Fobi.

Slanger. Er så sykt redd for orm at det ødelegger mye for meg når jeg er ute og går. Unngår skogen når det ikke er minusgrader eller snø. Holdt på å tråkke på en i fjor og det var helt j****g.

å æsj, hater de krypa:o har drept tre i år, inne på beitet til dyra mine. Ikke sørlig høy i hatten da, men det er utrolig hva man får til når man føler at det står mellom liv og død :o

Det er vel ikke fobi, men jeg takler ikke smatting og pesing. Sånn pesing som når folk på død og liv skal puste gjennom nesa når man egentlig er tett i nesa :o misfoni?

ellers; slanger, edderkopper og andre ekle krypdyr. Jeg vil heller møte en flokk med elefanter enn en stålorm.

å æsj, hater de krypa:eek: har drept tre i år, inne på beitet til dyra mine. Ikke sørlig høy i hatten da, men det er utrolig hva man får til når man føler at det står mellom liv og død :eek:
Å fysj:wtf: Ser jeg noen hjemme her, så flytter jeg på dagen:arghh:

Fugler! Bare tanken på å kjenne fjærene deres mot huden er nok til å gi meg frysninger.

Edderkopper, måker og å bite i tøy, spesielt bomullsklær. Får frysninger av tanken :hungover:
Jeg har minner om at jeg tagg på vottene mine når jeg var lita, får helt noia av den tanken nå, får en merkelig følelse i tenna av minnet:yuck:

Tre Ispinner!! får frysinger av det når isen er nesten borte og trepinnen titter frem og da må slikke på trepinnen for å få all isen vekk, det er så vemmelig - får gåsehud over hele kroppen :nailbiting: Jeg spiser sjeldent is på trepinne grunnet det. Jeg får også frysninger av å se andre ha lite is og da bare slikker på pinnen :nailbiting: :hilarious:

Verste som finnes er veps! Jeg får totalt angst i den grad at alt blir tunnellsyn og jeg må bare komme meg bort fort som fy.

I tillegg til å se veps, så klarer jeg ikke lyden de lager heller. Den bzz-lyden. Dessverre så gjelder jo det alle andre flyvende insekter, men med en gang jeg ser at det ikke er veps som lager lyden, så klarer jeg å holde meg litt roligere. Men skvetter til og holder meg for ørene inntil de er borte.

Verste som finnes er veps! Jeg får totalt angst i den grad at alt blir tunnellsyn og jeg må bare komme meg bort fort som fy.

I tillegg til å se veps, så klarer jeg ikke lyden de lager heller. Den bzz-lyden. Dessverre så gjelder jo det alle andre flyvende insekter, men med en gang jeg ser at det ikke er veps som lager lyden, så klarer jeg å holde meg litt roligere. Men skvetter til og holder meg for ørene inntil de er borte.
Kjenner til den følelsen :wideyed:

Veps aller mest, men også humler og bier. Har også en fobi mot sprøyter som heldigvis er i ferd med å dabbe av nå. Tok feks koronavaksinen uten å felle en tåre. :-)

Klovner. :hungover:

Tre Ispinner!! får frysinger av det når isen er nesten borte og trepinnen titter frem og da må slikke på trepinnen for å få all isen vekk, det er så vemmelig - får gåsehud over hele kroppen :nailbiting: Jeg spiser sjeldent is på trepinne grunnet det. Jeg får også frysninger av å se andre ha lite is og da bare slikker på pinnen :nailbiting: :hilarious:
Jeg har det heeelt likt! Det er godt å høre at det er flere. Mannen min mener nemlig at jeg er litt koko, og at jeg må være den eneste som føler det sånn :hilarious:

Jeg har det heeelt likt! Det er godt å høre at det er flere. Mannen min mener nemlig at jeg er litt koko, og at jeg må være den eneste som føler det sånn :hilarious:
Samboer sier det om meg også. Han skjønner ikke greia. Jeg har ikke spist is på trepinne i sommer, og må se bort når barna eller andre spiser på trepinne. Har alltid hatt frysninger så lenge jeg kan huske, men det har bare blitt verre og verre :hilarious: får frysninger av å tenke på det nå :wtf:

Klarer ikke smatting. Når en spiser skal det ikke lage masse lyd! Forklarer alle i huset at når en spiser så skal munnen være lukket fra man tar en bit til man svelger. Men det går ikke inn... Tipper folk på andre siden av kloden hører når datteren min spiser.

Ellers har jeg en sterk fobi mot edderkopper, men det går vel ikke under kategorien liten hverdagsfobi for den er ille :P

Føtter! Alle sine føtter (minus lille A sine, men antar det endrer seg når hun blir eldre), inkl mine egne. Føtter i vann (badekar, svømmebasseng, ikke dusj) går fint, men ellers er føtter skikkelig ekle.

Føtter! Alle sine føtter (minus lille A sine, men antar det endrer seg når hun blir eldre), inkl mine egne. Føtter i vann (badekar, svømmebasseng, ikke dusj) går fint, men ellers er føtter skikkelig ekle.

føtter er så ekkelt :o

Oppkast :arghh: sånn om det er smittsomt. Har helt noia for å bli smittet av omgangssyke:hungover:

Smatting, repeterende lyder, føtter og småkryp. Barne føtter er nusselige da.

Back
Topp