Flere uten diagnose?

Hvitveisen

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
De fleste her har vel diagnosen ufrivillig barnløse. Men er det flere som ikke har noen medisinske eller fysiske grunner til at dere ikke blir gravide?

De finner ikke noe unormalt med hverken meg eller mannen, jeg har helt regelmessig mens og påvist eggløsning. Vi har også barn sammen fra før. Så rart at det ikke klaffer etter så lang tid!

Kjente plutselig i dag at det er lenge til oppstart av ivf i august... Blåsøndag!

Hmm vi også er ufrivillig barnløse, jeg har ingen unormale hormonprøver har nesten helt regelmessige sykluser (kan variere innenfor 31-34 dager ca) gyn som henviste oss mente jeg hadde mangelfull el men AMH prøven min var litt lav så det tyder jo igrunn på at jeg har sluppet egg og at jeg av den grunn enten har sluppet egg eller at jeg har lite egg opprinnelig ikke godt å si :/ henvisende gyn mente også at jeg har PCO men det ville ikke gyn på ivf si at jeg hadde så def ble jeg klarert fra den diagnosen. Sambo har ikke så utrolig mange svømmere men han har ikke for få til at vi skulle kunne klare det selv heller.

Men det jeg nok tror er vår store problemstilling er at jeg har vært operert tidligere for en arvelig sykdom så jeg har fjernet hele tykktarmen og pga den teknikken de benyttet så har vi max 20% sjans for graviditet i løpet av 5 år og det er jævli dårlig odds derfor er det anbefalt å benytte ivf! :/ SHITT dette ble et langt innlegg!! :O :O

De fleste her har vel diagnosen ufrivillig barnløse. Men er det flere som ikke har noen medisinske eller fysiske grunner til at dere ikke blir gravide?

De finner ikke noe unormalt med hverken meg eller mannen, jeg har helt regelmessig mens og påvist eggløsning. Vi har også barn sammen fra før. Så rart at det ikke klaffer etter så lang tid!

Kjente plutselig i dag at det er lenge til oppstart av ivf i august... Blåsøndag!

Jeg og samboeren min har diagnosen uspesifisert infertilitet. Alt er visst tipp topp hos oss begge, men blir vi gravide? Nei.. :confused005 Har forsøkt aktivt å få barn i over fire år og har i tillegg hatt fire ferskforsøk IVF. Skal straks i gang med femte IVF. Det rareste er at det i prinsippet ikke skal være umulig da jeg har vært naturlig gravid en gang (SA), samt at på ett av forsøkene festet egget seg så vidt før det slapp. Husker jeg var så fornøyd når de ikke fant noe galt med oss på utredningen, men skulle ønske det faktisk var noe å sette fingeren på. Har forsøkt å få et svar fra fertilitetslegen om det er andre tester/ prøver evt i utlandet som kan tas for å finne ut hva som er galt. For det ER jo noe som feiler oss også etter så lang tid med prøving. Vi kan jo ikke bare ha uflaks? Hun var mer opptatt av at jeg skulle droppe eggløsningstester og heller BARE ha sex annenhver dag i riktig periode.. Stakkars samboeren min som snart spyr av pliktsex etter flere år, er ikke BARE for han lenger.. :joyful: Med andre ord, ingen svar å få der i gården! Hvor lenge har dere forsøkt?

Vi har også diagnosen uforklarlig barnløse. Har forsøkt aktivt i snart 5 år å bli gravide, uten å sett snurten av to streker. Han har tipp topp sædceller, og jeg har ingen sykdommer eller fysisk tilstand som tilsier at jeg ikke kan blir gravid. Påvist EL og alt. Det bare vil liksom ikke helt for oss. Vi har ingen barn fra før.

Jeg og samboeren min har diagnosen uspesifisert infertilitet. Alt er visst tipp topp hos oss begge, men blir vi gravide? Nei.. :confused005 Har forsøkt aktivt å få barn i over fire år og har i tillegg hatt fire ferskforsøk IVF. Skal straks i gang med femte IVF. Det rareste er at det i prinsippet ikke skal være umulig da jeg har vært naturlig gravid en gang (SA), samt at på ett av forsøkene festet egget seg så vidt før det slapp. Husker jeg var så fornøyd når de ikke fant noe galt med oss på utredningen, men skulle ønske det faktisk var noe å sette fingeren på. Har forsøkt å få et svar fra fertilitetslegen om det er andre tester/ prøver evt i utlandet som kan tas for å finne ut hva som er galt. For det ER jo noe som feiler oss også etter så lang tid med prøving. Vi kan jo ikke bare ha uflaks? Hun var mer opptatt av at jeg skulle droppe eggløsningstester og heller BARE ha sex annenhver dag i riktig periode.. Stakkars samboeren min som snart spyr av pliktsex etter flere år, er ikke BARE for han lenger.. :joyful: Med andre ord, ingen svar å få der i gården! Hvor lenge har dere forsøkt?

Så rart at det ikke går etter så lang tid! Fire år er veldig lenge, må være en knalltøff påkjenning! Vi har prøvd i "bare" 2 år, så vi er ferske ivf'ere. Nettopp vært på forsamtale. Men det er nesten "godt" å høre at vi er flere i samme båt. Frustrerende at det tar tid, men man kan jo ikke gi opp håpet! :-)

Vi har også diagnosen uforklarlig barnløse. Har forsøkt aktivt i snart 5 år å bli gravide, uten å sett snurten av to streker. Han har tipp topp sædceller, og jeg har ingen sykdommer eller fysisk tilstand som tilsier at jeg ikke kan blir gravid. Påvist EL og alt. Det bare vil liksom ikke helt for oss. Vi har ingen barn fra før.
Huff, så lang tid. Det må være tungt i perioder? Håper virkelig dere lykkes snart! Er dere i gang med assistert befruktning?

Hmm vi også er ufrivillig barnløse, jeg har ingen unormale hormonprøver har nesten helt regelmessige sykluser (kan variere innenfor 31-34 dager ca) gyn som henviste oss mente jeg hadde mangelfull el men AMH prøven min var litt lav så det tyder jo igrunn på at jeg har sluppet egg og at jeg av den grunn enten har sluppet egg eller at jeg har lite egg opprinnelig ikke godt å si :/ henvisende gyn mente også at jeg har PCO men det ville ikke gyn på ivf si at jeg hadde så def ble jeg klarert fra den diagnosen. Sambo har ikke så utrolig mange svømmere men han har ikke for få til at vi skulle kunne klare det selv heller.

Men det jeg nok tror er vår store problemstilling er at jeg har vært operert tidligere for en arvelig sykdom så jeg har fjernet hele tykktarmen og pga den teknikken de benyttet så har vi max 20% sjans for graviditet i løpet av 5 år og det er jævli dårlig odds derfor er det anbefalt å benytte ivf! :/ SHITT dette ble et langt innlegg!! :O :O

Mulig jeg husker feil, men dere har et barn fra før? Kjedelig å få diagnoser som blir trukket tilbake også, akkurat som om det ikke er en følelsesmessig karusell fra før!

Vi er også ufrivillig barnløs. Har ett barn på 6 fra før som ble til etter kun 3 mnd prøving. Nå har vi vært prøvere i 4,5 år... 4 SA (i ulike varianter) og 1 exu. Men også opptil 2 år mellom 2 av graviditetene så sliter tydeligvis både med å BLI gravid og med å HOLDE på spiren.

Ble gravid på første IVF og håper det holder hele veien til mål

Vi er også ufrivillig barnløs. Har ett barn på 6 fra før som ble til etter kun 3 mnd prøving. Nå har vi vært prøvere i 4,5 år... 4 SA (i ulike varianter) og 1 exu. Men også opptil 2 år mellom 2 av graviditetene så sliter tydeligvis både med å BLI gravid og med å HOLDE på spiren.

Ble gravid på første IVF og håper det holder hele veien til mål

Ja, så rart at det er så stor forskjell på første og andremann også! Vår første ble til etter en glemt pille, skulle ikke tro at det var mulig.

Håper og krysser fingre for deg! Og gratulerer så mye :-)

Huff, så lang tid. Det må være tungt i perioder? Håper virkelig dere lykkes snart! Er dere i gang med assistert befruktning?
Ja, jeg kan ikke lyve, det har vært en utrolig tøff påkjenning til tider. Men, vi er to om det, jeg har en fantastisk tålmodig mann, og dette har bare gjort oss enda sterkere sammen.

Og ja, vi har akkurat vært gjennom vårt første IVF, dvs, det ble avbrutt før egguttak grunnet for lite stimulerte egg, så de gjorde det om til AIH istedet, slik at vi fikk beholde forsøket vårt, og gjerne ha en bedre sjans neste gang. Dersom dette ikke fungerer, så er jeg usikker på om vi får oppstart igjen i juni før sommerferien, eller om vi må vente helt til august. Vi blir da i samme båt som dere mtp venting, og kjenner det er uendelig lenge til.

Håper det fungerer for dere i mellomtiden mens dere venter på oppstart, dere har jo et lite mirakel som bevis på at det kan fungere! :Heartred

Ja, så rart at det er så stor forskjell på første og andremann også! Vår første ble til etter en glemt pille, skulle ikke tro at det var mulig.

Håper og krysser fingre for deg! Og gratulerer så mye :-)

Jeg tror at jeg har hatt dårlige eggløsninger samt tynn livmorslimhinne da, særlig etter dette forsøket hvor jeg ble bevisst på
En del ting jeg ikke hadde tenkt over. Men hvem vet

Takk for det - ukentlige ul fram til uke 12 her. Første (i uke 6) gikk veldig bra

Bi hadde heller ingen forklaring på hvorfor vi ikke ikke fikk det til. Hadde en gutt fra før, men da vi skulle prøve på lillebrøster skjedde det bare ikke :( gikk nesten tre år før vi kom igang med utredning, og ivf. Etter ett fersk forsøk (icsi) og tre fryse forsøk klaffet det for oss :D og lillesøster ble født i okt 13, nr tre er nå på vei på helt overraskende, på egenhånd ;) da vi ikke trodde vi trengte prevensjon etter alle de årene med prøving, uten en eneste positiv test ;) så nå bli det ikke to år mellom de to minste, men jeg føler meg som verdens heldigste :)

Uansett masse lykke til! Plutselig sitter spira av seg selv ;)

Mulig jeg husker feil, men dere har et barn fra før? Kjedelig å få diagnoser som blir trukket tilbake også, akkurat som om det ikke er en følelsesmessig karusell fra før!
Vi prøver ennå på første, så ennå ingen bebis :) det er veldig frustrerende m det ja å få en diagnose og så få det trukket tilbake, det gjør meg definitivt usikker på om jeg faktisk kanskje har det (men jeg tror jeg har en veldig mild form for PCO da) også begynner jeg jo å tenke på om det kan gjøre at jeg evt ikke får helt riktig behandling. Ja, deg er altfor mange tanker for dem som bare er uforklarlig barnløse! :/

Vi var også ufrivillige barnløse. Overhode ikke noe galt med noen av oss. Jeg insisterte på å åpne opp magen og sjekke, tok alle mulige tester av livmor og eggstokker, vi testet mannens sæd, stoffskifte osv. Alt var normalt. Jeg var 37 år da vi begynte, for vi møtte hverandre seint.

Det var først da vi kom til klinikken i utlandet at fertilitetslegen sa det rett ut: dere kan være så friske og raske som dere bare vil, men de fleste som mislykkes i å lage barn naturlig, får det ikke til fordi kvinnen er over 35 år. Så min diagnose var ALDER. Slo meg til ro med det og valgte etter mye tankevirksomhet en annen løsning.

Så rart at det ikke går etter så lang tid! Fire år er veldig lenge, må være en knalltøff påkjenning! Vi har prøvd i "bare" 2 år, så vi er ferske ivf'ere. Nettopp vært på forsamtale. Men det er nesten "godt" å høre at vi er flere i samme båt. Frustrerende at det tar tid, men man kan jo ikke gi opp håpet! :)

To eller fire år, det er en påkjenning uansett når ønsket om barn er stort. Og er enig i at man skal ikke gi opp håpet, men i mitt tilfelle har jeg i det siste gått litt inn for å "miste" håpet på en måte, Dette fordi det i perioder har vært er en så voldsom påkjenning når man gang på gang opplever å bli så skuffet og fortvilet måned etter måned og forsøk etter forsøk. Men innerst inne så håper man jo så inderlig! :) Men du er et helt annet sted enn meg i løypa, så bevar optimismen og stol på at dette skal gå på tre forsøk!

Akkurat det samme her ja. Jeg har ikke sjekket alt enda(ikke sjekket om jeg har tette eggledere eller endo). Men ingenting som tilsier at jeg har det heller.

Vi er uten noen diagnose. Jeg har 3 barn fra før. der alle var en overraskelse. Men min mann har ingen. derfor ønsker vi oss en sammen. Men jeg klarer ikke å beholde på spiren. Har vært påvist gravis 3 ganger med BP.
1 gangen var en tidlig SA, 2 gangen en exu og 3 gangen var en BO. alt dette på et år. Inn i mellom der har jag hatt opptil flere kjemiske. Så problemet ligger nok hos meg. Tynne slimhinner og sikkert dårlig blodgjennomstrømning. Skal få Albyl-e i forbindelse meg IVF nå. Men har ikke reagert så bra på hormonstimuleringen denne gangen så de fant bare 3-4 egg på høyre side. Men vi skal prøve på egg uttak på fredag, og innsett på mandag.
Så får vi bare hvordan det går

Hei Sadie. Vil bare si at vår situasjon er ganske identisk med deres. Hvordan går det med dere nå?

Last edited:
Hei:) med oss er fant de heller ingenting feil på noen prøver. Ble henvist til ivf da vi hadde prøvd i 2,5 år. Hadde i løpet av den tiden blitt gravid en gang, men mistet i uke 14. Vi hadde tatt alle tester og alt så bra ut da vi ble henvist. Bestilte selv time for vannscanning av livmor, for at prosessen ikke skulle ta lengre tid enn nødvendig. Da fant de en polypp, som gynekologen min sa kunne være årsaken til barnløsheten. Fikk den fjernet og kom igang med først forsøk. Ble gravid men endte desverre i exu. Måtte operere bort deler av egglederen. Det positive er at vi faktisk ble gravide og at det ikke var noe feil med fosteret, annet enn at det vokste på feil plass. Nå venter vi på fryseforsøk i august, og er veldig spente:)

Hei:) med oss er fant de heller ingenting feil på noen prøver. Ble henvist til ivf da vi hadde prøvd i 2,5 år. Hadde i løpet av den tiden blitt gravid en gang, men mistet i uke 14. Vi hadde tatt alle tester og alt så bra ut da vi ble henvist. Bestilte selv time for vannscanning av livmor, for at prosessen ikke skulle ta lengre tid enn nødvendig. Da fant de en polypp, som gynekologen min sa kunne være årsaken til barnløsheten. Fikk den fjernet og kom igang med først forsøk. Ble gravid men endte desverre i exu. Måtte operere bort deler av egglederen. Det positive er at vi faktisk ble gravide og at det ikke var noe feil med fosteret, annet enn at det vokste på feil plass. Nå venter vi på fryseforsøk i august, og er veldig spente:)

Dette var interessant. Jeg har hatt en lapraskopi (kikhullsoperasjon) hvor de ikke fant noe galt. Da skyldte de også kontrastvæske gjennom egglederne. Vet du noe om forskjellen på dette og vannscanning? Lykke til med fryseforsøk i august!

Back
Topp