Flere studenter her?

Lillestjerne2016

❤️
Aprillykke 2016
Hei, lurer på om det er flere her inne som studerer? (Deltid/heltid) Hvordan har dere tenkt til å gjøre det med studie og permisjon?

Jeg studerer sosialt arbeid, 3. året (heltid). Jeg skal ut i praksis nå, noe som kan bli interessant pga sterk kvalme 24 t i døgnet. Jeg har tenkt å utsette siste halv år til jeg er ferdig med permisjonen.

Jeg! Heltid, grunnskolelærerutdanning, andre året. Jeg har termin 12.apr, så har tenkt å gå så langt det går, ha permisjon, og starte opp igjen i august på nytt semester. Tar resten av vårsemesteret fra 2016 helt til slutt. :-) jeg er på skolen kun to ganger annenhver uke, men det er mye lesing, tenker jeg kan lese mens baby sover. Da jeg er på samling, har samboer permisjon og kommer til skolen med lillesøster/lillebror. Foreløpig ingen kvalme her, så skolen går enn så lenge greit.

Er ferdig studert nå, men begynte å studere når mistemann var 6 mnd og det gikk fint. Jeg er nå veldig glad for at jeg gjorde det, men har lovet meg selv å nyte neste og sikkert siste permisjon for føler ikke det ble mye babytid på han.
Flere i klassen min gikk gravide og fødte underveis i studiet og fullførte. Det hadde ikke jeg klart :P

Men ingen graviditet er lik :)
Bestevenninnen min har tatt et år med permisjon fra skolen og tar opp igjen noen fag mens hun er i perm.
Hvis du er veldig kvalm ville jeg sagt det til veilederen min slik at de forhåpentligvis viser litt forståelse :) Lykke til det kommer sikkert til å gå fint :D

Jeg studerer sykepleie, 3. året. Har i utgangspunktet lurt på om jeg skal gjøre meg helt ferdig, men er veldig usikker enda.. Får se når jeg nærmer meg, da man kan ombestemme seg. Har to praksiser dette året i tillegg til bacheloren på slutten.

Hvis du er heltidsstudent eller jobber 75%, så :-) jeg er heltidsstudenten, og samboeren min får permisjon.
Ja, men jeg skal ha permisjon. Sambo kan aldri i verden ta ut så mye som den fellesperioden er på, med den jobben han har. Men det er dumt at han ikke får pappaperm for vi sliter i månedene mars-juni 2017 i grunn. Det løser seg alltid. Blir nok en del hjemmekontor de månedene der.

Jeg.. er på siste året, så må ta hovedoppgaven året etter pga permisjon. Far får vel ikke permisjon ettersom jeg er student?
Jeg har også lurt på det. Mannen min studerer heltid også og han har ikke lyst til å ta ut permisjon siden han vil bli fortest mulig ferdig med studiene. Lurer derfor på om jeg kan ta hele permisjonen..

Er ferdig studert nå, men begynte å studere når mistemann var 6 mnd og det gikk fint. Jeg er nå veldig glad for at jeg gjorde det, men har lovet meg selv å nyte neste og sikkert siste permisjon for føler ikke det ble mye babytid på han.
Flere i klassen min gikk gravide og fødte underveis i studiet og fullførte. Det hadde ikke jeg klart :P

Men ingen graviditet er lik :)
Bestevenninnen min har tatt et år med permisjon fra skolen og tar opp igjen noen fag mens hun er i perm.
Hvis du er veldig kvalm ville jeg sagt det til veilederen min slik at de forhåpentligvis viser litt forståelse :) Lykke til det kommer sikkert til å gå fint :D
Jeg har allerede sakt det til veilederen min. Var umulig å ikke gjøre det. Han var veldig forståelsesfull:) men er litt surt siden jeg har gledet meg til praksisen lenge og vil gjerne gjøre en god jobb og ikke holde på å spy hele tiden. Men er bare 4 uker igjen til jeg er 12 uker og forhåpentligvis ikke er så kvalm lenger..

Eg studerer til helsesekretær som tiltak via nav. Har aap samtidig, må finne ut om det er mulig å ta permisjon frå aap.. Går fint for min del å utsette studiene litt, då får babyen tid til å bli litt eldre før eg skal ut i jobb og den i bhg (studerer over nett, skal ha eksamen før jul berre, ingen ting anna eg må møte opp til). Første året no, skulle egentlig vore ferdig til sommaren 2017.

Ja, men jeg skal ha permisjon. Sambo kan aldri i verden ta ut så mye som den fellesperioden er på, med den jobben han har. Men det er dumt at han ikke får pappaperm for vi sliter i månedene mars-juni 2017 i grunn. Det løser seg alltid. Blir nok en del hjemmekontor de månedene der.
Sånn ja. Jeg skal bare ha permisjon I fire måneder, så de dagene jeg ikke er på skolen etter det. :-) vi tjener ganske likt, så gjør ingenting om samboer har mer permisjon enn meg.

Sånn ja. Jeg skal bare ha permisjon I fire måneder, så de dagene jeg ikke er på skolen etter det. :-) vi tjener ganske likt, så gjør ingenting om samboer har mer permisjon enn meg.
Har ingenting med lønn å gjøre, men hva jobben hans går ut på. Han er den eneste i distriktet hans som kan det han gjør, så Bedriften er avhengig av å ha han der/tilgjengelig. Men derfor er det som regel ikke problem med hjemmekontor heldigvis.

Jeg har allerede sakt det til veilederen min. Var umulig å ikke gjøre det. Han var veldig forståelsesfull:) men er litt surt siden jeg har gledet meg til praksisen lenge og vil gjerne gjøre en god jobb og ikke holde på å spy hele tiden. Men er bare 4 uker igjen til jeg er 12 uker og forhåpentligvis ikke er så kvalm lenger..

Ja får krysse fingrene for at du blir bedre da :)

Jeg er ikke student lenger, men studerte da vi fikk mini nr 1. Jeg tok ingenting fri, fulgte forelesing fra sykesengen på sykehuset (drøyt!) og kjørte på for å fullføre studie. Mannen tok permisjon hele fellesperioden (minus pappaperm). Anbefaler ingen det hardkjøret og hadde ikke gjort det igjen. Denne gangen skal jeg ha hele permisjonen og nyte babydagene til det fulle uten oppgaver hengende over meg! Tenk dere om flere ganger før valget om å kjøre på med studier tas - studiet forsvinner ikke, babydagene gjør det...

Eg studerer til helsesekretær som tiltak via nav. Har aap samtidig, må finne ut om det er mulig å ta permisjon frå aap.. Går fint for min del å utsette studiene litt, då får babyen tid til å bli litt eldre før eg skal ut i jobb og den i bhg (studerer over nett, skal ha eksamen før jul berre, ingen ting anna eg må møte opp til). Første året no, skulle egentlig vore ferdig til sommaren 2017.

Jeg tror ikke AAP kvalifiserer til foreldrepenger, kun engangsstønad, bare sånn at du er obs på det og sjekker det opp.

Back
Topp