Flytting av termin?

Min beregning ut fra samleie: 3.juni
Legens beregning ut fra siste mens: 30.mai

Får riktig termin dato 6.januar, blir spennende :)
 
Min beregning etter mens og lengde på syklus 12.5. TUL i uke 7 mente 8.5. TUL i uke 11 mente 12.5 og OUL 12.5! Fastegen mente 9.5 ut fra standard syklus.
 
Om jeg husker rett så vil over 10% av foster flyttes til mer enn en uke feil ved uke 18. Det er ganske stor spredning i hvor store de er da. Jeg er overrasket over at de lar OUL-termin gjelde over eggløsningstester som maksimalt kan bomme med 3 dager.
egg kan gå i dvale etter befruktning så en el test er vel ikke nødvendigvis så sikker.. men tidlig ul er vel kjent for å egentlig være mer sikker terminmessig

sniker

Ett befruktet egg kan gå i dvale, men før det fester seg og hcg-produksjon starter, så vil gi senere positiv graviditetstest.
Fastsettelse av termin ved ul er sikrest omkring 12 uker. Da er det ca 4 dager slingringsmonn mot 10 dager eller hva det nå var ved OUL. Skrev det ned rett etter jeg var på OUL. Kom tydelig frem ifm målingene som ble gjort der..


Individuell vekst har som regel allerede startet før OUL selv om mange JM påstår annet.
Grunnen til at OUL brukes til terminfastsettelse er fordi det i utgangspunktet er den ene ul alle får i Norge. Ikke alle har kontroll på syklus etc, så man burde absolutt lytte mer til historien der vordende mor har kontroll på slikt..
 
sniker

Ett befruktet egg kan gå i dvale, men før det fester seg og hcg-produksjon starter, så vil gi senere positiv graviditetstest.
Fastsettelse av termin ved ul er sikrest omkring 12 uker. Da er det ca 4 dager slingringsmonn mot 10 dager eller hva det nå var ved OUL. Skrev det ned rett etter jeg var på OUL. Kom tydelig frem ifm målingene som ble gjort der..


Individuell vekst har som regel allerede startet før OUL selv om mange JM påstår annet.
Grunnen til at OUL brukes til terminfastsettelse er fordi det i utgangspunktet er den ene ul alle får i Norge. Ikke alle har kontroll på syklus etc, så man burde absolutt lytte mer til historien der vordende mor har kontroll på slikt..
Min siste ville ha blitt flyttet 8 dager fram om det ikke hadde vært IVF. Egget kan kanskje gå i dvale, men kan ikke begynne å vokse før befruktning;) Han ble født lenge nok etter termin til at det ville ha blitt igangsetting dersom de faktisk hadde flyttet fram.
 
Min siste ville ha blitt flyttet 8 dager fram om det ikke hadde vært IVF. Egget kan kanskje gå i dvale, men kan ikke begynne å vokse før befruktning;) Han ble født lenge nok etter termin til at det ville ha blitt igangsetting dersom de faktisk hadde flyttet fram.
Kan gå i dvale før det fester seg og rimelig vrient å vokse/utvikle seg før befruktning ja.
Men så vokser de i rykk og napp i første trimester så med TUL på «feil» dag kan det bli galt med terminfastsettelse så tidlig. Antar det er med på at ca 12 uker er beste for å sette termin.
 
Har fått både 21 og 24 mai som termin men jeg bryr meg så lite. Regner med å bli satt i gang med nr 3 også nå. Så for meg har det lite å si. Slutten av mai it is
 
Fra 7 mai til 12 mai på OUL, men etter mine beregninger går ikke det. På uke 12 ultralyden ble jeg flyttet 1 dag tilbake som er mer rett i mine beregninger. Men jeg får jo bare slå meg til ro med og bli flyttet 5 dager tilbake. Selv om jeg har en av appene mine som følger den mens terminen min for den er så koselig og starte uka med ny ukestall, haha.. Ifølge den skulle jeg vært 20+1 idag, men ifølge OUL er jeg 19+3.
 
Her var hun veldig bestemt på at TUL var det som hjalt, så hun satte meg ikke tilbake igjen. Hun satte meg frem 4 dager på TUL. Det stemmer med når jeg tror jeg hadde eggløsning
 
Min beregning stemte med det de så på OUL :cat:
 
Jeg ble flyttet en uke frem, men det stemmer da det da blir rett i følge spontanaborten ble regnet som en mens. Men jeg hadde ikke tenkt tanken, fantastisk å hoppe en uke frem:happy: men havnet på storesøster sin bursdag då, så må nok komme på en annen dato:hilarious:
 
Back
Topp