Flere?

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Flere med unger som ikke tåler at mamma setter seg ned eller legger seg litt på sofaen? Min klikker så fort jeg prøver å ta meg 2 min. Alltid vært sånn. Går i ett fra altfor tidlig om morgenen til han sovner sent på kvelden. Pga situasjonen vi er i nå, så blir det sent da han ikke blir sliten sånn som i bhg. Jeg og samboer bytter på å være hjemme pga jobb og for å overleve dette her, så må jeg kunne slappe av litt. Men det kan jeg visst bare glemme.
 
Flere med unger som ikke tåler at mamma setter seg ned eller legger seg litt på sofaen? Min klikker så fort jeg prøver å ta meg 2 min. Alltid vært sånn. Går i ett fra altfor tidlig om morgenen til han sovner sent på kvelden. Pga situasjonen vi er i nå, så blir det sent da han ikke blir sliten sånn som i bhg. Jeg og samboer bytter på å være hjemme pga jobb og for å overleve dette her, så må jeg kunne slappe av litt. Men det kan jeg visst bare glemme.
Her også! :smiley-ashamed004 Pappa duger i noen minutter men mamma er #1
 
Her tåles det, men minstemann krever pupp hele tiden om jeg sitter/ligger/bøyer meg ned i hans åsyn.
 
Går greit her, men får stort sett begge to kjapt i fanget da. Mens gubben får dra seg aleine :p
 
Hadde han bare ville sitte/ligge på fanget, men han skal ha meg opp og i bevegelse. Så sint for absolutt alt:wacky:
 
Mine er 3, 2 og 6 mnd. Ligge på sofaen kan jeg bare glemme, men kan sette meg ned en kort periode på en stol med minstemann på fanget. Kan også sitte litt på trappa ute mens de to eldste leker og minstemann ligger å pludrer på et teppe vedsiden av meg.
 
Jepp. Her det bare å glemme å få satt seg ned litt. Eneste mulighet til å få sitte i ro, er når han sitter på fanget og leser bok.

Vår er to. Tror det er veldig, veldig vanlig i den alderen ;)

Mamma meeeed!!! Så helt klin pokkers umulig å kombinere med hjemmekontor. Heldigvis har mannen også hjemmekontor, så vi jobber på skift. Men en av oss MÅ være med hele tiden, opp og ned fra gulvet og inn og ut og hit og dit. Hele. Tiden.
 
Her har jeg vært veldig streng på at jeg skal ha mine 10 minutter i fred.
Da ignoreres han totalt. Det begynte vi med ganske tidlig, fra han car liten hadde jeg morgen rutine ; støvsuge, vaske gulvet, lage frokost, lekestund, mamma 10 minutter.

det har gjort han veldig selvgående en times tid på morgenen og at han også godtar når jeg stopper aktiviteter og drikker kaffe.

ellers krever han også oppmerksomhet 24/7.

Nå i disse tidene har vi rutiner som vi følger for st hverdag skal både gå opp og vi ikke blir gal. :)

viktig å være streng.
 
Har 3 på 16 mnd, 3.5 år og 5 år, og en eller flere av dem er kjappe å registrere om jeg forsvinner bort for å slappe av. Sofaen kan jeg glemme å legge meg ned på, prøver jeg meg på sengen kommer de kjapt. De er alle mammadalt men eldste har blitt litt mer på faren den siste tiden - sikkert drittlei meg nå etter 4 uker hjemme med meg og mine rutiner:). Men forsvinner faren bort kan han få være borte i timesvis uten at de bryr seg. Samme om morgenen - om å gjøre å få meg opp men faren enser de ikke og han kunne fått sovet hele dagen uten forstyrrelse
 
Ja, fireåringen her har og har alltid hatt radar på når noen setter/legger seg ned for å slappe av litt. Hun kan underholde seg selv lenge hvis jeg rydder/støvsuger/fikser, men kommer som en magnet hvis jeg setter meg ned og vil ha meg til å finne noe til henne eller leke. :joyful:

Vi er nøye på at vi voksne også har noen behov og vi er blant dem som mener barn har godt av å kjede seg litt og aktivisere seg selv iblant. Så hender vi sier at «nå er det litt egentid. Vi er her og passer på deg og du kan sitte sammen med oss med en bok eller så kan du gå og finne på noe annet. Men vi skal ikke leke akkurat nå». Det funker iblant og iblant ikke. Nå i disse corona-tider funker det ofte dårlig, og det er jo ikke så merkelig egentlig. :hilarious:
 
Back
Topp