Fly

BærBaby16

BærBaby16
Jeg skal ut å gøy i helgen og er nå 29+5. Har dere flydd i det siste eller skal ut å fly? Ble litt stresset

Jeg skal ut å fly om to uker, er 30+6 i dag.
Jeg fløy så sent forrige svangerskap også og det gikk helt fint, men jeg ble litt småkvalm da. Sikkert pga lufttrykket eller noe, men det gikk over etterhvert. Ha med drikke! :)

Jeg har ikke flydd og skal ikke fly. Men det er fordi vi har prøvd å få barn i 5,5 år, og har brukt over 200 000 kroner på denne babyen.. Hvis vi hadde blitt gravid innen rimelig tid, og på egen hånd, så hadde jeg nok flydd:-)

Jeg har akkurat landet etter en innenlands flytur. For min del går det helt fint! Reiser mye i jobben og har i tillegg vært på to langturer i graviditeten (Thailand uke 20 og Japan uke 28). Tar min siste flytur om to uker og har egentlig ingen betenkeligheter med det så lenge jeg ikke har noen helsemessige plager som tilsier at det ikke er trygt. Har heller aldri født for tidlig, hatt blodpropp el., så legen har betrygget meg med at det ikke er noen fare :)

Ja heldige dere som har helse til å fly. Jeg synes der er vondt å bare komme seg ut til bilen og kjøre bil pga kynnere som kommer spesielt når det er humper så jeg hadde nok ikke tatt Sjansen på å fly. Men de andre svangerskapene fløy jeg uke 28 uten problemer

Fløy i sommer, men da bare en kort tur innlands. Tror nok jeg kunne ha flydd nå også, men en lengre tur hadde nok ikke vært spes. behagelig siden jeg sliter med å sitte oppreist over lengre tid.

Jeg flydde 2x 2 timer i går, er i uke 31, og det gikk veldig fint :) Merket ikke noe av plager eller ubehag i forbindelse med turen!

I første svangerskap fløy jeg, og det var helt uproblematisk. Nå derimot må jeg holde meg på bakken. Det er i de aller fleste tilfeller greit å fly, men sjekk flyselskapets retningslinjer. Ikke alltid de vil ha med gravide etter så så mange uker. Reiseforsikring bør også sjekkes, om den dekker gravide og ting som kan skje i forbindelse med graviditet. God tur :)

Det er individuelt fra flyselskap til flyselskap. Husker søskenbarnet mitt ble nektet å fly fordi hun var så stor at de ikke trodde henne når hun sa hun bare var i uke 28. Kan være greit med en legeerklæring. Ellers er reiseforsikring, som Fruktplukker nevner, noe som kan være lurt å sjekke :)

Det er individuelt fra flyselskap til flyselskap. Husker søskenbarnet mitt ble nektet å fly fordi hun var så stor at de ikke trodde henne når hun sa hun bare var i uke 28. Kan være greit med en legeerklæring. Ellers er reiseforsikring, som Fruktplukker nevner, noe som kan være lurt å sjekke :)
Legeerklæring er lurt ja. Jeg glemte min i går og var litt smånervøs ;)

Back
Topp