Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fødsel nr 3 var raskest, vondeste og bestDere som har født 2 barn eller flere; hvordan opplevde dere fødsel nr 2/3 sammenlignet med nr.1? Raskere? Vondere? Bedre?

Oi haha mye her som jeg trodde var motsetninger hva med nr.2?Fødsel nr 3 var raskest, vondeste og best![]()
Så bra! Var det latens- eller den aktive fasen som var raskere?Hos meg var andre fødsel var både bedre og raskereSpent på hvordan den tredje blir.
Ja, vondt men taklet smerten bra fordi det gikk så fort. 40 min aktiv fødsel. Nr 2 tok et par timer. Veldig vond, men effektiv. Hadde en kjempelang og lite effektiv førstefødsel.Oi haha mye her som jeg trodde var motsetninger hva med nr.2?
Begge delerSå bra! Var det latens- eller den aktive fasen som var raskere?
Fødsel nr 3 var raskest, vondeste og best![]()
Ja, jeg hadde epidural med de to første og ville prøve uten på denne. Ble satt igang. Riene var ett minutt på og ett av. Det var pressingen som var vondest med nr 3. Tror epiduralen har bedøvd underlivet en del med de to første. Heldigvis var det over på 5 minutt.Hvor lang tid varte fødslene? Tror du at tredje var vondest fordi den gikk raskere? Hva var det som gjorde at den var bedre?
![]()

Nr 1 7 timar frå rier til han var ute. Fin fødsel med epidural, men grusomt når hovudet skulle ut.
Nr 2 5 timar frå rier ril han var ute. Fin fødsel, roleg og følte eg hadde kontroll. Søurte etter epidural rett før pressriene, men rakk ikkje. Litt mindre grusomt når hovudet skulle ut.
Nr 3 2 timar frå rier til han var ute. Følte eg hadde kontroll første 30 min, etter det var det grusomt intens. Nestwn befrielse når presserier og sprengen kom for då visste eg at eg fekk pause.
Nr 4 1 time frå rier til ho var ute. Følte ikkje at eg hadde kontroll på noko. Klarte ikkje eingang å kle av meg sjølv, sjølv om riene nettopp starta. Spurte etter alle typar smertestillande etter 20 min med rier og trudde enden var nær![]()
Dere som har født 2 barn eller flere; hvordan opplevde dere fødsel nr 2/3 sammenlignet med nr.1? Raskere? Vondere? Bedre?

Kjenner to som har gjort nettopp det, og det gikk fint for begge. Den ene er søstra mi. Begge damene sier at de tar vaginal fødsel fremfor keisersnitt anytime, så er det også sagt. Lykke til!Noen som har erfaring med å føde vaginalt etter å ha utført keisersnitt med første?Er så himla spent på om jeg får det til..
Ikke sant! Jeg håper så inderlig at jeg får det tilKjenner to som har gjort nettopp det, og det gikk fint for begge. Den ene er søstra mi. Begge damene sier at de tar vaginal fødsel fremfor keisersnitt anytime, så er det også sagt. Lykke til!
Tusen takk