Jeg har to barn fra tidligere forhold, stort sett alene med de i 10 år før jeg traff kjæresten min...vi traff hverandre på nettet og han bodde 35 mil unna....vi ble sammen juni 2008, men jeg flyttet ikke før juni 2009, altså var vi sammen i ett år før jeg flyttet.
På grunn av avstanden ble det ikke til at vi var hos hverandre hver helg og slikt....men var sammen hele sommeren, og vi fartet litt frem og tilbake året før vi flyttet sammen.
Jeg valgte å ta med barna å flytte for flere grunner....
- jeg måtte ut av leiligheten jeg bodde i fordi eierne trengte den selv
- jeg ville vekk fra stedet jeg bodde på, lyst å prøve å satse på noe annet
- han hadde leilighet og værdens beste familie
Jeg ventet ett år før jeg flyttet fordi barna måtte forberede seg på det som skulle skje, og eldste skulle få gjøre seg ferdig på barneskolen før vi flyttet. Passet bra med skifte av skole når hun skulle på ungdomsskolen. Hun andre startet på 4.trinn på ny skole.
Jeg bor her ennå, stortrives og angrer ikke.
Eldste bodde her i 2 år, fullførte 8. og 9.trinn så begynte hun å snakke om at hun ville flytte hjem til pappaen...mange grunner til det....mest at hun hadde småbrødre der, hun ville bo sammen med og prøve og bo hos far - noe hun aldri hadde gjort, men hadde tenkt på noen ganger. Hun flyttet, men er hos oss så ofte som mulig - var tøft i starten, men går greit nå. Hun blir 18 til høsten.
Hun som startet i 4. når vi kom hit, går nå første året på ungdomsskolen, hun trives, men savner gamleskolen og vennene sine...spesielt når vi har vært "hjemme" på ferie....så ikke bare, bare å flytte så langt med såpass store barn....
Uansett angrer jeg ikke på at jeg tok med barna på da, 9 og 13 år og flyttet. Det har vært en overgang, men sånn er livet. Prøver og la barna/barnet reise til sine fedre/far så ofte som mulig, og dette fungerer greit....og sånn har det vært motsatt også når eldste flytta, hun er her så ofte hun vil. Blir en del flyreiser, men stolt når jeg faktisk kan slippe 13-åringen på parkeringsplassen på flyplassen, og hun sier...deeeet gååår bra, jeg klarer det selv!! Hihi, reist mye alene ja
Han hadde ingen egne barn fra før, men nå venter vi vår etterlengtet skatt om få dager
Vært sammen i 5,5 år, bodd sammen i 4,5 - Så her blir vi!!!!