Fluortabletter

Ja, han har fått det i noen mnd her. Stor stas her og, rene belønningen etter tannpuss :)

Snuppa her har fått fluor siden hun fikk tenner.
Tannlegen ga oss til og med flor til henne da storebroren var der for sjekk for et knapt år siden.
Beskjeden var at hadde hun tenner burde hun få fluor, og det var bare å komme å hente mer når vi var fri :)
Jeg spurte også tannlegen min da jeg var der tidlig i høst, og fikk beskjed om at både jeg og lillegutt burde ta fluor ;)

Vi gir flourtablett, men bruker ikke tannkrem på tannbørsten :) Eldste har så vidt begynt med tannkrem nå.
Jeg reagerer ekstremt på tannkrem, det gjorde eldste også, så da er det mye bedre med tablett for den er det ikke såpe i :)
Fikk tips av hs her om dagen at zendium tannkrem er det lite eller ikke noe såpe i. Hun anbefaler den til barna :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg bruker også zendium til mine små.
Den skummer ikke på samme måte som andre tannkremer, og inneholder ikke såpe som mange kan reagere på.

Vi har iallefall fått beskjed fra hs (både nå og når storebror var liten) at fluortabletter ikke var nødvendig når man pusser med tannkrem som inneholder fluor.

Husk at små barn ikke kan spytte sånn som oss, de svelger det jo. Og da blir det jo en del fluor i kroppen over tid.
Tilogmed storebror her spytter ikke ut tannkremen... Og han bruker egentlig for mye tannkrem ifht det som er anbefalt. Samboer er ikke like flink til å passe på mengden tannkrem på børsten...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Fikk tips av hs her om dagen at zendium tannkrem er det lite eller ikke noe såpe i. Hun anbefaler den til barna :)

Zendium er den vi bruker og jeg har brukt i alle år. Den innholder såpe men mange ganger mindre enn andre. Vi reagerer på den også Desverre. Men den bruker vi på eldste annhver dag nå som han har blitt såpass stor :)
Men om vi bruker den hver dag, så får vi store sår og blemmer i munnen..

Zendium er den vi bruker og jeg har brukt i alle år. Den innholder såpe men mange ganger mindre enn andre. Vi reagerer på den også Desverre. Men den bruker vi på eldste annhver dag nå som han har blitt såpass stor :)
Men om vi bruker den hver dag, så får vi store sår og blemmer i munnen..
Men så er det jo ikke alle som reagerer så sterkt som dere heller da ;-)
Og da tenker jeg at de som bruker fluortannkrem får nok fluor ;-)
Blir jo noe annet for dere ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi gir ikke :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Gir ikke. Fått beskjed om at det absolutt ikke er nødvendig da de fort tygger de i stykker, ikke bra med for mye fluor:)

Men så er det jo ikke alle som reagerer så sterkt som dere heller da ;-)
Og da tenker jeg at de som bruker fluortannkrem får nok fluor ;-)
Blir jo noe annet for dere ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Men nå spør hun jo om vi bruker flour og der gjør vi ;)
Kun det jeg svarer på :p
Så får det være opp til hver enkelt hvor mye flour de vil bruke :)

Har gitt siden han var 1 år-ish gir 1 om kvelden..

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Back
Topp