Flere sykemeldte?

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Er sykemeldt på ubestemt tid pga risikosvangerskap. Andre? Hva driver dere med i så fall?
 
Jepp! Syns tida går altfor fort! Er altfor mykje på nettet, ser tv og prøver å rydde, og det tar tid når man må ha pauser heile tida!
Og så er det mykje kontroller som tar tid siden de er langt unna der eg bur.
 
Her går dagene også unna uten at jeg rekker å forstå hva de går med til... Men blir mye tv og serier på macen, lager mat (og spiser den, såklart), går tur med hunden, jobber litt (hjemmefra, og til tross for sykemeldt, greier ikke slippe roret helt enda), pusler litt med babyutstyr...
Fysioterapi, kiropraktor, legetimer og jordmorkontroller tar jo også endel tid :)
Imorgen tenkte jeg begynne vaske babytøy, og neste uke gjøre klar fødebagen ;)
 
Ja! Begynner bli ei stund no.. I begynnelsen holdt eg på å gå på veggen, no er det flott. Er ivrig på netflix, og styre og steller til bebi. Pakka fødebag (brukar 100 år på den, haha), vaska babykle, sengekle til baby ++, handla det som trengst (greier svært korte handleturer i slengen så blir heller litt hyppigare). Ellers prøvar eg å nytte tida eg har no til å slappe av og sove når eg trenger det. Føler nesten eg er tilbake til 1. trimester, sliten og kvalm :p
 
Slenger meg på her. Er sykmeldt ut svangerskapet. Prøver å ha en aktivitet/avtale om dagen, så jeg ikke skal råtne bort forran netflix. Men orker ikke hver dag likevel og har måttet avlyse ting. Må ta taxi overalt på grunn av bekkenløsning og er tidvis så svimmel og uvel at jeg bruker fryktelig lang tid bare på å stå opp og kle på meg, så dagen går o_O
Innser at jeg må invitere folk hjem om jeg skal få sosialisert meg. Har (heldigvis) et par venninner som er arbeidsledige nå pluss et par i permisjon så har noen jeg kan lage avtaler med på dagtid. Venner i turnusjobb er også fint å ha ;)
Nå har mannen tatt frem symaskina mi, så håper jeg får gjort litt prosjekter på den. Det får ihvertfall tiden til å gå. Pluss å sortere litt babyklær vi har fått og evt netthandle mer.

Noe annet jeg har planer om er å lage opp middag og fryse i porsjonspakninger. Fint å ha når babyen kommer tenker jeg.
 
Eg blei sjukemeldt frå 1.1, øver meg på å "ta det med ro" heime, men det blir det nesten ikkje tid til.... :laughing025
Står opp kl 7, og får storesøster på skulen. Fyrer i ovnen. Rydder opp etter frokost, å antagelig litt etter i går. Oppdaterer meg på babyverden, Facebook og nyheter. (Tar lang tid, tar det rolig)

Har skrevet ei lang liste over ting eg har lyst å få orden på før eg blir innlagt.
Prøver å ta ein ting til dagen. I går vaska eg sengklær og kluter o.l til gullskatten....
I går var eg var innom på jobb, noke styr med permisjonssøknaden min :signs017Det tok si tid å retta.... Problem med å registrera ferie i tillegg til permisjon! Blei frustrert å lei, for det stemte jo aldri! Å eg fekk bare meir å meir vondt i bekken / korsrygg :wtf:

I dag rydder eg vekk resten av jula, det blir mange turer opp og ned på loftet!

Er og på litt kontroller her og der + prøver å komme meg LITT ut for å treffe venner!
Syns generelt at tida går ALTFOR FORT!!! Kjeder meg ikkje litt eingong!


Håper på at eg blir ferdig med alt eg vil til babyen kjem! Mannen e kun heime i helgene, så det er ikkje mykje hjelp i han utenom.... Dessuten så kan han ikkje forstå at eg bruke så masse tid på å vaska alt til babyen, det er jo heilt nytt smiley-chores003
 
Jeg strikker babyteppe! :) Synes dagene hjemme går veldig fort, selvom dagene med å være gravid går i sneglefart.........
 
Sykemeldt frem til permisjon her å :) sliten, kvalm og vondt I bekken. Trenger virkelig disse timene alene på dagtid for å få gjort litt her hjemme iallfall :p kjører 3åringen I bhg I 8 tiden, så hjem å sove noen timer før e begynner å gjøre litt I huset.
 
Må vell signere her jeg også. Har vært sykemeldt siden september og blir det til permisjonen starter. Er sykemeldt pga høyt blodtrykk som oppfører seg meget ustabilt, samt ogsåhøyt stressnivå på jobb som ikke er forenlig med blodtrykket mitt. Har måttat ta detmye med ro da kroppen rett og slett har sagt stopp så har ligget mye til lading. Men på gode dager så prioriterer jeg å besøke venner å familie. Har 1 venninne som er ufør, 1 som er lamgtidssykemeldt og en som er arbeidsledig, for å si det slik så har de sett mye til meg de siste månedene. Burde sikkert vært mye flinkere enn jeg er til å gjøre husmorjobb men jeg er en sosial person å når overskuddet må disponeres så prioriterer jeg å treffe folk. De siste dagene har jeg ryddet bort jula, og har nå begynt å vaske klærne til lillebolla. Skal etterhvert se på sykehusbagen og få montert seng og resten av utstyret slik at alt er klart til hu kommer.
 
Høres ut som de fleste får dagene til å gå ja! Skjønner nesten ikke hvordan jeg har tid til å jobbe til vanlig?! Ikke mye jeg rekker mellom levering og henting i barnehagen hehe
 
Hva tenker dere forresten om å være sykemeldt? Jeg har på en måte litt dårlig samvittighet for "samfunnet"..
 
Jeg ble 40% sykemeldt på mandag. Jobber med de eldste barna i barnehagen og merket at nå var kroppen for sliten til å jobbe fullt. Har vondt i bekkenet, mye kynnere og er helt utslitt pga dårlig søvn i flere måneder nå.
 
Har vært 40% sykmeldt siden midten av desember, pga bekkenproblemer og mye kynnere. Har kortere dager på jobb
 
Sjukemeldt siden midten av november. Som andre skriv kjeda ræva av meg i begynnelsen, no går da litt bedre ;) mye tid på nett/tv ol.
 
Ja. 100% frem til permisjon. Ble det i jula. Januar har foreløpig gått veldig fort faktisk. Jeg prøver å sysle med litt huslige ting, men det blir mye Netflixserier og forum [emoji14] og soving har visst blitt min nye hobby. Har ei frøken på 15 mnd fra før, så hun gir nok å finne på når hun kommer hjem fra bhg :)
 
Hva tenker dere forresten om å være sykemeldt? Jeg har på en måte litt dårlig samvittighet for "samfunnet"..
Jeg synes det er helt forferdelig å være sykemeldt :( kjeder meg og skulle ønske jeg var i stand til å jobbe. Prøver å trøste meg med at jeg prøvde så godt jeg kunne, og at kroppen ikke klarte mer.
 
Har vært sykemeldt fra før jul, jobbet 10-12 timer om dagen på hardt gulv og ugunstige arbeidsstillinger så da slo bekkenløsningen til. Har itillegg hypermobile ledd, så da blir leddene ekstra myke presses fortere ut. Prøvde gradert sykemelding, men det funket ikke!
Så nå går jeg å rydder og pusler hjemme, fyrer i ovnen, strikker og ser på tv nyter alenetiden før vi blir en familie
 
Hva tenker dere forresten om å være sykemeldt? Jeg har på en måte litt dårlig samvittighet for "samfunnet"..
Tenker jeg for mye på det blir jeg bare deprimert, sånn skikkelig. Jeg prøver å tenke at dette er det beste for babyen og for meg, og at jeg kommer meg raskere etter svangerskapet om jeg tar det med ro nå. Så får jeg være en ressurs for samfunnet resten av livet mitt, men akkurat nå må jeg ta nytte av det samfunnet kan gi til meg. At jeg kan være sykemeldt og likevel få gratis legehjelp, gratis fødsel og full lønn.

Jeg har dårlig samvittighet for de på jobb, men samtidig har de det faktisk bedre uten en ustabil dame som bare klarer å gjøre jobben sin halvveis fordi bekkenet skrangler og hun ikke sover om natta.. Nå har de iallefall en stabil vikar inne for meg.
 
Back
Topp