flyttet inn på pasient hotell St. olav

masse lykke til med de små:)

Oi hørtes skummelt ut, men godt det går bra! Håper guttene dine velger å holde seg inni i magen i flere uker til:)

Fikk samme beskjed denne uken jeg også. Hadde kraftige kynnere som viste seg å være svake rier. Skulle inn på UL dagen etter helt tilfeldig pga jeg har slitt med mye svangerskapskvalme. Så de tok en ekstra sjekk pga kynnerne, og det viste seg at livmorhalsen var blitt forkortet med 2cm.. Jeg fikk lungemodningssprøyte og ble innlagt over natten. Heldigvis så hadde det ikke endret seg til dagen etter, og siden vi bor ti min unna st. Olavs så fikk jeg dra hjem. Men jeg føler veldig med deg at du må være på sykehuset - håper du får bo hjemme hos faren din. Masse lykke til videre, og jeg håper dine gutter og min gutt koser seg inni magen enda noen mnd. :)

Så godt å høre at det hår bra og st du får hjelp <3

Bare lurer på en ting, når man får lungemodningssprøyta, og barnet ikke kommer, får man en sprøyte som hemmer litt av modningen eller går det greit :-)

Så godt å høre at det hår bra og st du får hjelp <3

Bare lurer på en ting, når man får lungemodningssprøyta, og barnet ikke kommer, får man en sprøyte som hemmer litt av modningen eller går det greit :-)

Sjølv om babyen ikkje kjem, så får ein fortsatt to sprøyter med lungemodning. Dette er og for å sikre i tillfelle den kjem 1 veke etterpå.
Eg vart innlagt med premature rier i veke 33 med Jr og fekk begge sprøyter. Fekk reisa heim for alt så bra ut. Samma kveld måtte eg innatt på sjukehuset med rier på nytt. Fikk da berre penicelin og beskjed om at dei kom ikkje til å prøve å stoppe fødsel pga sprøytene. Heldigvis gjekk det over når penicelinen hadde fått tak :)

Så bra du ikke hørte på jm, men fulgte din egen magefølelse!
Masse lykke til videre, håper du får ruge i noen uker til ;)

Hei Tvillinger!:) Håper håper du fortsatt ruger:) Jeg er i samme båt, også tvillinger, var på rutinekontroll 14. Jan hvor det ble oppdaga forkorta cervix, 1,5 cm. Ble innlagt og fikk lungemodningssprøytene i all hast. Var da akkurat 24+0. Dagen etter ble det blålystur til Ullevål, da det hadde utviklet seg og jeg hadde kjent murringer. Lillehammer tar ikke imot barn før uke 28... Heldigvis roet alt seg, og jeg slapp riehemmende. I dag er jeg tilbake på lillehammer, 28+3 og cervix målt til over 2 cm! Vi er ved godt mot. Ønsker deg all mulig lykke til, om du har født eller ei:) varme tanker♡

Hei Tvillinger!:) Håper håper du fortsatt ruger:) Jeg er i samme båt, også tvillinger, var på rutinekontroll 14. Jan hvor det ble oppdaga forkorta cervix, 1,5 cm. Ble innlagt og fikk lungemodningssprøytene i all hast. Var da akkurat 24+0. Dagen etter ble det blålystur til Ullevål, da det hadde utviklet seg og jeg hadde kjent murringer. Lillehammer tar ikke imot barn før uke 28... Heldigvis roet alt seg, og jeg slapp riehemmende. I dag er jeg tilbake på lillehammer, 28+3 og cervix målt til over 2 cm! Vi er ved godt mot. Ønsker deg all mulig lykke til, om du har født eller ei:) varme tanker♡

Så bra det har roa seg :) Satsar på at dei held seg inne litt til :)
Eg skal ha to jenter, termin er 20 mai :) Eg er stikk motsatt og vore heldig. Livmorhalsen er fortsatt heile 6 cm og blir "trua" med å måtte gå termin :P

Lykke til vidare :)

Eg skal ha to jenter, termin er 20 mai :) Eg er stikk motsatt og vore heldig. Livmorhalsen er fortsatt heile 6 cm og blir "trua" med å måtte gå termin :P

Av en eller annen grunn så trodde jeg at alle som gikk med tvillinger fikk keisersnitt? Ser du blir "trua" med å gå til termin, EJ, så jeg bare lurte :) er det vanlig å føde begge selv?

Av en eller annen grunn så trodde jeg at alle som gikk med tvillinger fikk keisersnitt? Ser du blir "trua" med å gå til termin, EJ, så jeg bare lurte :) er det vanlig å føde begge selv?

Eg skal føda normalt :) Så lenge det er forsvarleg sjølvsagt. Det å føda er noko av det mest fantastiske helvette eg har vore igjennom (47 timar med førstemann). Og gledar meg faktisk til å kunne oppleve ein fødsel til. Denna gongen så skal to stk ut! Høyres ut som galskap, men det er sååå verdt det ❤️ Også er sannsynlegheiten for at du kjem deg raskare etter ein vaginal fødsel mykje større enn ved KS. Det har mykje å seie for meg og da sønn min bli 1 år om litt over ei veke :)
Men det er enklare å få KS dersom ein ønsker det. Trur dei fleste tv kjem normalt, men har ikkje sjekka statistikken på det :)

Eg skal ha to jenter, termin er 20 mai :) Eg er stikk motsatt og vore heldig. Livmorhalsen er fortsatt heile 6 cm og blir "trua" med å måtte gå termin :p

Takk for det!:) De sier til meg at det fort kan skje at jeg ligger leeenge... Er jo så spennende med tvillinger! 2 gutter her, mine første....og siste, sier pappaen;) Husk å ta det masse med ro nå da, når alt er så bra!:) ikke for å skremme, men jeg gikk jo fra over 4 cm til 1,5 på 2 uker, uten å merke det..jeg fikk også beskjed om at "her er det leeeenge til fødsel" - og så plutselig var det ikke det likevel. Men dette går fint for oss begge:) Ønsker deg også lykke til, og satser på at du får mai-jenter!:)

• Liker
Reactions: EJ

Mener å ha lest at over halvparten av tvillingfødslene er normale/vaginale, jeg satser også på å føde normalt:) Men er så klart en del "kriterier", f.eks må tvilling 1 ligge i hodeleie. Tvilling 2 kan godt ligge i seteleie. Mens begge i seteleie indikerer keisersnitt. Hvis tvilling 1 kommer vaginalt, gjør som regel også tvilling 2 det. Men ved alle tvillingfødsler er det vanlig med epidural, som raskt kan gjøres om til spinalbedøvelse (?) hvis det plutselig vurderes at keisersnitt er best. Også blir de jo tatt med snitt hvis de er veldig premature, men det gjelder vel alle barn:) Dette er det jeg har lest/hørt i alle fall, husker ikke alle kildene, så dere får ta det med en klype salt;)

Mener å ha lest at over halvparten av tvillingfødslene er normale/vaginale, jeg satser også på å føde normalt:) Men er så klart en del "kriterier", f.eks må tvilling 1 ligge i hodeleie. Tvilling 2 kan godt ligge i seteleie. Mens begge i seteleie indikerer keisersnitt. Hvis tvilling 1 kommer vaginalt, gjør som regel også tvilling 2 det. Men ved alle tvillingfødsler er det vanlig med epidural, som raskt kan gjøres om til spinalbedøvelse (?) hvis det plutselig vurderes at keisersnitt er best. Også blir de jo tatt med snitt hvis de er veldig premature, men det gjelder vel alle barn:) Dette er det jeg har lest/hørt i alle fall, husker ikke alle kildene, så dere får ta det med en klype salt;)

I forhold til premature, så veit eg at mange føder vaginalt i veke 30 osv :)

Eg skal føda normalt :) Så lenge det er forsvarleg sjølvsagt. Det å føda er noko av det mest fantastiske helvette eg har vore igjennom (47 timar med førstemann). Og gledar meg faktisk til å kunne oppleve ein fødsel til. Denna gongen så skal to stk ut! Høyres ut som galskap, men det er sååå verdt det ❤️ Også er sannsynlegheiten for at du kjem deg raskare etter ein vaginal fødsel mykje større enn ved KS. Det har mykje å seie for meg og da sønn min bli 1 år om litt over ei veke :)
Men det er enklare å få KS dersom ein ønsker det. Trur dei fleste tv kjem normalt, men har ikkje sjekka statistikken på det :)
Takk :) da lærte jeg noe nytt i dag å :) blir spennende da, og godt at du gleder deg til fødsel. Er jo ikke alle som gjør det :)

Tusen takk for svar :)

Back
Topp