Flytting av termin?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg har alltid blitt flyttet på OUL - så ble sjokkert da jeg ikke ble flyttet denne gangen.

så til dere som har vært på Oul - ble dere flyttet fra egen termin/ tidlig ul termin? Isåfall - hvor mye!
 
Ble flyttet 1 dag tilbake.
Fra å ha termin 9. Mai, ble det 10. Mai.
Betyr ingenting for meg :)
 
Med førstemann ble jeg flyttet en hel uke bak, men med andremann og denne gangen er det IVF-barn, så terminen kan ikke flyttes bak, men kan evt flyttes frem et par dager. OUL mandag :)
 
Jeg ble flyttet 9 dager bakover. Fra 24.april til 3.mai. Skal på ny ultralyd i morgen så da blir terminen bestemt siden de var usikre på OUL
 
Med førstemann ble jeg flyttet en hel uke bak, men med andremann og denne gangen er det IVF-barn, så terminen kan ikke flyttes bak, men kan evt flyttes frem et par dager. OUL mandag :)
Varierer ut ifra hvor du har tatt ivf det... på st.olavs blir man flyttet selv om man har ivf. Mine to siste er ivf. Sist ble jeg flyttet 1 eller 2 dager bak
 
Jeg ble flyttet 9 dager bakover. Fra 24.april til 3.mai. Skal på ny ultralyd i morgen så da blir terminen bestemt siden de var usikre på OUL
Oi det var lenge :O ustabil/lang syklus eller annet som har spilt inn?
 
Oi det var lenge :O ustabil/lang syklus eller annet som har spilt inn?
Har syklus på 32-34 dager og ikke noe annet som spiller inn. Får se hva dem sier i morgen. Jeg er ikke helt enig med at det kan være 3.mai. Brukte graviditetstest som viste positivt, og hvis det skal stemme så viste den positivt sinnsykt tidlig.
 
Det kan virkelig gå alle veier her. Jeg ble gravid rett etter utskrapning, og har vært på flere ultralyder som har gitt litt forskjellige tidspunkt. Selv aner jeg virkelig ikke når eggløsning kan ha vært, det var ikke i mine tanker i det hele tatt.
 
Varierer ut ifra hvor du har tatt ivf det... på st.olavs blir man flyttet selv om man har ivf. Mine to siste er ivf. Sist ble jeg flyttet 1 eller 2 dager bak

Hmmm, ok. Fikk i alle fall beskjed begge gangene om at ved overtid SKAL IVF-terminen gjelde, både av Spiren og jordmor o_O Men har skjønt det er forskjellig praksis rundt omkring :)
 
Menstermin er 1. mai, men ut fra eggløsningstest regnet jeg meg fram til termin 4. mai.
TUL uke 8 og uke 12 viste termin 2. mai.
På OUL ble endelig termin satt tilbake til 4. mai ;)
 
Hmmm, ok. Fikk i alle fall beskjed begge gangene om at ved overtid SKAL IVF-terminen gjelde, både av Spiren og jordmor o_O Men har skjønt det er forskjellig praksis rundt omkring :)

snakket med jordmor om dette på oul i går også, og jo vi kunne bli flyttet ja sa hun :O
 
Har vært på TUL og hun mente jeg var noen dager kortere enn det menstermin sier, men mistenker at jeg har sen eggløsning så mulig derfor. Men forholder meg til menstermin fram til jeg har vært på OUK (30.desember), så får vi se hva de sier:)
 
Om jeg husker rett så vil over 10% av foster flyttes til mer enn en uke feil ved uke 18. Det er ganske stor spredning i hvor store de er da. Jeg er overrasket over at de lar OUL-termin gjelde over eggløsningstester som maksimalt kan bomme med 3 dager.
 
Tul uke 11 termin 3 Mai
Tul uke 14 termin 5 mai
Oul uke 17 termin 4mai

Hadde ustabil syklus så har ikke peiling på mens termin :wacky:
 
Om jeg husker rett så vil over 10% av foster flyttes til mer enn en uke feil ved uke 18. Det er ganske stor spredning i hvor store de er da. Jeg er overrasket over at de lar OUL-termin gjelde over eggløsningstester som maksimalt kan bomme med 3 dager.

egg kan gå i dvale etter befruktning så en el test er vel ikke nødvendigvis så sikker.. men tidlig ul er vel kjent for å egentlig være mer sikker terminmessig
 
Back
Topp