Flergangsfødende fødsel

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Dere som har født 2 barn eller flere; hvordan opplevde dere fødsel nr 2/3 sammenlignet med nr.1? Raskere? Vondere? Bedre?

Hos meg var andre fødsel var både bedre og raskere:)Spent på hvordan den tredje blir.

Hos meg var andre fødsel var både bedre og raskere:)Spent på hvordan den tredje blir.
Så bra! Var det latens- eller den aktive fasen som var raskere?

Oi haha mye her som jeg trodde var motsetninger hva med nr.2?
Ja, vondt men taklet smerten bra fordi det gikk så fort. 40 min aktiv fødsel. Nr 2 tok et par timer. Veldig vond, men effektiv. Hadde en kjempelang og lite effektiv førstefødsel.

Mine var like lange, 2 timer.
Med nr 1 var cirka samme smerten hele veien. Med nr 2 var det roligere i starten og helt vilt intenst i slutten.

9 min pressrier med nr 1 og sydde 2 pyntesting, 3 min med nr 2, og revnet ingenting.

Hvor lang tid varte fødslene? Tror du at tredje var vondest fordi den gikk raskere? Hva var det som gjorde at den var bedre?
:)
Ja, jeg hadde epidural med de to første og ville prøve uten på denne. Ble satt igang. Riene var ett minutt på og ett av. Det var pressingen som var vondest med nr 3. Tror epiduralen har bedøvd underlivet en del med de to første. Heldigvis var det over på 5 minutt.

Den var best fordi jeg var på sykehuset, fødte i badekar, var fort ferdig og formen var mye bedre etterpå. Og hadde lystgass. Fikk ikke det med de to første.

Nr. 2 var raskare og vondere enn førstemann, men en mye bedre fødsel. Ute på to press! Spent på nr 3!

Nr 1 7 timar frå rier til han var ute. Fin fødsel med epidural, men grusomt når hovudet skulle ut.
Nr 2 5 timar frå rier ril han var ute. Fin fødsel, roleg og følte eg hadde kontroll. Søurte etter epidural rett før pressriene, men rakk ikkje. Litt mindre grusomt når hovudet skulle ut.
Nr 3 2 timar frå rier til han var ute. Følte eg hadde kontroll første 30 min, etter det var det grusomt intens. Nestwn befrielse når presserier og sprengen kom for då visste eg at eg fekk pause.
Nr 4 1 time frå rier til ho var ute. Følte ikkje at eg hadde kontroll på noko. Klarte ikkje eingang å kle av meg sjølv, sjølv om riene nettopp starta. Spurte etter alle typar smertestillande etter 20 min med rier og trudde enden var nær:laughing002

Nr 1 7 timar frå rier til han var ute. Fin fødsel med epidural, men grusomt når hovudet skulle ut.
Nr 2 5 timar frå rier ril han var ute. Fin fødsel, roleg og følte eg hadde kontroll. Søurte etter epidural rett før pressriene, men rakk ikkje. Litt mindre grusomt når hovudet skulle ut.
Nr 3 2 timar frå rier til han var ute. Følte eg hadde kontroll første 30 min, etter det var det grusomt intens. Nestwn befrielse når presserier og sprengen kom for då visste eg at eg fekk pause.
Nr 4 1 time frå rier til ho var ute. Følte ikkje at eg hadde kontroll på noko. Klarte ikkje eingang å kle av meg sjølv, sjølv om riene nettopp starta. Spurte etter alle typar smertestillande etter 20 min med rier og trudde enden var nær:laughing002

wow! xD bra jobbet deg med 4 barn! :)) og så jevnt raskere for hver gang, ikke verst...nå er jeg spent hvor lang tid februar babisen vil ta krysser fingre du rekker smertelindring og sykehus :)

Dere som har født 2 barn eller flere; hvordan opplevde dere fødsel nr 2/3 sammenlignet med nr.1? Raskere? Vondere? Bedre?

Sniker

Føler jeg håndterte nr 2 bedre fordi jeg visste hva jeg gikk til. Men det tok ca like lang tid som med første, for han lå som stjernekikker. Men alt i alt var det en bedre opplevelse andre gangen. Ikke minst kom jeg meg fortere i form etter fødsel nr 2 :)

Sniker.

2. fødsel var verre syns jeg der og da - og i dagene etter, men nå etter 3 mnd tenker jeg den egentlig var ganske fin :hilarious:

Den tok lenger tid enn første, men gikk ekstremt fort på slutten. Og pressefasen var mye raskere og enklere, babyen sklei omtrent ut av seg selv :rolleyes:

Har født to ganger tidligere. Første fødsel var ganske grei, men intense rier fra start til slutt. Andre fødsel var helt lik, bortsett fra at det bare tok halvparten så lang tid sammenlignet med første fødsel. Så like vonde, men positivt jo raskere fødselen går synes jeg:) Håper og tror det skal gå enda raskere denne gangen, bare jeg rekker frem til sykehuset!

Noen som har erfaring med å føde vaginalt etter å ha utført keisersnitt med første? :rolleyes: Er så himla spent på om jeg får det til..

Min andre fødsel var en skikkelig styrtfødsel, uten smertelindring og egentlig ikke veldig vondt. Men min første fødsel var også rask og fin, og hadde ikke så vondt med noen av de, var bare slitsomt med Stormrier og husker at jeg hadde veldig vondt i ca 30-45 min før pressriene begynte, og pressriene var egentlig ikke vonde, kroppen tok liksom over av seg selv da, men brant og dunket veldig og fikk smerter i både underliv, rumpe og halebein i det hodet kom ut, men det varte bare til babyen var ute så ble det bedre:-)
Men tiden før fødselen var vondere med nummer to, hadde mye maserier og menssmerter og falske rier som ble vondere og vondere og begynte å bli regelmessige før de avtok helt i flere dager. Var utrolig slitsomt. Med første merket jeg ingen tegn til fødsel før plutselig vannet gikk, riene begynte noen timer etter det.

Noen som har erfaring med å føde vaginalt etter å ha utført keisersnitt med første? :rolleyes: Er så himla spent på om jeg får det til..
Kjenner to som har gjort nettopp det, og det gikk fint for begge. Den ene er søstra mi. Begge damene sier at de tar vaginal fødsel fremfor keisersnitt anytime, så er det også sagt. Lykke til!

Kjenner to som har gjort nettopp det, og det gikk fint for begge. Den ene er søstra mi. Begge damene sier at de tar vaginal fødsel fremfor keisersnitt anytime, så er det også sagt. Lykke til!
Ikke sant! Jeg håper så inderlig at jeg får det til:nailbiting: Tusen takk :rolleyes:

Back
Topp