Flytte til USA?!

Åh hadde garantert flyttet!! Har hørt at Chicago er en veldig fin by. Bra å gjøre sånne ting før sønnen deres begynner på skolen, da er det litt verre. Jeg trives veldig godt i usa. Har familie på østkysten, og har vært der en del...Men det at man ikke har venner eller familie er jo litt kjedelig da..hvis du er en sosial type og liker å ta kontakt med alle går sikkert det veldig fint!:-)

marthalilje skrev:
Hadde helt klart gjort det! Denne sjangsen får du kanskje ikke igjen og det er dumt å angre etterpå.  Når barna blir eldre er det mye vanskeligere å flytte på seg, spesielt til et annet land med et fremmed språk.  Ett år er heller ikke lenge, så du rekker sikkert ikke å få så veldig hjemlengsel før du skal hjem igjen. Gjør det!

Akkurat det jeg tenkte. Et år går jo snasende fort og trolig en mulighet som ikke kommer igjen!!

forvirretmor skrev:
Jeg hadde flytta på flekken,men så er jeg ikke hjemmekjær og trives veldig godt i USA.

Og Chicago er en kjempefin og spennende by!!!

Hadde så gjort det jeg altså! Opplevelse for livet og prøve nye ting. Og et år er ingenting. Går så utrolig fort!

ÅÅå heldig.Jeg hadde reist og kost meg i usa altså :)

Miss Fat skrev:
marthalilje skrev:
Hadde helt klart gjort det! Denne sjangsen får du kanskje ikke igjen og det er dumt å angre etterpå.  Når barna blir eldre er det mye vanskeligere å flytte på seg, spesielt til et annet land med et fremmed språk.  Ett år er heller ikke lenge, så du rekker sikkert ikke å få så veldig hjemlengsel før du skal hjem igjen. Gjør det!

Akkurat det jeg tenkte. Et år går jo snasende fort og trolig en mulighet som ikke kommer igjen!!

Takk for masse gode råd jenter!!
Vi har bestemt oss for å

GJØRE DET!!!!

Skummelt, men det er rett avgjørelse. Det er som dere sier at vi kan bare reise hjem igjen.
Og det kommer vi til å gjøre. Så får vi masse besøk fra familie så da har vi noe å se frem til.
TUSEN takk for mangen gode råd. Dette blir spennende jenter!!

Hadde jeg vært barnløs ville jeg overveid muligheten, vi bodde flere år i utlandet før vi ble foreldre. Men da pga. jobb (jeg går ut ifra at dere ikke bare har tenkt å flytte uten at noen av dere har arbeids- eller studietilknytning der?) 

For oss er det uaktuelt å flytte til utlandet nå, pga at vi ikke vil flytte ungene bort fra besteforeldrene. Men vi ser ikke bort ifra at vi velger å søke oss til utlandet igjen når ungene blir store (dvs tenåringer og de mest sannsynlig ikke har besteforeldre lenger) 

Ett år kan være kort eller lang tid, avhengig av hva man driver med. Husk at det er flest hverdager når man bor i utlandet også. Det er ikke det samme som å være på ferie. 

Back
Topp