3 poeng
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gøy å snike i gamle tråder4 poeng (nesten 5, mye tvillinger i familien, men ikke nærmeste). Er snart førti og ønsker meg egentlig 3 barn totalt, så tvillinger er helt ok for meg. Og vi fikk mer enn vi regna med med nr 1 og det har gått helt fint- så vi greier alltids 2. men sjansen er liten- sjekka jo el med ul, og selv om to egg var like store på første sjekk var de borte på sjekk to, og det var et annet egg som hadde tatt over. Så regner med det er minimal sjanse.
Haha gøy! Og «godt» at det ser ut til å klaffe for meg, som egentlig synes det er helt ok, om enn litt skummeltGøy å snike i gamle tråder
Så de to eggene dere så først som ble borte, var det at de slapp og ble befruktet?Haha gøy! Og «godt» at det ser ut til å klaffe for meg, som egentlig synes det er helt ok, om enn litt skummelt
Vi vet ikke For det var jo fremdeles en stor follikel på andre siden på den neste kontrollen.. det er 90% sannsynlighet for toeggede og 10% for eneggede, så blir spennende å se!Så de to eggene dere så først som ble borte, var det at de slapp og ble befruktet?
Skal dere ta nipt test fra Danmark? Da får dere vite alt det genetiske rundt tvillingene sikkert, ink kjønn. Vi skal ta nå 10/10.Vi vet ikke For det var jo fremdeles en stor follikel på andre siden på den neste kontrollen.. det er 90% sannsynlighet for toeggede og 10% for eneggede, så blir spennende å se!
Nei, jeg er så gammel, så jeg får den her i Norge. Så kjønn får vi nok vente med til uke 14-16. Men de kan visstnok se om det er enegga eller toegga på NIPT, så spent på om vi får vite det på den norske eller om det ikke er lov. Får ta den litt tidligere da, det er godt. Om det er noe alvorlig galt og vi må ta abort så vil jeg vite det tidligst mulig.Skal dere ta nipt test fra Danmark? Da får dere vite alt det genetiske rundt tvillingene sikkert, ink kjønn. Vi skal ta nå 10/10.
Jeg får også i Norge men det er så lite de sjekker for at jeg føler det e bortkastet.Nei, jeg er så gammel, så jeg får den her i Norge. Så kjønn får vi nok vente med til uke 14-16. Men de kan visstnok se om det er enegga eller toegga på NIPT, så spent på om vi får vite det på den norske eller om det ikke er lov. Får ta den litt tidligere da, det er godt. Om det er noe alvorlig galt og vi må ta abort så vil jeg vite det tidligst mulig.
Ser den. Men det er uansett så begrenset hva de kan finne, og så mye annet som potensielt kan gå galt, at jeg ikke helt orker å stresse med det. Jeg har jo en med Downs syndrom fra før Så det kan skje igjen, men sjansen er liten. Tar kun NIPT i tilfelle det er en av trisomiene forbundet med korte/smertefulle liv, da må vi evt vurdere hva vi gjør. Det å få barn er uansett et sjansespill.Jeg får også i Norge men det er så lite de sjekker for at jeg føler det e bortkastet.
Hehe har hatt på følelsen tvillinger i alle tre mistene det siste året… det ble visst 1-2-3 på det fjerde skal det skjeDrømte at vi skulle ha tvillinger i natt, men tror ikke det ligger noe i det. Er nok bare spent på UL som nærmer seg.
Jobber med et menneske med Downs, riktignok et eldre menneske. Vet ikke helt hva vi ville valgt om vi sto i den situasjonen selv. Vi begge jobber med PU, så det ville vært tungt å velg bort. Men så har vi mange andre barn som også trenger oss. Hadde det vært barn nummer en eller to hadde vi nok tenkt annerledes. Men der igjen så er jeg utdannet vernepleier og ville vært mer enn nok «kvalifisert» for den utfordringen. Men da måtte jeg byttet jobb, ellers blir det for mye. Nei det ville vært et vanskelig valg. Men vi ville nok til syvende og sist stått i det. Har vokst opp med en onkel og ei tante med PU.Ser den. Men det er uansett så begrenset hva de kan finne, og så mye annet som potensielt kan gå galt, at jeg ikke helt orker å stresse med det. Jeg har jo en med Downs syndrom fra før Så det kan skje igjen, men sjansen er liten. Tar kun NIPT i tilfelle det er en av trisomiene forbundet med korte/smertefulle liv, da må vi evt vurdere hva vi gjør. Det å få barn er uansett et sjansespill.
Ja- hver og en må velge selv For oss har det foreløpig gått veldig, veldig bra. Må se hva vi gjør om NIPT viser noe, men.Håper vi slipper.Jobber med et menneske med Downs, riktignok et eldre menneske. Vet ikke helt hva vi ville valgt om vi sto i den situasjonen selv. Vi begge jobber med PU, så det ville vært tungt å velg bort. Men så har vi mange andre barn som også trenger oss. Hadde det vært barn nummer en eller to hadde vi nok tenkt annerledes. Men der igjen så er jeg utdannet vernepleier og ville vært mer enn nok «kvalifisert» for den utfordringen. Men da måtte jeg byttet jobb, ellers blir det for mye. Nei det ville vært et vanskelig valg. Men vi ville nok til syvende og sist stått i det. Har vokst opp med en onkel og ei tante med PU.