Fly i første trimester??

Stinemoren89

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Heisann! Jeg skal ut og fly nå Til helgen, men så er det noen steder det står at en helst ikke skal/bør fly i første trimester..... Noen som har erfaring med det? Eventuelt fått beskjed om noe lignende av lege/jordmor?? :)
 
Kom hjem fra Tyrkia på lørdag etter en fin ferie der, så det var ingen problem. Er jo når man nærmer seg fødsel man skal være forsiktig med å fly .-)
 
Jeg skal ut og fly om to uker, har ikke fått indikasjoner på at det ikke er greit. Når jeg var gravid i vår diskuterte jeg også en lengre utenlandstur med legen, hun sa ingenting om at det ikke var anbefalt å fly, var heller snakk om hva jeg burde passe på i utlandet. Men drikk rikelig med vann, og sørg for å gå en tur eller to feks på toalettet dersom det er en lang flytur du skal på, for å få rørt deg litt :)

Fant også denne siden, står greit her syns jeg:
http://www.flylegen.no/web/gravid_ombord
 
Har spurt legen selv, hun sa det er helt greit å fly i 1.trimester!
 
Jeg håper virkelig det er greit da jeg har flydd til andre siden av jorda :p
 
Er kun de siste ukene man ikke kan fly :) Litt forskjellig fra flyselskapene bare. Jeg fløy i uke 26 til-fra Rhodos, da hadde jeg mage og fikk beskjed om å vise fram helsepapirene mine.
 
*sniker fra mai*
Jeg har flydd flere ganger i første trimester, og ingen leger eller jordmødre har sakt noe på det. De har bare bedt meg passe på mat og hygiene der jeg fløy til;)
 
Skal fly i helgen, og igjen i desember. Har hørt noe om at kabinpersonale blir satt på bakken Pga risiko for spontanabort med veldig mye flyvninger. Men de flyr jo gjerne flere ganger for dagen, og må være på bena i turbulens osv, så det blir noe annet. Samme er det med de som jobber på passasjerbåter, de blir satt i land når de blir gravide- Pga mye vibrasjoner osv. Men dette er jo også bare forhåndsregler, de fleste ville det nok uansett gått bra med!
 
Oki! Flott å høre at det ikke er noe farlig, ble litt beskymret når jeg leste på nettet.... Men så er vel det dummeste en kan gjøre å Google ting :p
 
Ikke noe problem. Det er ikke før 3 trimester at det blir verre.
 
Back
Topp