Flytte til USA?!

Tine_mor

Elsker forumet
Samboeren min har en leilighet mitt i Chicago som nå står ledig.
To soverom og veldig fin!
Har jo en liten sønn på 5mnd, og det er bare snakk for 1 år.. Men det er skummelt.
Ingen familie eller venner. Hva ville dere gjort?
Og er det noen som bor i USA?

1 år er leeenge, men likevel ikke så lenge... Aner ikke hva jeg hadde gjort.. Er egentlig alt for hjemmekjær. men det hadde jo vært utrolig spennende da!

Bouncing buttplug skrev:
1 år er leeenge, men likevel ikke så lenge... Aner ikke hva jeg hadde gjort.. Er egentlig alt for hjemmekjær. men det hadde jo vært utrolig spennende da!

Akkurat det jeg tenkte å skrive! :)

Jeg er veldig hjemkjær selv, det jeg sliter med.. Men dette er jo mannens stooore drøm.
Vanskelig altså!!

Slik jeg har skjønt det er det vel ikke "bare å flytte til usa"? Må vel ha oppholds/arbeidstillatelse.. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg nok gjort det forutsatt at jeg fikk inntekt via foreldrepenger mens jeg var der..

det hadde jeg gjort med en gang!!! Har bodd i USA, California og jeg vil gjerne flytte tilbake.. Mannen vil desverre ikke :( Go for it mener jeg!!

Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg er også veldig hjemmekjær, så for meg hadde det blitt lenge.

Du skal vel kanskje ikke jobbe der borte heller? Da tenker jeg at tiden kan gå veldig sent...

Tine_mor skrev:
Jeg er veldig hjemkjær selv, det jeg sliter med.. Men dette er jo mannens stooore drøm.
Vanskelig altså!!

Kan dere ikke flytte bort, og om det skulle bli for gale, kan dere da flytte tilbake?
Skal samboeren din jobbe der eller? (skal dere bo der når du er i permisjon?)

Høres utrolig spennende ut da!

Jeg personlig kan gjerne flytte til USA. Det er min store drøm. Men så har jeg bekjente der borte og har lyst å studere der også.

Har dere jobb og sånn der da?

Hvis ikke ser jeg egentlig ikke helt hvorfor dere skulle flytte bare fordi der er en leilighet ledig.. jeg vet ikke jeg altså, men for meg hadde det blitt like rart som å plutselig bare flytte på landsbygda i India eller noe sånn

Har dere jobb og sånn der da?

Hvis ikke ser jeg egentlig ikke helt hvorfor dere skulle flytte bare fordi der er en leilighet ledig.. jeg vet ikke jeg altså, men for meg hadde det blitt like rart som å plutselig bare flytte på landsbygda i India eller noe sånn

Hadde helt klart gjort det! Denne sjangsen får du kanskje ikke igjen og det er dumt å angre etterpå.  Når barna blir eldre er det mye vanskeligere å flytte på seg, spesielt til et annet land med et fremmed språk.  Ett år er heller ikke lenge, så du rekker sikkert ikke å få så veldig hjemlengsel før du skal hjem igjen. Gjør det!

Dersom alt var i orden økonomisk - med jobb / foreldrepenger osv, så hadde jeg garantert gjort det.
Ett år er faktisk ikke så lenge :)
Men klart, siden sønnen din er såpass liten så skjønner jeg valget blir litt vanskelig.
Hvordan er det for familiene deres å komme på besøk mens dere bor der?
Venner også kanskje?

Jeg hadde nok gjort det uansett :) 
Blir helt for jævlig kan det kanskje løse seg med at dere flytter hjem igjen?

Ett år er ingenting egentlig. Hvorfor ikke slå til å gjøre noe nytt og spennende!? du kan jo bo i norge hele resten av livet så jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle ville få med deg den opplevelsen...=) og som andre har skrevet; blir d helt ille så kan du alltids dra hjem igjen!

Jeg hadde flytta på flekken,men så er jeg ikke hjemmekjær og trives veldig godt i USA.

Rebecca85 skrev:
Jeg hadde garantert slått til ja

Rebecca85 skrev:
Jeg hadde garantert slått til ja

Back
Topp