Flimmer på øynene

Mamman08og10

Alle gode ting er 3!
Noen som har opplevd at det plutselig begynner å flimre foran øynene? Ser sikk-sakk mønster på begge øynene, og har i tillegg tåkesyn på høyre øye.:(
 
Flimring ja, men ikke tåkesyn. Flimringen har jeg når jeg får migrene. Det varer i ca en halvtime før jeh får vondt i hodet. Det kan føles som jeg hsr tåkesyn også for syne svekkes betraktelig. Men om det er dette du har vet jeg jo ikke. Kontakt lege for sikkerthets skyld.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det tok ca 20 min, så forsvant flimringa, men tåkesynet er der fortsatt på høyre øye. Merkelige greier. Migrene har jeg hatt en del før, men klarer ikke sammenligne dette med migrene symptomene. De på legekontoret mente det kunne ha noe med stress å gjøre, så jeg skulle ta det med ro, og se det an til over helga, og ta kontakt igjen hvis det ikke ble bedre, for da var fastlegen tilbake.
 
Migrenen endrer seg ofte under svangerskap og en kan få helt nye anfall. Jeg pleier ikke ha migrene, men har hatt det to ganger når jeg har vært gravid. Vet om ei som ikke pleier å ha øyesymptomer som plutselig ble forbigående blind på begge øynene da hun var gravid. Det var migreneanfall...
 
Jeg har hatt tåke syn og hvite prikker når jeg har hatt hodepine og vært svimmel. Skikkelig ubehagelig :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Leste senest i går at ved flimring skulle man ringe lege. Andre symptomer også?


❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
 
kan være b.trykket? Lurt å ringe lege!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg sovet noen timer, og tåka har letta litt, men er fortsatt litt tåkesyn igjen. Ingen andre symptomer. Nå har jeg snakka med legevakta også, og de ba meg ta kontakt med fastlege over helga hvis det ikke bedra seg, også de mente det kunne vært et migreneanfall utløst av stress. Så fikk beskjed om å ta det med ro.
 
Det er ikke alltid jeg får vondt i hodet etter disse anfallene, men som oftest.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det høres ut som migrene ja.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg har synsforstyrrelser ved migrene. Dvs at det kommer før hodepinen. Når synsforstyrrelsene forsvinner kommer hodepinenen. http://www.migrene.no/diagnose/migrene-ved-graviditet

Og som poengtert over kan migrene oppleves annerledes under graviditet enn til vanlig. Ville likevel sjekket med legen din hvis dette er første gang du opplever dette. God bedring!
 
Back
Topp