Flimring foran øynene

Arandir

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Har noen andre det? Mannen mener det er varmen, men Google sier "ring lege!". Kan det være varmen, tror dere?

Termin 4. januar :)

Umulig å si hva det kan være. Alltid bedre å spørre lege en gang for mye enn en gang for lite. Pass på så du får i deg nok vann i denne varmen.

Nettdoktoren sier dette:
Hvilke symptomer får en ved svangerskapsforgiftning?
Svangerskapsforgiftning viser seg ved økt blodtrykk, utskillelse av eggehvitestoffer (proteiner) i urinen, hovne hender og føtter, hurtig vektøkning og noen ganger hevelser i ansiktet.

Nesten alle gravide får hovne hender og føtter mot slutten av graviditeten, men det har ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre. Hovne føtter og hender regnes som normalt når dette forsvinner i løpet av natta når den gravide ligger.

Symptomer som hodepine, flimring for øynene, generell utilpasshet og smerter øverst i magen kan være tegn på en alvorlig svangerskapsforgiftning. Svangerskapsforgiftning kan en sjelden gang utvikle seg til fødselskramper (eklampsi) som er en livstruende tilstand for både mor og barn.

Symptomene på svangerskapsforgiftning forsvinner etter fødselen. Etter et par uker er som regel blodtrykk og urin normale.

Last edited:
Svangerskapsforgiftning koller først fra uke 20 hvis man får det. Og pga varmen som er nå vil jg absolutt tro at denne forårsaker flimringa!
Drikk masse vann og prøv å kjøl deg ned ofte:)

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Jeg hadde forresten mye flimring foran øynene de ukene jeg kasta opp

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Drikker du nok væske?
Det er jo ikke normalt at kroppen reagerer slikt, så det er tydelig at kroppen prøver å fortelle deg noe. :)

Det er godt mulig jeg drikker for lite:) Jeg føler jo jeg drikker mye, men det er jo 30 varmegrader i skyggen. Får drikke ekstra mye og så kontakte JM på mandag. Takk!:)

Går det bedre?
Jeg har hatt flimring med ujevne mellomrom de fem siste åra, ogdet oppstår i stressede situasjoner.
Varme, stress,lite søvn utløser det.. Hvis du legger deg ned og slapper av - gir det seg da?
Tipper det er noe sånt..

Jeg har hatt det to ganger i sommer. For min del er det nok enten varme, dehydrering og el behov for hvile.

Drikk masse og hvil deg. Hjelper ikke det, så ta kontakt med lege.

1. Mann skal bli storebror

Det går veldig bra!:) Det har hjulpet som dere sa å drikke masse (sikkert tre ganger så mye som jeg gjorde), sitte i skyggen og hvile. Tusen takk for gode råd!

Back
Topp