Flere vogner?

Mammaklar

Forelsket i forumet
Augustmagi 2025
Hei!
Vi har kjøpt Britax smile 5z ny til å ha som hovedvogn. Har nå kommet over en Stokke trailz - som jeg også kikka masse på tidligere - til 2500 kr. Er det noen som har erfaring med å ha to vogner? Er det noe vits, eller er det bare jeg som ikke klarer å gi helt slipp på Stokke trailz?

Vi har to vogner som brukes som hovedvogner :smiley-bounce012 I utgangspunktet fordi den første vognen vi kjøpte veier mye og tar hele bagasjerommet, så den brukes kun hjemme. Den er helt ypperlig med bagdel og på vinterføre, men liker ikke sittedelen. Den har blitt brukt som sovevogn i barnehage til mine første barn :D har også en reisetrille som kan tas med på fly og en sykkelvogn/skipulk/vogn som brukes til sine formål.

Hei!
Vi har kjøpt Britax smile 5z ny til å ha som hovedvogn. Har nå kommet over en Stokke trailz - som jeg også kikka masse på tidligere - til 2500 kr. Er det noen som har erfaring med å ha to vogner? Er det noe vits, eller er det bare jeg som ikke klarer å gi helt slipp på Stokke trailz?
Det blir to her også, men rett og slett fordi førstemann fortsatt sover på dagtid når nr. 2 kommer. Så har en Emmaljunga nxt90 2023-modell med alt av utstyr, og har nettopp bestilt en Emmaljunga sento lux flat. De er jo veldig like i størrelsen, og er derfor ikke noe poeng å ha de to med et barn f.eks. Men veldig greit å f.eks. kunne ha den ekstra bagdelen liggende på hytta, og så bare ta med et understell når vi skal dit. Ellers har vi takboks som vi kommer til å hive vognen(e) oppi hvis vi skal reise.

Vurderer også sterkt å kjøpe en Bugaboo butterfly reisetrille for de gangene vi skal ut med begge barna i sovetiden deres☺️

Har Emmaljunga Urban 2025 som hovedvogn og Ergobaby Metro 3 som reisevogn og sistnevnte planlegger vi å bruke ved mindre ærender og nå i sommer når vi skal til Kragerø. Emmaljungaen elsker vi men den spiser halve baggasjerommet på Passaten vår og behovet for å ta med Emmaljungaen er ikke der lenger. Har også en reisevogn stående som sovevogn i bhg. Eldste som er født i februar 24 bruker fortsatt vogn over større avstander og til soving på dagtid.

Takk for svar, dere!
Jeg landa til slutt på at vi heller får skaffe oss en ekstra vogn dersom vi får behov for det. Så avventer :)
Selv om jeg gjerne ville hatt Stokkevogna til f.eks. litt annet terreng, men da burde jeg bare skaffet den fra start og ikke kjøpt Britaxen kanskje.
Uansett, vi venter og ser an!

Ser du har landet på hvordan dere gjør det, men svarer likevel. Vi har per nå mange vogner :playful: Men med nr. 1 startet vi kun med trailz og det holdt for vår del på det tidspunktet. Da baby var rundt 9 mnd kjøpte vi en urban glide 2, og ved barnehagestart en britax b-motion 4 plus (?) til barnehagen. Så kjøpte vi en bugaboo butterfly som reisevogn ved 2-3års alder. Nå venter vi nr. 3 og har solgt både trailz og britaxen til fordel for donkey og en eldre bugaboo til barnehagen. Elsker å kunne bytte på vogn etter behov!! Kommer kun til å bruke to av vognene med bag til ny baby (donkey og Thule).
Vi har forresten også en sykkelvogn som kan brukes som vogn, men denne bruker vi kun til sykkel da den er supertung å trille.

Back
Topp