Flytur

snarttobarnsmamma

Flørter med forumet
Vi skal på familietur til Spania i sommer, og da er jeg i uke 25-26.. Er det ok å fly da eller burde jeg vurdere å droppe turen?:/

Det er nok hent greit, men alle flyselska opererer med ulike regler for gravide, så sjekk med de du skal fly med. Du burde åhøre med JM før avreise om alt er som det skal med deg og beibien :) God tur:)

Går nok helt fint :)
Jeg har flydd når jeg har vært 6,5 mnd på vei og nesten 8 mnd på vei.
Vil anbefale støttestrømper da beina fort hovner opp :)
Tror jeg hadde med legeerklæring på den turen hvor jeg var nesten 8 mnd.

Tryggest å fly mellom uke 13 og 28. Minst plager og minst fare for komplikasjoner i 2.trimester.:)

Husk å få legeattest på helsetilstand, termin o.l.

Ah okei! Får satse på at det går bra da!:D takk for tipset om strømper, det har jeg ikke tenkt på! ;)

Kan ikke si jeg gleder meg veldig til å sprade rundt tjukk og feit med min superspreke sykkel-svigers, men men:p får ligge å plaske i bassenget jeg :D

Vi skal fly når jeg har 8 uker igjen. Tror det skal gå fint.

Jeg skal også fly en lengre tur i sommer, så jeg sjekket med legen. Han sa at det ikke er medisinske grunner til at gravide bør unngå å fly, dette gjelder helt fram til fødselen. Årsaken til reglene er at flyselskapene ikke ønsker fødsler om bord (forståelig nok). Når det gjelder komfort må vi vel bare gjøre det beste utav det, akkurat som ellers...

Back
Topp