Flytte baby...

*LittelBoy*

Forelsket i forumet
Når tenker dere og flytte babyene på eget rom? Jeg kjenner jeg er så usikker. Jeg har 2 barn, nr 1 er A-menneske og nr 2 er B-menneske. Så problemet er at nr 1 kommer inn på rommet vi sover på veldig tidlig (typisk mellom 4-6 om natten) og vekker da nr 2 :-(. Så vi har flyttet nr 2, men så leser jeg om at det ikke burde bli gjort før de er 1 år pga krybbedød. Og det resulterer i at jeg ikke får sove, men hvis nr 2 sover her inne er det han som ikke får sove. Det hender at nr 1 er inne på natten også. Så jeg vet ikke. Nr 2 sover hele natten (eller hadde i allefall gjort det hvis det ikke var for nr 1).

Vi flyttet nr 1 når hun var 6 mnd og det gikk greit. Men rommet hennes var rett over gangen. Og nå er rommet på langs over gangen. Så litt lengre, men har jo babysitter.

Men jeg forstår ikke hva som kan bli gjort annerledes hvis barnet sover inne på vårt rom ift krybbedød, jeg har jo babysitter og hører alt jeg ville hørt om han sov her inne.
 
Har plan om å flytte min lille inn på eget rom i nærmeste fremtid. Mistenker at vi vekker han når vi kommer å legger oss på kvelden og på natten. Trenger bare å hoste eller lignende så er han våken. Håper han får en bedre sammenhengende søvn på eget rom, må bare gjøre rommet ferdig først. Tenker at det ikke er noe problem å ha de på eget rom selv om de er så små
 
No er det ekstremt lave krybbedød tall. Jeg tenker man flytter når man selv føler seg klar. Kan ikke alltid høre på alle andre..
 
Vi har bare et soverom så her sover hun hos oss til vi flytter til et annet sted :) vi flytter til våren så da er hun nok 1 år når hun får eget rom, men tenker at om man føler seg komfortabel med å flytte de tidligere er det bare å gjøre :)
 
Ei venninne av meg flyttet babyen på eget rom da babyen var 3 mnd gammel. Det resulterte til bedre søvn på begge:) gjør det du synes er best for dere:)
 
Vi har nettopp flyttet henne, for en liten uke siden. Hun ble 5 mnd på søndag. Rommet hennes er vegg i vegg med vårt og vi har dør i mellom rommene (veldig kjekt nå), som står på gløtt. Vi har hatt mye oppvåkninger på natta, men det er faktisk litt bedre nå når hun sover alene :) Jeg var egentlig ikke innstilt på å flytte henne så tidlig, men vi måtte bare prøve noe, for å slippe å våkne annenhver time på natta.
 
Blir nok leeeenge til :p han må inn til storebroren hvis han skal ut fra vårt rom... Så det blir sikkert ikke før i hvert fall rundt de er 1 år..
 
Var ikke innstilt på å flytte han så tidlig :-(. Men er så dumt at han ikke får sove siden storesøster kommer inn og vekker han hver morning :-(. Men jeg er ikke helt tilfreds med det. Men han merker ingenting og sovner like fint hver kveld og sover enda rundt :-/. Så han har det jo bra :). Men hadde ikke flyttet han enda hvis det ikke var for storesøster vekket han hver morning :-/
 
Vesla har sove på eige rom sia ho var 6 uker gammel. Det var godt for både liten og stor (men vanskelig for mor å sove godt første natta :p)
 
Var ikke innstilt på å flytte han så tidlig :-(. Men er så dumt at han ikke får sove siden storesøster kommer inn og vekker han hver morning :-(. Men jeg er ikke helt tilfreds med det. Men han merker ingenting og sovner like fint hver kveld og sover enda rundt :-/. Så han har det jo bra :). Men hadde ikke flyttet han enda hvis det ikke var for storesøster vekket han hver morning :-/

Hvor gammel er storesøster?
 
4 år :-/. Og på di 4 årene har vi prøvd alt. For å få henne til å bli på rommet til "kaninen" våkner (den klokken) og den står på 6 så ikke sent :-(. Eller at hun ikke får gå ut av rommet før mamma eller pappa har gått ut av rommet. Det gikk så langt at det sto på å flytte han ut av rommet, eller låse døren inn til vårt rom. Men med tanke på alles sikkerhet så var ikke alternativ 2 noe alternativ engang :-/
 
Vi hadde flyttet nå om rommet var klart, men måvente til svigers flytter ut..
 
Når tenker dere og flytte babyene på eget rom? Jeg kjenner jeg er så usikker. Jeg har 2 barn, nr 1 er A-menneske og nr 2 er B-menneske. Så problemet er at nr 1 kommer inn på rommet vi sover på veldig tidlig (typisk mellom 4-6 om natten) og vekker da nr 2 :-(. Så vi har flyttet nr 2, men så leser jeg om at det ikke burde bli gjort før de er 1 år pga krybbedød. Og det resulterer i at jeg ikke får sove, men hvis nr 2 sover her inne er det han som ikke får sove. Det hender at nr 1 er inne på natten også. Så jeg vet ikke. Nr 2 sover hele natten (eller hadde i allefall gjort det hvis det ikke var for nr 1).

Vi flyttet nr 1 når hun var 6 mnd og det gikk greit. Men rommet hennes var rett over gangen. Og nå er rommet på langs over gangen. Så litt lengre, men har jo babysitter.

Men jeg forstår ikke hva som kan bli gjort annerledes hvis barnet sover inne på vårt rom ift krybbedød, jeg har jo babysitter og hører alt jeg ville hørt om han sov her inne.
Min nr 1 flyttet jeg når han var 6 uker, og hu nr 2 trur jeg var mellom 8 og 10 uker :)
 
Planlegger å flytte han inn til storebroren om ca en måned. Da er han over halvåret. :)

Storebroren ble flyttet da han var fire mnd, for vi vekte hverandre hele tiden.
 
Flyttet henne inn på eget rom når hun var litt over 3 måneder. Forstyrret henne bare når vi skulle legge oss.
 
Hun her skal ha mat annenhver time enda så helt uaktuelt for meg å flytte henne noe lenger enn en meter unna meg :p Jeg ville fulgt min egen magefølelse i din situasjon. Har lest om at faren for krybedød stiger av at man flytter babyen på eget rom en gang jeg også, men tror ikke det er snakk om mye. Står ikke noe om dette under de generelle retningslinjene på siden til Landsforeningen for uventet barnedød iallefall, så går ut ifra eget rom er ganske trygt. :)
 
Her fikk hun eget rom når hun var 3 mnd. Våknet alltid av vekke klokka til pappaen kl 0530. Men nå sover hun til 08:)
 
Back
Topp