Fluortabletter

OptimistHoppa

Forumet er livet
*MIA*
Flere som gir det? Vi begynte for et par uker siden og det er kjempestas! Han har skjønt at han bare får én og bare på kvelden så nå er tannpussen på kvelden mye enklere også. Får jo sukkertøy til slutt :D

Så bra:D
Her spytter han den bare ut:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Haha, bestemt ung herremann :) Har ikke smakt selv, men synes i hvert fall den vi har med bringebær lukter veldig godt :D
Den er veldig god:D men tror ikke han liker at de er så harde...han skjønner liksom ikke:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Snuppa har fått siden hun var gaanske liten:) fikk beskjed på helsestasjon å gi fra første tann:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Snuppa har fått siden hun var gaanske liten:) fikk beskjed på helsestasjon å gi fra første tann:)

Aha! Ingen har sagt noe til oss om det gitt. Første tann ville uansett blitt litt vel tidlig, han var 3,5 mnd :D

Ingen av mine får fluor.
Skjønner ikke behovet siden de får fluortannkrem?
Man skal.jo ikke ha for mye fluor heller. Storebror er ram på å svelge tannkrem, så han får iallefall nok..
Ingen her på hs eller tannleger jeg har nevnt det for sier det er nødvendig så lenge de får tannkrem i munnen.

Får spørre tannlegen igjen når storebror skal neste gang.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi gir ikke fluor til noen av våre, og eldste som blir 12 år har aldri hatt hull. Er mye fluor i tannkremen, og syns hs nevnte at for mye fluor ikke var bra. Har kun gitt til eldste de gangene hun nekta å pusse tennene, men det er lenge siden.

har ikke gitt da hun får det med tannkremen :)

Her er det en artikkel om fluor.
I denne står det også at man ikke skal bruke fluortabletter uten at man har fått beskjed fra tannpleier/tannlege
http://m.db.no/2011/04/27/tema/klikk/foreldre/16321532/?www=1

Får ikke opp den artikkelen på Ipad'en, men fant mange tilsvarende da jeg googlet nå! Aiai, har i grunnen bare gjort det siden fetterne til guttungen får det og ikke tenkt noe annet enn at det må jo være bra. Men nå kommer vi til å slutte. Han pusser jo tenner med fluortannkrem morgen og kveld og får i følge artiklene nok fluor da :)

Takk for info! Bra jeg skrev innlegg om dette nå da - så får vi håpe lillegutt ikke blir sur når han ikke får i morgen :p

Vi gir flourtablett, men bruker ikke tannkrem på tannbørsten :) Eldste har så vidt begynt med tannkrem nå.
Jeg reagerer ekstremt på tannkrem, det gjorde eldste også, så da er det mye bedre med tablett for den er det ikke såpe i :)

Snuppa her har fått fluor siden hun fikk tenner.
Tannlegen ga oss til og med flor til henne da storebroren var der for sjekk for et knapt år siden.
Beskjeden var at hadde hun tenner burde hun få fluor, og det var bare å komme å hente mer når vi var fri :)

Back
Topp