller ta en multivitamin-tablett som har 200 mg folat, og det kan du ta helt til du er ferdig med å amme.Det trengs folat hele tiden under vekst, så den lille trenger det hele veien. Det bare trengs litt ekstra i starten.